Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgever voor onder de 16.

He, Ik ben dus al een tijdje samen met andere op zoek naar een uitgever. ik ben 14, en heb mijn boek bijna af, en een aantal van mijn vrienden hebben het al af. Het probleem is, dat je overal 16 jaar of ouder moet zijn. weet iemand toevallig een uitgever waar je ook onder de 16 jaar je boek kunt laten publiceren? Een andere dan Boekscout-yo, want veel mensen vertellen me dat je daar niet veel aan hebt, omdat je eerst een hoop adressen moet verzamelen, omdat ze zo'n 90% van alle inzendingen accepteren en omdat ze in een webshop komen, en dus niet in een boekwinkel. dus, weet iemand een uitgever voor ons? groetjes; een aantal jonge schrijvers.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder

Die grens van 16 jaar heeft denk ik met wettelijke verplichtingen te maken. Dezelfde reden als dat je toestemming van je ouders nodig hebt als je een telefoonabonnement aanschaft. Je gaat namelijk een contract aan en als je jonger dan 16 bent zijn je ouders verantwoordelijk.

Misschien kun je met uitgevers overleggen dat je ouders je wel toestemming willen geven (garant voor je staan).

Er zijn geen echte reguliere uitgevers die zich op jonge schrijvers richten. POD uitgevers wel en daar noem je zelf al de bekendste van.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Volgens mij accepteren Kluitman en De Fontein wel boeken van kinderen, aangezien een vriendin haar boek daar ook bijna had uitgegeven op haar veertiende.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Volgens mij gebeurt het soms wel dat jongeren onder de zestien een boek publiceren bij een 'gewone' uitgeverij. Kan zo even alleen Milou van der Horst bedenken, meisje dat over haar eetstoornis geschreven heeft, volgens mij is zij nog geen zestien, maar er zijn er vast meer.

Als je onder de zestien jaar bent, mag je inderdaad geen contracten aangaan, dus dan moeten je ouders toestemming geven.

Het is ook voor volwassenen bijzonder wanneer hun werk goed genoeg is dat het bij een reguliere uitgeverij wordt uitgegeven, laat staan voor jongeren, die meestal nog niet zo veel schrijfervaring hebben. Kortom: het kan volgens mij wel, als je goed genoeg bent speelt je leeftijd in principe geen rol, maar het is sowieso lastig om uitgegeven te worden.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Stuur gewoon eens op en wacht de reactie af, dan weet je wat ze nu precies bedoelen met dat 16+ gedoe.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De adressen die je moet verzamelen bij boekscout YO, zijn minstens 40 mailadressen van welke je toestemming moet hebben. Dat is helemaal niet moeilijk. Ik heb er 70. Verder, inderdaad, ze komen op hun webshop, maar je kan de boeken ook via een boekhandel bestellen (en dat is volgens mij zonder extra kosten) als je het ISBN hebt, en dat staat op de site. Opgelost, toch? Boekscout doet het heel goed. Ik zou het toch maar eens beter bekijken, ook de volwassenensite, want daar staat meer info op. mijn boek wordt er uitgegeven en ik heb er alleen nog maar goede ervaringen bij gehad. Dus. zet hem op schrijfstertje van 13.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En hoe bedoel je dat het negatief vindt dat ze 90 % accepteren? de meeste uitgevers doen veel minder. je komt er dan haast niet door, al helemaal niet als debutant.