Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

aanbevolen schrijfwedstrijden voor de jeugd.

Ik had een vraag en ik kon er niets over vinden dus vandaar dit nieuwe topic. Veel mensen hier zeggen dat het goed is voor je schrijfstijl om mee te doen aan schrijf wedstrijden en daarom had ik de vraag: Welke schrijfwedstrijden bevelen jullie mij aan.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom vind ik niets terug over de schrijfwedstrijd Hendrik Prijs-prijs voor korte verhalen met medewerking van Het Belang van Limburg http://www.sint-truiden.be/cultuur.html Of kijk ik niet goed? :confused:
Er staat geen genre bij of een andere limiterende factor. Dat geeft wat mij betreft zo'n brede twist aan de wedstrijd dat op relatief lange verhalen mikt, dat meedoen niet interessant is. Of zie ik het verkeerd?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat lijkt me een leuke wedstrijd, Noek. Kennelijk weten de organisatoren niet dat ze hun wedstrijden op SOL kunnen aanmelden.
Misschien is het onze taak om die wedstrijden hier kenbaar te maken. In België en Nederland zijn er honderden schrijverssites. Die organisatoren hebben hun handen al vol denk ik.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom vind ik niets terug over de schrijfwedstrijd Hendrik Prijs-prijs voor korte verhalen met medewerking van Het Belang van Limburg http://www.sint-truiden.be/cultuur.html Of kijk ik niet goed? :confused:
Er staat geen genre bij of een andere limiterende factor. Dat geeft wat mij betreft zo'n brede twist aan de wedstrijd dat op relatief lange verhalen mikt, dat meedoen niet interessant is. Of zie ik het verkeerd?
Misschien is het een aansporing om je te abonneren en te zien wat er zoal wint. Maar lange verhalen? Nee zeker niet.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom vind ik niets terug over de schrijfwedstrijd Hendrik Prijs-prijs voor korte verhalen met medewerking van Het Belang van Limburg http://www.sint-truiden.be/cultuur.html Of kijk ik niet goed? :confused:
Er staat geen genre bij of een andere limiterende factor. Dat geeft wat mij betreft zo'n brede twist aan de wedstrijd dat op relatief lange verhalen mikt, dat meedoen niet interessant is. Of zie ik het verkeerd?
Misschien is het een aansporing om je te abonneren en te zien wat er zoal wint. Maar lange verhalen? Nee zeker niet.
Men praat in de reglementen over max. 10 pag x 30 regels/pag x 60 woorden/regel = 18000 w. Dat is toch tamelijk veel.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Staat er ook een minimum woordaantal bij? Ik krijg de link* naar de reglementen niet geopend. *Dit ligt aan mijn browser, niet aan de link.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij stond er tekens, ipv woorden. Maar met zo'n rekensom kan ik me voorstellen dat het de organisatie niet veel uitmaakt hoe lang de verhalen zullen zijn.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Staat er ook een minimum woordaantal bij? Ik krijg de link* naar de reglementen niet geopend. *Dit ligt aan mijn browser, niet aan de link.
Nee, geen minimum.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begrijp de discussie hier niet. Er staat toch duidelijk: Voorwaarden inzendingen: 1. Iedere auteur mag per keer niet meer dan 1 verhaal inzenden, verplicht in het Nederlands. De verhalen mogen niet langer zijn dan 10 bladzijden van 30 regels van 60 karakters (tekens exclusief spaties). Volgens mij is dat een verhaal van maximaal 3750 woorden.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Literaire prijzen: Guido Wulms-prijs. Poëzieprijs van de stad Sint-Truiden Hendrik Prijs-prijs voor korte verhalen met medewerking van Het Belang van Limburg De stad Sint-Truiden en Het Belang van Limburg zetten de traditie van literaire prijzen verder, gestart door het literaire tijdschrift Appel: 1. Jaarlijks de Guido Wulms-prijs. Poëzieprijs van de stad Sint-Truiden met medewerking van de cultuurraad. Het stadsbestuur schenkt aan de winnaar een geldprijs ter waarde van 500,00 EUR. De stedelijke cultuurraad reikt bovendien aan de tweede geselecteerde de Simon Michaël Coninckx-prijs uit, in de vorm van een kunstwerk. Daarenboven reikt het stadsbestuur aan de tweede geselecteerde een geldprijs uit ter waarde van 250,00 EUR. Inzenden kan tot 30 april. Uitreiking op 7 december 2013. 2. Jaarlijks de Hendrik Prijs-prijs voor korte verhalen met de steun van Het Belang van Limburg. Het Belang van Limburg schenkt aan de winnaar een origineel kunstwerk. Bovendien schenkt het stadsbestuur aan de winnaar een geldprijs ter waarde van 350,00 EUR. Inzenden kan tot 30 april. Uitreiking op 7 december 2013. Voorwaarden inzendingen: 1. Iedere auteur mag per keer niet meer dan 3 gedichten en/of 1 verhaal inzenden, verplicht in het Nederlands. De verhalen mogen niet langer zijn dan 10 bladzijden van 30 regels van 60 karakters. 2. Inzenden kan op twee manieren: • Elektronisch: inzenden per e-mail enkel op onderstaand adres met in twee aparte bijlagen het verhaal en de volgende persoonsgegevens: naam, schuilnaam, adres, telefoonnummer en e-mail adres. Per post of per ingescand ondertekend document dient men nog de verklaring toe te voegen (ondertekend) dat de teksten origineel en ongepubliceerd zijn. Opgelet: een webpublicatie is ook een publicatie! Inzenden dient uiterlijk te gebeuren op 30 april 2013. In de begeleidende mail duidelijk vermelden voor welke prijs/jaargang men kandidaat is. UiTbalie@sint-truiden.be • Per post: NIET aangetekend en voldoende gefrankeerd inzenden uiterlijk op 30 april 2013 op volgend adres, met duidelijke vermelding op de briefomslag voor welke prijs en jaargang men kandidaat is: UiTbalie Capucienessenstraat 8 B-3800 SINT-TRUIDEN Tel: 011-70 17 00 - Fax: 011-70 18 00 E-mail: UiTbalie@sint-truiden.be

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien mis ik iets, maar ik begrijp niet waarom de HP-prijs zou zijn aanbevolen voor justus? Voor zover ik weet is dit een vrij ernstige wedstrijd voor volwassenen waar je met een genreverhaal waarschijnlijk minder kans maakt. Als je het over de HP-prijs wil hebben, waarom maak je daar dan geen apart topic voor aan, of ga je verder in het topic van vorig jaar? Want ondanks het feit dat het over een wedstrijd gaat, lijkt dit me toch behoorlijk off topic en niet interessant voor justus.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hekate: :thumbsup: Maar eerlijk is eerlijk, de titel is ook niet echt duidelijk en Noeks vergissing logisch. Misschien kan die titel veranderd worden in 'aanbevolen schrijfwedstrijden voor 13 jarigen'. Justus?

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien mis ik iets, maar ik begrijp niet waarom de HP-prijs zou zijn aanbevolen voor justus? Voor zover ik weet is dit een vrij ernstige wedstrijd voor volwassenen waar je met een genreverhaal waarschijnlijk minder kans maakt. Als je het over de HP-prijs wil hebben, waarom maak je daar dan geen apart topic voor aan, of ga je verder in het topic van vorig jaar? Want ondanks het feit dat het over een wedstrijd gaat, lijkt dit me toch behoorlijk off topic en niet interessant voor justus.
Ja

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hekate: :thumbsup: Maar eerlijk is eerlijk, de titel is ook niet echt duidelijk en Noeks vergissing logisch. Misschien kan die titel veranderd worden in 'aanbevolen schrijfwedstrijden voor 13 jarigen'. Justus?
Ja dat is een goed idee.