Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Scandinavisering van de Nederlandse Thrillermarkt

Ik las net een blog van Alex van Galen over de vele Scandinavische thrillers die tegenwoordig de schappen van de boekhandels bevolken. Ook speciale Nederlandse thrilleractiviteiten zoals de Maand van het Spannende Boek en Power of Plots worden volgens hem gedomineerd door thrillerschrijvers uit Denemarken en Noorwegen. }) En dat van het geld van het CPNB. Dit is de link naar zijn blog: http://www.alexvangalen.nl/pages.php?f=galex001&p…. :rolleyes: Via twitter vraagt hij om reacties. Hoe zien jullie zijn aanklacht? Klopt het dat Nederlandse thrillerschrijvers worden verdrongen door Scandinavische collega's? Is dat terecht (zijn ze beter)? En zou CPNB niet meer zijn best moeten doen voor het Nederlandse product. Of is dat nu juist weer heel nationalistisch denken? :ninja: Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wil niemand beledigen hoor, ik heb het vooral over Saskia Noort en co. (o jee heb ik weer iemand op de tenen getrapt). Ik wacht met spanning op Nederlands thrillerschrijvers die ik wel leuk vind. Mijn eigen roman hangt een beetje in tussen psychologische roman, thriller en kroniek. En of hij te pruimen is, is nog even afwachten! Je site ziet er in ieder geval mooi en spannend uit. Ik zal eens een boek van je lezen oké? Dan kan ik eerlijk oordelen ( je hebt gelijk, ik mag natuurlijk niet alle Nederlandse thrillerschrijfsters zo over een kam scheren, excuus daarvoor).
Ik zie mezelf idd niet als een kloon. Maar ik neem aan dat niemand graag gekloneerd wil worden (leuk thema trouwens ;)) Ach en met die tenen valt het wel mee, hoor. Ik ben niet zo snel beledigd. Vond het eigenlijk wel grappig :) Het vroeg natuurlijk wel om een reactie. Maar ook dat compliment over mijn site zal ik in mijn zak steken :) Ben ik weer in evenwicht. Geniet van het schrijven!

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stil Water en Schaduwspelen net van de bieb gehaald. Ik ben benieuwd. En ik ga natuurlijk deze zomer zelf heftig aan het (her)schrijven! Lezen, schrijven en af en toe een beetje verven. Komt helemaal goed.