17 jaar en een boek uitgeven
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw hier en ik heb enkele vragen, ik hoop dat jullie daar antwoord op kunnen geven!
Ik schrijf al sinds ik een pen kan vasthouden, ik heb vroeger ook altijd hele verhalen geschreven, en mijn droom was van kinds af aan al om schrijfster te worden.
Nu ben ik 17 jaar en een half jaar geleden ben ik begonnen met een boek te schrijven. Een tijdje liet ik dat even liggen maar nu zit ik weer vol inspiratie en ben ik weer enthousiast aan het schrijven. Mijn droom is natuurlijk om dit boek uit te geven, maar ik heb geen idee hoe dat in zijn werk gaat.
Ik heb er al veel over gelezen maar alsnog heb ik de volgende vragen:
Ten eerste vraag ik me af of het wel mogelijk is om op mijn leeftijd een boek uit te geven? Of dat er eigenlijk maar een hele kleine kans is?
Is het beter om eerst je boek af te schrijven of zou ik nu al enkele hoofdstukken naar een uitgever op kunnen sturen?
Hoe vind je de juiste uitgever(s)?
Ik heb al zitten zoeken maar het zijn er zo veel, ik zou niet weten waar ik moet beginnen, en ook niet hoe ik weet bij welke uitgevers mijn boek het beste past. Mijn boek valt een beetje in het thriller/beetje horror-achtig en romantiek genre. Ik vind het zelf qua genre lijken op The Unbecoming of Mara Dyer, dan hebben jullie er een beetje een idee bij (als jullie dat boek kennen).
Ik heb ook veel gelezen over een begeleidende brief die erbij moet, maar dat maakt me heel zenuwachtig. Want ik weet dat uitgevers heel veel manuscripten binnenkrijgen en dus heel snel een oordeel klaar hebben. Dus ik heb zoiets van, als die brief nou al niet goed is, kijken ze dan niet eens naar je boek? En wat moet er eigenlijk precies in zo'n brief?
Ik heb dus niet echt een idee hoe ik het het beste kan aanpakken en ik zou graag jullie hulp hebben!
Alvast bedankt allemaal!
Citaat: Ten eerste vraag ik
xBo schreef: Is het beter om
Ik zeg, schrijf je manuscript
Mijn advies zou zijn: schrijf
Dag, leeftijdsgenoot. Diana
Suicune schreef: Dit is wat
Met onder andere dank aan
Suicune schreef: Met onder
Over een begeleidende brief
Tja schreef: Dat vind ik toch
Als het een onvervalste Appel