Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Nieuwe uitgever - Debutto

Heeft iemand al eens van uitgeverij Debutto gehoord? Ik kwam het tegen op het web en kreeg en gunstig antwoord van de uitgever, Kees van Remmerswaal. Ik kan echter verder niet veel over de uitgeverij vinden op het internet en voor ik me in het avontuur stort - sympathieke brief, professionele site, maar is het een veredelde Boekscout of niet? - zou ik graag van anderen horen. Iemand die iets weet? Groetjes

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ehm als de boeken in de winkel zouden komen is het zeker geen boekschout maar verder weet ik het ook niet. nooit van gehoord

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De uitgever zegt me niets en lijkt ook net gestart te zijn, gezien de hoeveelheid boeken en het aantal boeken daarvan dat nog moet verschijnen. Je zou kunnen vragen wat de uitgever doet voor promotie, hoeveel boeken er in eerste instantie gedrukt worden, of het boek in de winkels komt te liggen of alleen on-line wordt aangeboden, of de uitgever gebruik maakt van print-on-demand enzovoort. Je zou de uitgever ook attent kunnen maken op dit topic, zodat hij hier zelf antwoorden kan geven. :P (Als Dries dat tenminste goed vindt). Zeker als je een boek hebt dat verder door niemand uitgegeven wordt zie ik niet waarom je het niet zou doen, tenzij het inderdaad een verkapte pod is.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ja, ik ga het boek met synopsis naar vier uitgeverijen sturen maar kwam vorige week debutto al tegen. Toch nog maar even een brief plus manuscript verstuurd. En toen kwam de reactie heel snel. In ieder geval wacht ik het antwoord van de andere ook nog maar even af. He, Lucas Zandberg: mooie site!

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is allemaal nogal omzichtig geformuleerd, maar alles op deze site schreeuwt voor mij 'meebetalen aan je eigen boek'. Als je bijvoorbeeld onder het kopje 'contracten' kijkt, zie je dat er niet met het Modelcontract wordt gewerkt, maar met 'contracten op maat'. Uh-huh ;)

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb ze net een mailtje gestuurd met de vraag of het hier een reguliere uitgever betreft. Jullie horen het z.s.m.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat het een manuscriptenbeoordelaar is die ook boeken uitbrengt. Wel een soort POD. Maar als het een goede is met veel talent dan zit je er oké!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo schrijvers, Ik heb antwoord gekregen van Debutto: Naast regulier is onze uitgeverij ook nog eens tranplant! Geen idee wat tranplant betekent.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kwam op het internet het onderstaande e-mailtje tegen. Ik krijg toch de indruk dat de uitgeverij in eerste instantie wel degelijk gericht is op reguliere uitgaven (let ook vooral op de allerlaatste zin voor de "vriendelijke groet"), maar dat hij mensen die in eigen beheer uitgeven ook wil ondersteunen. En dat is vanuit commercieel oogpunt natuurlijk gewoon een goede zaak. Het POD-geld kan immers reguliere uitgaven financieren. Verder onderzoek levert nog meer informatie op. Hij heeft o.a. een boek uitgegeven via Boekscout, zijnde "Mirjams Droom". Verder is hij auteur van een boek over succesvol starten (zie HOFnet 2009). Dus hij heeft wel enige ervaring met het uitgeven van boeken. Dat zou ik - als ik hem was - wel wat helderder naar voren brengen via de website van zijn uitgeverij. Verder zou ik - als ik hem was - wel een scheiding brengen in de twee activiteiten. Dus "Debutto" misschien als de toko die regulier uitgeeft, dan een tweede toko met de naam "uitgeverij zonder naam of zoiets" voor volledige POD-uitgaven en als hij half-half doet (of een andere percentageverhouding) dat ook voor die uitgeverij doen zonder naam. Doe je immers alles onder één noemer dan kan dat tegen je werken daar er nog veel mensen negatief staan tegenover POD en je moet voorkomen dat je een negatief stempeltje krijgt als die "ene POD-uitgever". (Terwijl je dus ook regulier uitgeeft) --- *mail verwijderd door SO op verzoek van geadresseerde*

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toch zijn er wat mij betreft nog een hoop vragen, ik zou niet zomaar mijn manuscript insturen, wie weet gaat hij er mee aan de haal. Binnen een week krijg je een reactie en een uitgebreid leesrapport. Wie kan dat waarmaken?

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie reacties, echte ervaringen hebben jullie dus niet emt Debutto, maar het emailtje dat hij schreef aan Tja stelt me in zoverre gerust dat hij niet zomaar een POD slimmerd is als Boekscout. Het contact was verder professioneel en hij heeft me idd een leesrapport gestuurd waaruit bleek dat hij het boek echt gelezen had. Twee maal zei hij. En dat leesrapport was er binnen de afgesproken termijn. Ik denk dat ik het gesprek dus gewoon met hem aan zal gaan. En dat hij zijn emaitljes niet in perfect Nederlands doet zegt me niet zoveel. Sommigen hebben dat met dit medium. Dank voor juliie research, vooral Tja! slim idee. Groetjes, Robbert

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Net nog een mailtje van Debutto gekregen. Ik had gezegd dat ik zoveel verhalen op mijn pc heb staan en ook nog verhalen die ik nog niet eens getikt heb (omdat ik alles eerst opschrijf) en kreeg als antwoord dat alles wat ik 'af' had maar op moest sturen. Ik weet het niet, hoor. Ik schrijf altijd over verschillende dingen en heb gezegd waarover. In twee daarvan was hij bijzonder geïnteresseerd. Ik dacht wel dat hij die eruit zou pikken. Ik heb terug gemaild dat. als ik het via mail kan verzenden, het wel wil doen. Ik blijf geen cartridges en postzegels kopen. Verdorie, ik had er nog bij moeten zetten dat ik niet van plan ben om er één cent in te investeren. Ik heb wel een pseudoniem gebruikt. Nu zijn jullie weer even op de hoogte. Wat raad je me aan?

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Samenvattend lijkt de teneur van dit topic te zijn dat je beter Debutto kunt hebben dan Boekscout. :) Als iemand ervaring heeft, dan lezen we het graag.
Wat raad je me aan?
Eerst maar eens afwachten wat hij zegt. :P En als je ooit met hem in zee gaat, hier rapporteren hoe het gaat. :P

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb wel een pseudoniem gebruikt. Nu zijn jullie weer even op de hoogte. Wat raad je me aan?
Een manus opsturen per mail en afwachten hoe het contact en eventueel contract gaat en dat aan ons vertellen :D Al die manussen van jou liggen daar toch maar te liggen in die virtuele la van jou.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ook een allerhartelijkste mail ontvangen, het klinkt allemaal heel goed en voortvarend. Ben heel benieuwd, hij wil een goede band opbouwen met zijn schrijvers, is geen podder, maar hij begeleidt debutanten. Toch gaat hij zeker niet met alles in zee, het merendeel niet.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
De reacties waren snel en vriendelijk. Ik heb een ms doorgestuurd. Je moet wel van een dergelijk genre houden, maar dat hoor ik wel. Als nieuwe uitgever wil je natuurlijk het liefst gelijk een bestseller. Maar dat is dromen met de ogen open. Tot nu toe is mijn ervaring echter positief. Binnenkort meer.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb deze site eerder gezien en het ademt de sfeer uit van een POD-uitgever. Vooral de openingstekst. Voordat ik dit topic zag hield ik ze dus ook voor een POD maar dit is pas te beoordelen als je er zelf onder contract staat, de volledige werkwijze weet of als Debutto zelf hier een en ander op volledig transparante wijze uit de doeken komt doen.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Graag!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Eeh, ik heb op een andere topic hier al het een en ander over gezegd. Chaotisch als ik ben, weet ik niet meer waar. Het zal wel op kletsen zijn geweest. Maar ik wil het wel herhalen. Even kort dan omdat ik er nogal uitvoerig over heb geschreven. Ik had ook mijn bedenkingen. Maar uiteindelijk kreeg ik een uitnodiging om naar Leidschendam te komen. Dat betekent voor mij een 'wereldreis'. Daarom heb ik gevraagd of de redactie niet via e-mail kon en ik niet van plan was om alleen voor handjesschudden naar Leidschendam toe wilde komen. Je merkt dat ik niet zo hard van stapel loop. Toen kreeg ik bericht dat de uitgever op een uur afstand rijden -laat het anderhalf uur zijn- van mijn woonplaats zaterdag voor een boekpresentatie naar het nooorden komt en of ik bereid om daar ook te komen. Vooruit dan maar. Ik ben zo flexibel.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi Tja, ik duim voor je. Zelf had ik ook nog wat liggen en heb ze een mail gestuurd. Ik zal ook hier melden als er een reactie komt.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vandaag had ik al een vrolijke, persoonlijke en vooral positieve reactie met daarin een uiterste datum waarin hij zijn mening zal geven over het manuscript. Alleen daarvoor kan deze man bij mij al niet meer stuk, ongeacht de uitkomst.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik heb niet eens een mening over mijn manuscript gehoord. Zal hij zaterdag zeggen dat het niks is? :confused:

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb niet eens een mening over mijn manuscript gehoord. Zal hij zaterdag zeggen dat het niks is? :confused:
Ik kan me niet voorstellen dat hij een ontmoeting wenst om je te laten weten dat je beter iets anders kunt gaan doen. :D Volgens mij gaat het helemaal goed komen met je gesprek.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik duim ook mee voor je, Tja! :thumbsup: Een vraag voor een persoonlijk gesprek lijkt mij ook alleen maar een positieve kant op te gaan. Hopelijk krijg je een interessant voorstel.