In de steek gelaten door uitgeverij na debuutroman
Eind 2010 kon ik bij uitgeverij Manteau mijn debuutroman uitgeven. Een hele ervaring, een droom die werkelijkheid was geworden.
De reacties op mijn roman waren lovend, maar de verkoopcijfers bleven al snel steken op enkele honderden, wat normaal is voor een debuut, zo werd me verzekerd. Mijn uitgeefster spoorde me dan ook maandenlang aan om werk te maken van een tweede roman.
Tot in de lente van 2011. Toen ik halverwege mijn tweede roman was, kreeg ik een telefoontje van mijn uitgeefster. 'Er is een grote crisis in de boekensector,' zo werd me gezegd. 'We hebben besloten alleen nog maar verder te gaan met onze bestsellerauteurs. Je mag direct stoppen met schrijven. Van jou geven we dus geen tweede boek uit.'
De ontgoocheling was enorm. Ik was van mening dat ik met een gerust hart kon werken nu ik een uitgeverij had en een contract dat me met hen verbond. Plots was dit allemaal niet meer van tel.
We zijn alweer een half jaar verder en ik heb een groot deel van mijn roman af. De ervaring leert me echter dat ik toch weer van nul moet beginnen in mijn zoektocht naar een nieuwe uitgever. Eén voor één wijzen ze mijn manuscript af.
Zijn er nog mensen die hetzelfde meegemaakt hebben?
Hoe pak ik het best aan om toch nog mijn tweede boek uitgegeven te krijgen?
Is die vraag voor mij
als je overtuigd bent van je
Therese: Nee hoor, ik bedoel
Heel sympathiek van je,
MvM schreef: Dan hebben we
Hoi Eveline, ik heet Jen
Hoi Eveline, ik heb je boek
Jeminkman Het doet me enorm