Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Volle pod-markt en Shaker Media

Zojuist vond ik in mijn mail een spammetje van shaker media. Een soort lulu uit duitsland denk ik, dus weer een niewe pod erbij. Waar ik een tikje opstandig van werd was de toon, bij vluchtig lezen zou je er uit op kunnen maken dat een´gerenommeerde uitgeversgroep geinteresseerd is in samenwerking met u´. Al die termen staan er in en wel in die volgorde. Bezoek je de site vervolgens zie je wel meteen dat het doehetzelf is, en begrijp me goed, niets mis mee, maar waarom zou je jezelf zo vermommen. Ik neem aan dat ze hopen zo aan meer klanten te komen, maar als je zelf je boek wilt uitgeven zoek je toch wel naar een passend podbedrijf zou je zeggen. Zou de pod markt inmiddels soms een tikje vol beginnen te raken? Begint er een gevecht om de klanten? Zakken de prijzen dan ook?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik vrees dat dit gerichte spam is. Shaker Media heeft mij benaderd met de vraag of ze hier hun POD-product mochten aankondigen (op zich netjes natuurlijk dat ze het vragen). Ik heb daar natuurlijk nee op gezegd en ik vermoed dat ze nu alle sites van schrijvers die hier lid zijn afstruinen op zoek naar mailadressen.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja Dries, ik vermoedde al zoiets. Daar kan natuurlijk niemand wat aan doen, als je alle profielen opent en de mailadressen eruit vist. Ze hebben er in elk geval wel wat voor over om hun klantenbestand aan te vullen.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Tja Dries, ik vermoedde al zoiets. Daar kan natuurlijk niemand wat aan doen, als je alle profielen opent en de mailadressen eruit vist. Ze hebben er in elk geval wel wat voor over om hun klantenbestand aan te vullen.
Ehm nee, de profielen zijn goed beschermd hoor... Ze kunnen je mailadres alleen vinden door naar je site te gaan (of als je het in een oproep ofzo meldt).

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog meer werk dan ik dacht, voor ze! :unibrow: Maar ik bedoelde dan blijkbaar niet het profiel maar overzicht wat je krijgt als je op iemands naam klikt. Of kan je dat ook alleen maar zien als je lid bent?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Kun jij iemand anders' mailadres zien als je op diegene zn naam klikt (dat heet wel het profiel)? Alleen bij jezelf neem ik aan?

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dries, nee dat kan niemand zien (ik in ieder geval niet), maar als ik op bijv. Ceridwens profiel klik en naar haar website ga en daar naar Contact, dan is daar haar mailadres zo te vinden. En MSN-adres, wat veel mensen toch wel invullen, kan je ook gewoon gebruiken als mailadres.

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de mail ook gehad!
Dan hebben ze hem vast hier vandaan geplukt. Jouw site staat hier open en bloot. En die van Ceridwen kun je ook makkelijk vinden.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"open en bloot" Haha, dat herinner ik me als een televisieprogramma in Nl, in de jaren zeventig??? (sorry, off topic)

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En ik ook al! Hihi, niet open en bloot maar mijn e-mailadres heeft Shaker ook gevonden.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara bij jou vind ik het niet gek, je website staat onderaan :) Ik heb 'm niet gehad. Ik lees het hier wel :nod:

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet eens iets doen aan m'n naamsbekendheid, want ik heb hem niet gehad :paranoid:

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik moet eens iets doen aan m'n naamsbekendheid, want ik heb hem niet gehad :paranoid:
Jou doen ze in de tweede ronde :)

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Eigen, jou gaan ze ook vinden, let maar op! Waar heb je verteld over je plannen voor interviews?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dries: o ja, dat kan natuurlijk ook nog. @Mara: haha, op deze site. @Rietje: wil je mijn boekenplannenpromotiedeskundige worden?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Heb de heren toch maar even gemaild dat dit niet de bedoeling is. Wellicht kunnen we deze discussie weer ombuigen naar de vraag van Ceridwen: "Is de POD-markt vol?"

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ eigen: hihih want? @ Dries: ik heb ze heel netjes afgewezen en gezegd dat ik al een goede uitgever heb. Niets meer gehoord, dus prima zo. MOchten ze me nog een mailtje sturen in het vervolg, dan verzoek ik ze vriendelijk maar ook dringend om mijn mailadres uit hun bestand te halen.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gaan we met z'n alleen een mailtje terugsturen dat ze toch echt beter onderzoek moeten doen en het dus niet naar mensen sturen die al regulier gepubliceerd zijn (want die gaan dus ECHT niet naar een pod)?

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien wel Micha, als ze een privéboek willen afdrukken, of een proefleesexemplaar. Maar dan gaan ze niet naar dit bedrijf, maar naar een die gewoon zegt, ´Hallo, ik ben Shappie en ik printdruk tegen een redelijk tarief elk boek wat je maar wilt´. Want dat kijkt en vergelijkt makkelijk. Shappie print alleen, Happie doet tegen een geringe vergoeding je lay out erbij, en Dappie biedt ook nog een corrector aan. Kies maar wat je wilt, en weet wat je krijgt. Daarom, nogmaals, waarom zo wollig. Er staat niets verkeerds in de mail hoor, maar het is net als met die prijzenfestivals, je moet het wel even goed lezen voor het tot je doordringt wat er precies staat. Ik vraag me dan af, waarom breng je het zo dat iemand die nog niet veel ervaring heeft met uitgeven en publiceren eenvoudig kan denken dat wat jij als bedrijf doet, regulier publiceren is. Is het nodig, zulke randloperij? Is de markt zo vol dat je een beetje moet duwen en trekken om er nog bij te passen? En als de markt zo vol is, waarom moet een podboek van 200 pagina´s dan nog steeds een verkoopprijs van 16.50 hebben?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Gaan we met z'n alleen een mailtje terugsturen dat ze toch echt beter onderzoek moeten doen en het dus niet naar mensen sturen die al regulier gepubliceerd zijn (want die gaan dus ECHT niet naar een pod)?
Ben ik niet met je eens, want wat als je een boek-idee hebt in een niche markt? Of iets wat je koste wat kost uit wilt geven, maar wat geen uitgever wil hebben? Het ging mij er vooral om dat handmatig verstuurde ongevraagde e-mail ook spam is.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de mail ook ontvangen. Ze hebben hem inderdaad zo opgesteld (titel: Uitnodiging voor het publiceren van uw boek) dat het lijkt alsof je door hen ontdekt bent als hun nieuwe talent. Ik kon het niet echt waarderen.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, okee. Maar dan nog... Ik word gewoon pissig van dit soort gespam. Ik weet ook nog niet wat ik terug ga sturen... Hebben ze al op jouw mailtje gereageerd, Dries?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ja ze hebben gereageerd. Ik ga hier niet de hele zaak uit de doeken doen, maar ik heb ze laten weten dat ik ontevreden ben met deze manier van werken en dat het spam is, ook al noem je het een "persoonlijk opgestelde elektronische brief".