Anonimiteit vermijden door audities voor schrijvers?
Anonimiteit vermijden door audities voor schrijvers?
Moet er geen mogelijkheid meer bestaan voor echt slechte manuscripten in de brievenbus van de uitgever? Dit kan een groot voordeel hebben voor beginnende schrijvers, die goed zijn en dan sneller worden opgemerkt.
Vanwege de anonimiteit van al die manuscripten worden de redacteurs onverschillig en is er een grote kans, dat een goed manuscript niet wordt opgemerkt?
Moeten er net zo als bij andere culturele instellingen audities komen? Overal, op het conservatorium, kunstacademie enz, moet je een CV, motivatiebrief of een uitgebreid formulier invullen. Hier uit wordt een selectie uitgemaakt en krijg je daarna een uitnodiging om je te presenteren.
Een middag fantasy, een middag literatuur enz? Meerdere redacteuren kunnen beoordelen. Er is dan een persoonlijke ontmoeting, waar je voorleest uit je boek, of laat voorlezen als je dat niet kunt. Hoe krijgen we meer aandacht van de redacteurs? Dat ze zich minder hoeven te ergeren aan dat prutswerk? Het is zo ontzettend zonde, dat veel beginnende talenten, ook hier op schrijvers online, geen kans hebben. Misschien wel door die duizenden manuscripten, die lukraak worden opgestuurd en voor niets onze dierbare tijd, talent opslurpen?
*Steekt haar hand op* Bestaat
Ik kan natuurlijk niet
Voordragen voor publiek: de
Dank voor je uitgebreide
Haha ja ik zal mijn reactie
Maar komen daar uitgevers op
Ik denk niet dat je moet gaan
Dan komen uitgevers incognito
Zit er iemand in burqa in het
Hahaha zie het voor me.