Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeven, maar constant twijfelen

Hoi, ik ben nu op het punt om mijn boek uit te willen geven. Ik wil het graag opsturen naar een uitgeverij, ik heb ook al meerdere uitgeverijen opgezocht die bij me passen, mijn manuscript aangepast en een synopsis geschreven. Heb er meerdere malen de spellingscheck overheen gegooid, het herschreven, bij geschreven en laten doorlezen door proeflezers en nu ben ik eindelijk zo ver om te zeggen: Het is af. Mijn manuscript van 70.522 woorden. Maar nu komt het probleem... ik ben te bang om het op te sturen. Ik heb constant het gevoel alsof het niet af is. Alsof ik er nog wat aan moet veranderen. Ditjes en datjes. Telkens als ik het lees dan denk ik dat het weer niet goed genoeg is en dat ik er allemaal dingen bij moet schrijven. En telkens als ik klaar ben, lees ik het weer van vooraf aan, en dan is het weer zo van "hmm tja... is het nou goed genoeg?" Hebben jullie dit ook? Hoe weet je nou wanneer je het moet opsturen? Hoe weet je nu wanneer de tijd eindelijk daar is? Dat het af is? Dat je er klaar mee bent? Ik wil dat het 100% perfect is, dat ik mezelf de grootste kans heb gegeven om te slagen, niet dat ik achteraf nog denk van "ja, maar als ik nou dit had verbeterd, dan was het wel gelukt". Maar dit gevoel blijft dus constant hangen, ik krijg het maar niet weg. Hebben jullie hier misschien tips voor, of ideeën? Hoe pakken jullie dit aan? Die eerste stap zetten naar een uitgeverij?

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Earthlady, gefeliciteerd met je prestatie, en succes bij de uitgevers! Hoewel je het manuscript al hebt opgestuurd wil ik toch nog mijn tip met je delen. ;) Het moment waarop ik me het zekerste voel over mijn teksten, is altijd nadat ik het heb laten lezen door een of meer mensen die er verstand van hebben. Dat kan zijn een schrijfcoach en/of een schrijfdocent, of de leden van de schrijfgroep waar ik lid van ben. Het soort feedback wat ik dan krijg: kritisch, technisch en ervaren, helpt echt om mijn teksten te verbeteren. Nogmaals succes, laat het ons weten als je wat hoort! :thumbsup: Cauwa
Schrijfcoaches of docentes zijn erg duur volgens mij. Dat geld heb ik niet. Hoe kom je aan een schrijfgroep dan? Heb geen idee of er iemand in mijn buurt zit die ook schrijft :P Ik woon in Veenendaal.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig! Dus toch de stap gezet. Heel mooi en alvast een felicitatie waard! Nu kan het 'wachten' beginnen. Ik ben erg benieuwd. Laat je iets weten als je wat hoort? Succes! Ingrid

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig! Dus toch de stap gezet. Heel mooi en alvast een felicitatie waard! Nu kan het 'wachten' beginnen. Ik ben erg benieuwd. Laat je iets weten als je wat hoort? Succes! Ingrid
Dankje! Ja zeker weten dat ik het laat horen ;) Ik schreeuw het vak de daken als het een "ja" is! Er is alleen wel iets dat me dwars zit. Ik heb het naar de boekerij opgestuurd, zij hadden een hele hoop regels erbij waar je je aan moest houden. Eén van die regels is: 6. Manuscripten zonder een van bovenstaande onderwerpregels worden niet in behandeling genomen. U ontvangt een automatische bevestiging van ontvangst. Betekend dit dat ik sowieso een ontvangstbevestiging ontvang als ik iets opstuur? Of enkel als je het niet hebt gedaan met de onderwerp regels zoals die er stonden? Of juist niet als je het niet goed hebt gedaan? Ik begrijp de zin dus gewoon niet. In ieder geval, ik heb geen ontvangstbevestiging ontvangen, daar maak ik mij zorgen om. Moet ik ze mailen? maar ja, dit komt ook zo opdringerig over.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die zinnen zijn achter elkaar geplakt en onder één punt terecht gekomen, maar volgens mij is er niets wat ze verbindt. Ik zou denken dat je sowieso een ontvangstbevestiging krijgt. Als ze geen termijn noemen, zou ik deze week afwachten en dan een vriendelijk mailtje sturen met de vraag of alles is aangekomen.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De Boekerij stuurt bevestigingen, in elk geval via de mail als je die uitgeverij mailt en vast via de post als je je manu verzendt. Zo'n uitgeverij is een heel druk bedrijf, dus je kunt rustig een maand op je ontvangstbevestiging wachten. Helaas. Een week is echt niets, reken dat je manu een paar dagen nodig heeft om aan te komen en de ontvangstbevestiging een paar dagen om de reis naar jou te maken. Ondertussen moeten ze bij de uitgeverij maar net de tijd hebben gehad om jouw begeleidende brief te lezen...

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De Boekerij stuurt bevestigingen, in elk geval via de mail als je die uitgeverij mailt en vast via de post als je je manu verzendt. Zo'n uitgeverij is een heel druk bedrijf, dus je kunt rustig een maand op je ontvangstbevestiging wachten. Helaas. Een week is echt niets, reken dat je manu een paar dagen nodig heeft om aan te komen en de ontvangstbevestiging een paar dagen om de reis naar jou te maken. Ondertussen moeten ze bij de uitgeverij maar net de tijd hebben gehad om jouw begeleidende brief te lezen...
Hmm oké, ja want het is al een week geleden namelijk en heb nog niets ontvangen. Zal nog wel wachten tot eind april dan :P

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Via de mail zou ik nog een weekje wachten en dan voorzichtig informeren. Ze doen hun best, dat weet ik zeker. Wachten is zo moeilijk... :P

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Earthlady, ik kreeg zelfs na drie jaar nog een bericht van een uitgever die zei dat het toch niet in het fonds paste. Daar hebben ze lang over nagedacht. :rolleyes: Ik wist niet eens meer dat ik er een ms heen had gestuurd.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Earthlady, ik kreeg zelfs na drie jaar nog een bericht van een uitgever die zei dat het toch niet in het fonds paste. Daar hebben ze lang over nagedacht. :rolleyes: Ik wist niet eens meer dat ik er een ms heen had gestuurd.
Hmm ja dat is gewoon onbeschoft van ze, dat vind ik echt niet kunnen. Maar ja ik bedoel met "heb nog niets ontvangen" ook nog enkel maar de ontvangstbevestiging :P De beoordeling zelf duurt iets van 3/4 maanden +

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook wel eens een maand op een ontvangstbevestiging moeten wachten. Wacht nog een weekje en stuur dan een mailtje dat je graag wilt weten of alles in goede staat ontvangen is.