Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eerste afspraak uitgever

Afspraak a.s. woensdag met een van de vier uitgevers waar ik mijn ms per e-mail heb verstuurd. Ik zit alleen met een vraag wat is de minimum oplage bij eerste druk of wordt dat door de uitgever zelf bepaald.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dev, Dat is alvast een mooie start. Maak je over die eerste oplage maar geen zorgen. Als de uitgever verder met je in zee wil dat doen ze daarvoor zelf een voorstel (zij hebben tenslotte ervaring in het inschatten van de marktkansen). Succes :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De minimum oplage is 1. Anders heb je geen druk ;) De uitgever bepaalt het verder, sommige boeken zullen sneller verkopen dan andere en een grotere initiele oplage hebben. De uitgever heeft daar het beste oog op (da's z'n werk tenslotte).

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dev, gefeliciteerd met je afspraak met een uitgever. Is het een bekende , reguliere uitgeverij? Als dat zo is moet je maar op haar of zijn voorstellen ingaan. Bij een bekende schrijfster las ik dat je niet al te eigenwijs moet zijn. Succes!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Dev, dat je bent uitgenodig bij een van de vier uitgevers waar je het manuscript heen hebt gestuurd, is heel positief, gefeliciteerd! Besef dat de meeste manuscripten niet leiden tot een gesprek, maar schriftelijk worden afgewezen De manier waarop eventuele publicatie van jouw werk vorm krijgt, zal vast in het gesprek duidelijk worden, laat dat gerust even over je heenkomen. Je hoeft niet tevoren alle antwoorden al te weten over het uitgeefproces, oplages e.d., het eerste doel is dat een uitgever je werk wil publiceren, de rest komt later! Hopelijk volgt na het eerste gesprek een tweede, etc. Enne.... oplages zijn tegenwoordig vaak vrij laag om te beginnen (bijv. 1000), bijdrukken is immers zo gepiept. Succes!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En bijdrukken levert ook nog eens het gewilde "tweede druk" op. Dan lijkt het gratis en voor niks heel wat :)

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En :? :? :? :? :ninja: hoe is het afgelopen :?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn boek verschijnt in september bij een (reguliere) uitgever en volgens mij werkt het zo: ze promoten het eerst via foldermateriaal e.d. (en in mijn geval ook met een 'dummy'; een inkijkexemplaartje/miniversie van het boekje met een gedeelte van de inhoud) bij de boekhandelaren, ruim voordat het boek verschijnt. Aan de hand van het aantal bestellingen van boekhandelaren wordt een schatting gemaakt van de oplage.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry Kan niet lezen? Ik zit de personen te verwisselen! Vergeet het maar, wat hier stond sloeg dus nergens op. :o

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste mensen, Ik dank jullie voor jullie reacties. helaas is niets geworden. Was een PoD uitgeverij. Ik ga het toch zelf uitgeven. Gezien mijn contact met het CB laat ik de distributie via hun gaan.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Contact met het CB? Dat klinkt alsof jij het veeeel goedkoper kan dan via de reguliere weg van het CB...? Ben heus niet nieuwsgierig. Jammer trouwens van de Pod.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha Kate.S, zeker niet goedkoper maar wel je product onder aandacht te brengen van een groot netwerk boeken verkopers. Marketing.