Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Een vervolgdruk

Zie helemaal onderaan!! Mijn uitgever wil nu een tweede druk gaan doen. Verhalen eruit halen en hele nieuwe verhalen plaatsen. Persoonlijk vind ik dit niet eerlijk naar de lezers die het eerste druk boek hebben gekocht. Wat zijn de regels hierin? Ik begrijp dat je spelfouten aanpast in een tweede druk. Maar waar ligt de grens van wat je wel of niet mag aanpassen in een tweede druk? Er wordt mij gevraagd wat ik er van vind.. dus heb wel inspraak bij deze uitgeverij.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerlijk gezegd vind ik het allemaal maar vreemd. Hoeveel boeken zijn er nu daadwerkelijk verkocht? En van welke druk? En welke uitgever is dat?

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zover ik weet zijn er 400 boeken verkocht van de eerste druk. Het betreft een kleine uitgever Schrijverij Mooi Mens. Dus: Advertentie Marktplaats waarin ze zocht naar een co-schrijver. We zouden samen het boek gaan schrijven maar na een paar maanden mocht ik zelf achter de teksten aanrennen. Dus de vrouw in kwestie geinterviewd en boek afgemaakt. Boek werd begin december gepresenteerd. Na drie weken wil de uitgever interviews van andere mensen die erin staan eruit halen en nieuwe verhalen erin stoppen. Ik maak bezwaar middels schrijven. ( lezersbedrog. Wil ik mijn naam absoluut niet aan verlenen.!! ) Bericht wordt door uitgeverij ontvangen. Maart wordt er een tweede druk uitgevoerd. 300 stuks. De schrijverij brengt mij niet op de hoogte. Er wordt betaald alsof er pas 400 zijn verkocht. Nu in augustus kom ik er via via achter dat er stiekum 300 boeken zijn bijgedrukt en de tweede druk al verkocht wordt. Ondanks schrijven doet de schrijverij maar gewoon waar ze zin in heeft. Haar naam staat als o-schijver op het boek omdat ze op deze manier meer inkomsten kan genieten.