Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

cv meesturen met manuscript?

Ik heb een stuk tekst opgestuurd naar een uitgeverij. Nu meent iemand dat ik mijn cv had moeten meesturen. In een brief heb ik het verhaal uitgelegd en aangegeven hoever ik ermee ben. Een cv doet toch verder niets ter zake, lijkt mij?

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel toevallig kreeg ik vandaag een reactie van een van de uitgevers. Ik was er heel blij mee, want hij was persoonlijk, heel uitgebreid en erg positief. Alleen helaas geen ja. Ik snap het wel. Mijn boek is teveel op een kleine groep gericht. Ik ga het anders aanpakken; dit boek als hoofdstuk in een veel dikker, algemener boek zetten en daar verwacht ik meer van.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt mij zeker een voordeel als je bij je cv wat schrijfervaringen kunt vermelden. En waarschijnlijk is het ook aantrekkelijk voor een uitgever om te zien dat een auteur zelf al wat gedaan heeft om zijn/haar schrijfsels te promoten. Want dan weet de uitgever dat er met iemand te werken valt op marketinggebied, dat het geen verlegen of teruggetrokken type is. Daarom denk ik dan ook dat het helemaal geen slechte indruk maakt om in je schrijf-cv te vermelden dat er al één of meerdere boeken van je zijn verscheen bij een POD-uitgever. Daarmee toon je aan dat je ervoor wilt gáán en ondernemend bent. Volgens mij is het avonturen via POD een soort van "proefdraaien", je voorbereiden op het échte werk en alvast de nodige ervaring opdoen. Dat geeft een uitgeverij in ieder geval enig idee wat voor vlees ze in de kuip hebben en of je wel een beetje "marketable" bent.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Trouwens, ik wacht nu al een jaar op een reactie van de eerste uitgever....
Ik heb ook eens een heel jaar moeten wachten op antwoord (van een tijdschrift), maar toen ik het kreeg (ik dacht al dat ik nooit meer wat zou horen), kreeg ik het groene licht: ik mocht een serie artikelen van zo'n 20 artikelen voor ze schrijven! Soms gebeuren zulke onverwachte dingen.