Reageren of niet?
Allereerst heb ik een vraagje: dit subforum is vindbaar via google. Kan dit topic, als er geen reacties meer komen, verplaatst worden naar Schrijverscafé? Ik zou het namelijk vervelend vinden als degene waarover dit gaat zichzelf hier herkent.
Ik heb een hele tijd geleden een manuscript afgerond, het naar een uitgeverij gestuurd, na 7 maanden weer geen antwoord gehad en nu ben ik bezig 2 andere uitgeverijen te benaderen.
Alleen... een vriendin van mij kent een uitgever (die sowieso niet past mijn genre en doelgroep) en zij heeft hem gemaild over mij en gevraagd of hij iemand weet die mijn genre uitgeeft (en gelukkig ook gezegd dat ik geen POD wil). Ik wist dat ze gemaild had (pas nadat ze dat had gedaan overigens :P), maar eigenlijk had ik niet verwacht dat ze antwoord zou krijgen.
Nu wil die uitgever dingen weten over mijn manuscript. Hoeveel woorden het heeft, wat voor stijl het is, de doelgroep, enz. Een beetje de dingen die je in een begeleidende brief zou zetten. Ik heb geen idee of ik hierop in moet gaan of niet, want ik heb dus al 2 uitgeverijen die ik benader (en dat zijn meteen de twee grootste in het genre). Aan de andere kant kan reageren natuurlijk ook geen kwaad...
Mijn vraag aan jullie is dus: is reageren zinvol of kan ik dit beter laten zitten?
Tjeetje, ik ruik een dilemma!
Ik vraag me af waarom je niet
Misschien dat ik iets heel
Reageren kan nooit kwaad. De
Bedankt voor de snelle
Reageren wil toch helemaal
Zoals Helga al aanstipt,
Maar hij vraagt niet om het
Wat kan er misgaan als je WEL
Precies, wat kan er mis gaan?
Het kan toch ook dat die
Het kan toch ook dat die