Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Van oud naar nieuw

Hallo, ik ben nieuw hier op jullie forum en ik zit met een probleempje. Mijn boek is in september vorig jaar uitgekomen en ik heb mijn best gedaan met promoten via de lokale kranten en via een speelgoedwinkel en een paar boekwinkels, alleen het werkte niet erg. Door medische redenen stond alle promotie op een laag pitje maar nu wil ik weer aan de slag. Ik zou graag de lokale media als radio en televisie vragen. Maar hoe speel ik dat klaar? Ik kan moeilijk zeggen: Vorig jaar september is mijn boek uitgekomen maar nu wil ik weer wat aandacht erop vestigen. Dan zullen zij vast zeggen waarom ik dat toen niet gedaan heb. Ik denk dat ik wacht tot de kinderboekenweek, maar dat duurt nog zo lang (het is namelijk een kinderboek). hoe zouden jullie dat oplossen?

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Hexcaja Dat zal niet meevallen, denk ik. Je zult een nieuwe invalshoek moeten bedenken. Waar gaat het boek bijvoorbeeld over? Kun je daar niet iets mee? Is er niet iets aan verbonden dat nu weer in de actualiteit is, of komt? Daar zou je het op kunnen gooien. Of ben je bijna klaar met een tweede boek? Dan kun je bij de promotie daarvan ook je eerste boek betrekken.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Vente, Allereerst bedankt voor je reactie Nee, dat is nou juist het moeilijke er aan. Het is een magisch kinderboek en de enige invalshoek is halloween en de kinderboekenweek. Verder heb ik geen tweede boek in de maak. Ik heb wel al een aantal manuscripten liggen, maar die moeten nog geredigeerd worden en momenteel heb ik het veel te druk met revalideren. Misschien in de loop van het jaar, dus zal het waarschijnlijk tot aan de kinderboekenweek moeten wachten. Groetjes Hexcaja

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
is het aantal verkochte boeken een aanleiding? Of de bieb die boeken heeft ingekocht? Misschien kun je met de plaatselijke bibliotheek iets afspreken qua promotie, zodat jullie er allebei van profiteren (jij leest een middag voor en vertelt over je boek en de bieb heeft een leuke activiteit waarmee ze zich ook kunenne profileren), en dat als aanleiding aangrijpen voor een persbericht? (ik schud het zo uit mijn mouw, maar eerlijk gezegd vind ik het ook best moeilijk hoe de promotie aan te pakken.. haha)

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou het met de plaatselijke bieb kunnen overleggen want momenteel heb ik er totaal nog maar 30 verkocht. Dat is superweinig. Dat van die prijsvraag is ook een leuke suggestie, Ik heb fantasie genoeg dus daar moet wel iets leuks uitkomen denk ik. Bedankt voor het meedenken en reageren. Ik ga er zeer binnenkort mee aan de slag. Groetjes Hexcaja

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Uit laten nodigen op de scholen in de buurt? In het kader van "Cultureel Nieuws"of Nederlandse taal? "Kijk eens wat je kan worden als je goed leer schrijven". ZOmaar wat gedachten

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jij zegt wel naar scholen, maar het liefst zit ik achter de computer en schrijf mijn verhalen. Hopende dat ze zichzelf verkopen op den duur. Ik ben namelijk niet zo goed in openbare optredens en zeker niet met kinderen uit de groepen 7 en 8! Zij zijn zo lekker direct en kunnen je met je mond vol tanden laten zitten. Anders was ik wel actrice of iets geworden. Schrijven is heerlijk anoniem. Hebben jullie dat trouwens ook? Of gaan jullie er graag op uit en roepen jullie verhalen van de daken! Groetjes en nogmaals bedankt voor de adviezen. :{}