Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Variabel tarief voor corrigeren en redigeren

Ik wil een roman van ruim 50.000 woorden op fouten laten controleren. De kosten daarvoor lijken zo'n €500 te bedragen, als je de verschillende aanbiedingen bekijkt. Nou loop je het risico dat er niet meer dan 75 exemplaren verkocht gaan worden. Dan loont het dus niet. Wordt het een doorslaand succes en je verkoopt er duizenden, dan kan het er wel vanaf. Ideaal lijkt mij een redacteur die de vergoeding wil relateren aan de oplage. Een dubbeltje per boek betekent dan €1000 bij een verkoopsucces van 10.000 stuks. Eventueel kan daarbij wel een minimum- en een maximumbedrag afgesproken worden. Heeft iemand weet van een redacteur/corrector die in is voor zo'n deal en/of heeft iemand zelf ervaring met zo'n werkwijze?

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dwaze reactie, kennelijk is dat soort van berichten jouw niveau. Geneer je je daar niet voor? Je erkent in elk geval dat je er helemaal niet op uit bent om een constructieve bijdrage te leveren. PS En het inschatten van leeftijden gaat je ook niet zo goed af. :)

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, ik geneer me niet. Jouw te dik aangezette vormelijke beledigingen zijn supervermakelijk. Bovendien, je wil toch niet luisteren naar wie dan ook hier, het enige wat je doet is mensen die je tegenspreken dom noemen. Moet ik daar dan van onder de indruk zijn? Mwa...

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En nu je erover begint, geneer jij je eigenlijk niet, met je bekrompen minachting voor alles wat het niet met jou eens is? :) (Die smiley, jongûh , die doet 't 'm. Dat zijn we gelukkig wel met elkaar eens ;D)

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In Beers eerste reactie begint hij meteen over 'een stroom negativiteit'. Daar haakte ik gelijk al af. Nu ik het vervolg lees, heb ik daar bepaald geen spijt van. Maar toch geef ik Diana gelijk. Onbehoorlijke en opzettelijk beledigende uitlatingen op een forum, zonder enige aanwijsbare aanleiding en ook in de richting van een moderator (Thérèse in dit geval) hoor je nooit onweersproken te laten.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En daarbovenop zeer beledigend richting de complete beroepsgroep van redacteuren. Het zijn toch verdomme geen slaven?

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je wilt een eigen huis ontwerpen en bouwen. Daarna wil je het huis verkopen, natuurlijk liefst met winst. Kun je alles zelf, of maar een deel? Wat besteed je uit? Waar vraag je hulp voor? Waar ligt je winst? Als jij niet zelf de elektriciteit kunt aanleggen in dit huis, besteed je dat logischerwijze uit aan een elektricien. Zou je dan ook boos worden als hij betaald wilde worden voor zijn arbeid?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Kan zijn dat beer nu voldoende antwoorden heeft op zijn (haar?) vragen. Voordat het topic uit de hand loopt, zetten we het even op pauze. Wil beer constructief communiceren over tarieven en mogelijkheden, dan kan hij / zij me een berichtje sturen, en dan kan het topic eventueel weer open.