Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eerste gesprek met uitgever, tips?

Volgende week heb ik het eerste gesprek met een uitgever die geïnteresseerd is in mijn boek. Ik ben nog steeds beduusd dat ik bij de tweede uitgever al succes heb. Maar ook trots en blij. Mijn vraag is: Wat kan ik verwachten in zo'n eerste gesprek? Voor mij allemaal nieuw en spannend. Ik ben dankbaar voor tips die jullie me kunnen geven. Er zijn hier vast schrijvers die dit eerder hebben meegemaakt. met groet van Hanny

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mijn eerste contact vroeg ze het hemd van mijn lijf. Hoe lang ik al schreef, hoe lang ik over het manuscript had gedaan, of ik eventueel al plannen had voor een nieuw boek. Dat soort vragen. Ik kreeg ook een stapeltje boeken die door hen waren uitgegeven. Verder gaf ze aan dat er wel een paar dingetjes in mijn manuscript zaten waar ze verder op wilde doorgaan -> lees: wijzigen/aanpassen/herschrijven. Over het algemeen vond ik het eerste gesprek heel fijn, had toen tenminste een gezicht bij de stem/mail. Tip: blijf gewoon jezelf. En zeg niet meteen dat je alles wilt aanpassen wat hij/zij aandraagt. Tenslotte is het jouw werk en je moet het er wel mee eens zijn. Succes.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Hanny, fijn dat je een eerste gesprek hebt! Peregrine zegt al van alles. Er zijn al topics over dit onderwerp, zoek maar eens.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
O, ik zie dat je hier hebt gepost. Dan was mijn vraag overbodig. Kom gewoon over zoals je bent. Dat is voor jou het gemakkelijkst en zij weten wat voor vlees ze in de kuip hebben. Als je iets niet weet, zeg je dat je daar eerst even over moet nadenken. Het komt wel goed, Hanny. Heel veel succes. :nod:

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gisteren mijn gesprek bij de uitgever. Resultaat : Een contract, oplage 3000, afhankelijk van het aanpassen en herschrijven waarschijnlijk zomer 2011 in de winkel. Het voelde goed , professioneel, respectvol naar mijn werk. Ik ben een gelukkig mens.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: Hanny, dat is absolutely geweldig. Van harte gefeliciteerd met dit succes. Waar gaat je boek over? Well done

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Peregrine, Tja, Trenke en Rudolf, dank voor de reacties, tips en felicitaties. Ik zweef nog een beetje.........

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Sabarinde, het is een autobiografisch boek over Dromen en Incest. Als professioneel dromenanalist beschrijf ik mijn traumaverleden met behulp van mijn eigen dromen van de afgelopen 15 jaar.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan me voorstellen dat je nog wat zweeft. Geef je het uit via POD of via een reguliere uitgever, of heb ik iets gemist en kun je me naar het topic verwijzen?

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Sabarinde, hier een link naar mijn inleiding die ik lang geleden op proeflezen heb geplaatst: http://www.schrijvenonline.org/forum/102877 Ook heb ik rond diezelfde periode een keer een stukje geplaatst en opbouwende kritiek gekregen. @Mijre, Psyche, Wolfje (leuke naam, zie mijn website) en Esther dank voor jullie felicitaties. Fijn om gelezen te worden.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Trenke, dank je, ik wil nog even wachten tot ik mijn contract heb getekend. Dan vind ik het leuk om erover te delen.