Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat is een uitgeverij?

Sorry, misschien krijg ik wel boze reacties, dat is dan pech hebben. Ik wil hier alleen maar even zeggen dat ik een beetje moe word van mensen die het steeds hebben over het feit dat de uitgeverij hun boek wil uitgeven en het dan blijkt te gaan om een POD-uitgeverij. Begrijp me niet verkeerd, er is niets mis mee en ik gun het iedereen, maar er is toch wel degelijk een verschil. Ik bedoel ook niet dat die mensen dan niets bij boekpromotie mogen zetten. Dat juist wel. Maar niet doen alsof het een reguliere uitgever betreft. Ik weet, er is al veel over gesproken en POD heeft waarschijnlijk de toekomst. Waar wat zegt kwaliteit nu nog? En wie maakt tegenwoordig uit wat kwaliteit is? Ik hoop dat iemand mij kan overtuigen dat ik het verkeerd zie, dus reageer maar.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Richard van Moorsel, ook mij stuit het tegen de borst als ergens zomaar neer wordt gezet dat er zwetsende minkukels op dit topic posten. Dat is niet netjes geformuleerd en veel te algemeen. Heb je problemen met iets wat iemand schrijft? Citeer diegene en geef aan wat jou stoort, liefst ook nog eens door in te gaan op wat diegene zegt of doet en niet op wie diegene is. Misschien ben je persoonlijk in het kruis getast omdat men niet zo positief over Boekscout is als over reguliere uitgevers? Mijn boek is ook via Boekscout uitgegeven en ik ben het eens met het commentaar op deze uitgever. (NB Ik zeg hier niet dat Boekscout niet doet wat het zegt, of dat het boek er niet goed uitziet of zo) Hoe dan ook, wat er ook aan de hand is, geef goed aan waar jij last van hebt, voordat je ervoor zorgt dat meerdere forummers 'last van jou' gaan hebben. Ik geef dit zo aan omdat uit mijn en andere reacties blijkt dat zo'n algemene uitspraak niet op prijs wordt gesteld. Overigens vind ik Richard 'Mr. Whiplashpatiënt' noemen ook niet erg netjes...

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, Jij bent met afzeiken begonnen. Dacht je er positieve reacties op te krijgen? Je hebt even te titel van je boek mogen noemen en nu is het goed.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, Jij bent met afzeiken begonnen. Dacht je er positieve reacties op te krijgen?
Mario, het klopt wel dat hij degene is die geen nette dingen zegt, maar het is ook niet netjes om op een negatieve manier te reageren. Het is begrijpelijk dat je wilt reageren, maar tel dan even tot tien en probeer het wat vriendelijker. Ik hoop dat mijn vorige post daar een voorbeeld van is. Het is niet de bedoeling dat forummers zich hier gedragen als kleuters die elkaar uitschelden, en wijzend naar de ander roepen: 'Hij begon!' als mama komt vragen wat er aan de hand is... In een ander topic heb je zulke mooie smileys staan. :D :D

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er komen hier zoveel verschillende meningen voorbij dat ik ook geen flauw idee heb wat Richard precies bedoelt. Dat schiet ook niet op, natuurlijk...

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Folen: zo was mijn uitspraak ook bedoelt, blijkens de inhoud van hetgeen ik schreef. Mario Kluser: Je antwoord weer precies op dezelfde wijze, zoals hetgeen mij allom stoorde in deze topic. Of deze topic uiteindelijk door Dries verwijderd gaat worden?? We zullen zien. Op mijn eigen website zou ik deze afzeikerige wijze althans nooit accepteren. Groetjes, Richard van Moorselaar
Oeh, zijn we moeilijke woorden aan het zoeken? En dan 'ons' betichten van het dragen van dure Parijse merkschoenen, terwijl geen van de alhier verzamelde leden zich in een artificieel geconstrueerde taal probeert uit te drukken. En als je dat toch al wil, schrijf dan je topic verder in normaal Algemeen Beschaafd Nederlands. Ik ben dit soort topics op meerdere fora tegengekomen. Mensen zeggen iets provocerends en daar wordt gelijk heel negatief over gedacht. Die persoon moet zijn uitspraak rectificeren of een andere mening aannemen, etc. Mag dit dan niet meer? (Niet dat ik er zelf zo'n heel groot voorstander van ben.) Verder, on topic, ik vind dat een discussie als deze gevoerd moet kunnen worden. Voor iedere vraag moet men hier terecht kunnen, zonder een berisping te krijgen van iemand die zichzelf verder te goed vindt.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Groetjes, Richard van Moorselaar (auteur "De Zonderling" uitgeverij Boekscout.nl)
Hier moest ik toch wel even om lachen. Nog steeds eigenlijk. Richard, in alle eerlijkheid, ik ben ontzettend fan van je boek "De Zonderling". De link naar de sneak preview ervan bij Boekpresentatie stuur ik serieus door naar vele vrienden. Geen van allen kunnen zij geloven dat iemand zo ontiegelijk slecht kan schrijven als jij. Zelf lees ik het ook nog vaak eens over. Citeer hele passages aan mijn vrouw. We lachen elke keer weer smakelijk. Normaal zou ik dit hier echt niet zeggen, maar na het lezen van de hierboven geciteerde zin moest ik wel. "Auteur, De Zonderling, Uitgeverij Boekscout.nl" Hahaha! Prachtig!!! Keep 'm coming, Hemingway!

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begin het vermoeden te krijgen dat het hier steeds minder gezellig word (ik heb ook zo het idee dat ik mij voorzichtig uit moet drukken) dus wat dachten jullie hiervan. On-topic, geen vervelende opmerkingen, iedereen zeggen wat ie wil, zolang het niet een lullige opmerking naar een ander is, ect. (vertaling: KAPPEN NOU! Er zijn al genoeg fora op deze manier gesneuvelt!)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
In het algemeen is het verstandig en prettig elkaar op objectieve wijze te benaderen - ook in het begin, wanneer men elkaar nog liefheeft - dan met messen, verpakt als woorden, te gaan snijden... sorry: smijten. Het effect is overigens hetzelfde. Snijden doen we liever in de taart. En smikkelen.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geachte heer Van Morselaar, Het fout spellen van de naam van een succesvol schrijver zien we op dit forum wel door de vingers, maar we maken u erop attent de naam Jan Siebelink is. Dit terzijde. Als zwetsende, hoogmoedwaanzinnige, zich rotschamende, laagdunkende minkukel, op dure schoenen zowel links als rechts, heet ik u hartelijk welkom bij dit interessante onderwerp op dit gerespecteerde forum. Aangenaam. Dat u ons in ons geheel door Dries wil laten verwijderen getuigt van een groot respect voor het vrije woord en ruimhartige tolerantie bij andermans meningen. Maar ja, Morsje, je weet hoe Nederlandertjes en Vlaminkjes zijn: eigenzinnig. Hoewel wij uw bijdrage enorm op prijs stellen, verstouten we ons op te merken, dat op dit veelzijdige forum, een onderwerp loopt onder de titel: “De Troll”. Wellicht kunt u overwegen uw opbouwende kritiek aldaar te plaatsen. Daar past het mogelijk beter in het fonds. We constateren namelijk dat, zolang de R in de maand zit, er min of meer regelmatig Trollen opduiken. In Mors zit ook een R, maar dat is toeval. Voor de definitie van een Troll mag ik graag verwijzen naar de titel van de gelijknamige rubriek. Wel moet ik u erop wijzen dat het verschijnsel Troll altijd gepaard gaat met onbetamelijk gedrag, bijvoorbeeld schelden. Er zou zomaar gezegd kunnen worden dat u een zwetsende, hoogmoedwaanzinnige, zich rotschamende, laagdunkende minkukel bent. Woorden die niet in uw kraam te pas komen. Maar toch. Nietemin wordt er nooit gevraagd iemand te verwijderen. De meeste Trollen verdwijnen vanzelf. Welaan, Morsje, ik ga weer eens even kuieren op de Avenue Des Champs- Elisées voor een gros dure schoenen. Au revoir.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Ros :thumbsup:

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Net even de website erbij gehaald. Het houdt niet op!!! Ik moet zeggen dat ik het plaatje van de man die aan zijn nek voelt errug treffend vind!!! Want waar het gaat over? Juist! Whiplash! Daarom natuurlijk ook dat zitten aan die nek! Aan inventiviteit geen gebrek bij Van Morselaar! Hulde voor deze man!!!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De reacties van Arturo zijn ook b i j z o n d e r fijnzinnig. Dat belooft veel goeds voor zijn tijdschrift dat al in mei gaat verschijnen. Of is het de bedoeling: anti-reclame is ook reclame? Als we maar genoemd worden? Groeten aan mevrouw Bandini. Vriendelijke wenk aan Arturo Bandini: bewerk uw laatste bericht en haal de illustraties weg. Of bent u dit forum kwaad gezind?

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ai, ik geloof dat ik weinig overwicht heb, aangezien dit topic onverwachte proporties aangenomen heeft na mij 'afsluitende' opmerking. @Marriejeanne: Ik geef toe, mijn uitspraak over reguliere uitgeverijen kan ik totaal niet bewijzen en is waarschijnlijk ook niet waar. Ik zal dit soort dingen dan ook niet meer beweren. :) @ de rest: hoe oud zijn jullie? :(

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil zelf eigenlijk ook het liefst van dit forum geweerd worden. Ik kom er puur uit een vreemdsoortig fascinatie. Types als Van Morselaar hebben een onweerstaanbare uitwerking op me. Een beetje zoals een scheet vies vinden maar 'm toch willen ruiken. (Om de scheet een cijfer te kunnen geven, zou Eddie Murphy zeggen). Maar het is zonde van m'n tijd, en ook van die van jullie natuurlijk. Ik smeek u dus bij deze: ban mij van dit forum! BvD A.B.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, wacht, ik heb een ander ingeieus idee! :!: Je drukt op kruisje! Is dat nu zo moeilijk? als je hier ruzie krijgt, is het toch gemakkelijk die #*# knop te vinden?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik geloof dat er weer wat mensen uit de bocht vliegen? Rustig jongens (dat is meervoud), rustig, het is niet eens herfstweer en toch stormen jullie. Doe eens verstandig en haal je lelijke opmerkingen weg. Zet er een glimlach voor in de plaats. :) Iedereen blij. (@Arturo, materiaal van anderen hier te gaan plaatsen om het vervolgens belachelijk te maken vind ik eerlijk gezegd wel een klein beetje over het randje, nog afgezien van het feit dat ik vind dat je een 'andere' smaak hebt, ik vind de kaft namelijk wel mooi en treffend gekozen)

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bandini, Er bestaat zoiets als portretrecht en copyright. Je kunt niet zomaar iemands portret en boekafbeelding op een site zetten. Momenteel is het juridisch de vraag wie er nu precies verantwoordelijk is voor hetgeen mensen op een forum of blog posten, maar Dries zou hierdoor in de problemen kunnen komen.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gilbert,
Gilbert, Maakt het voor de beslissing om een boek uit te geven, iets uit, of de auteur zelf al een aantal exemplaren van dat boek bestelt? Gegarandeerd koopt? Als dat al zo zou zijn, moeten dat er dan 50, 100 of 500 zijn?
Ik hoop dat je door de voorgaande berichten toch nog hier terecht komt. Daarom citeer ik mijn eigen vraag nog even. Ik bedoel niet te denken dat een aantal exemplaren een uitgeverij zou redden, maar dat het mede ondersteunt, dat de auteur het ook echt meent, met zijn boek. Bij voorbaat dank voor je reactie.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik ga deze sluiten, loopt te erg uit de hand. Eliza, een boek uitgeven betekent in beginsel dat het publiek zichtbaar is. Een boekafbeelding mag je altijd plaatsen. Als je die niet voor anderen zichtbaar wilt hebben moet je die niet gebruiken als omslag voor je boek ;-) Wat foto's betreft is het subtieler, maar dat is een ander verhaal.