Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

knieën

Kan je je hoofd op je opgetrokken knieën leggen? Ik vind het ineens zo raar staan. Wat vinden jullie?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, FS. Tjonge, ik ben echt niet duidelijk. Ik bedoel dat je rechtop zit, je knieën optrekt zodat je je kuiten tegen de achterkant van je dijbenen voelt, en dan leg je je hoofd op je knieën. Oef! :unibrow: Begrijpen jullie het nu? :o

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zit graag zo Pluisebol, het spant en ontspant weer eens een ander setje spieren. En wil iedereen, hypermobiel of niet, ophouden met stunten met zijn lijf? :retard:

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee FS, dat gaat mijn computervaardigheid te boven. Maar bovendien bedoel ik alleen maar of mijn TAALGEBRUIK goed is. :crybaby: Nou weet ik echt niet meer hoe ik het nog duidelijker moet maken. :crybaby:

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Ceridwen! Dàt is hem! Maar nou het TAALGEBRUIK dus nog! Ik legde mijn hoofd op mijn opgetrokken knieën... Klopt dit? Dat was de vraag. * sprak ik kleintjes *

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pluisebol, Het klopt! Maar het is wel wat ongebruikelijk taalgebruik. Gezien alle knoopleggingen vanmiddag is het zelfs gevaarlijk taalgebruik! Het zal maar een keer misgaan met een ontknoping. Er was al iemand die daar hulp bij nodig had. Kan je niet beter het hoofd in de schoot leggen?

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Pluisebol, Ik snap nu (eindelijk) wat je bedoelt. Wat wil je met de omschrijving van die houding zeggen? (Schuilend) met het hoofd gebogen en opgetrokken knieen? (bescherming zoekend) met het hoofd gebogen en opgetrokken knieen? Of toch iets anders? Of begrijp ik het nou weer verkeerd?

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het kan, ik moest gelijk aan het vliegtuig denken. (zonder opgetrokken knieën) Daar moet je ook je hoofd op je knieën plaatsen bij een noodstop.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het hoofd in de schoot leggen is dus technisch gezien wel heel moeilijk...sorry, ik kon het niet laten. Pluis: Volgens mij is je zin correct, maar ik kan me ook voorstellen dat je er iets aan toevoegt als: ik sloeg mijn armen om mijn benen en legde.... Maar dat ligt aan de rest van de beschrijving. Met de beschrijving kun je volgens mij goed het gevoel weergeven van de ik-figuur, het troost zoeken, zich afsluiten, en zo meer. Het beeld herkennen we dus allemaal uit je zin.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jaaaa! Jullie begrijpen me! Dank! :thumbsup: Oeps Charles, ik ben verzekerd, hoor! ;) Nu nog een mooie zin. Het hoofd in de schoot...mmm, die is te diep, denk ik. Dan zie ik voor me dat je je neus naar je (gestrekte) knieën moet brengen. Au! Zoiets. Ja FS, zoiets. Is het ook net niet helemaal. En Eef, ook dat is niet het standje dat ik zoek. De knieën zitten onder de kin.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Marja, je begrijpt het. Mijn zin is: ik leg mijn hoofd op mijn opgetrokken knieën en sla mijn armen om mijn benen. Geen literair hoogstandje. :lol:

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
pluisebol, Wat vind je hiervan: (Schuilend) met mijn hoofd op mijn opgetrokken knieën, mijn armen om mijn benen heenslaand. ?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar toch niks mis mee?(Het is trouwens net als het plaatje van Lils eerste avatar.) Om meer gevoel uit te drukken zou je nog wat kunnen toevoegen, maar dat moet jij bepalen of dat nodig is. Ik denk niet dat iemand het als een van het lijf gerukt hoofd zal zien, behalve de horrorschrijvers. Dit kan ook: ik laat mijn hoofd...zakken, mijn kin vindt(moedeloos? steunzoekend? tevreden?) steun op het (knokige) gewricht.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vwb het likken: niet mijn armen zijn te lang, maar mijn tong is te kort!!! (en gelukkig ziet niemand me!) En Pluisebol, niet zoveel huilen hoor! Dan moet je straks nog je knieen optrekken en je hoofd er bovenop laten rusten!

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pluis, mag ik dan ook in je column? Ik was vanmiddag aan het schrijven: Kunnen jullie dan ook net als ik...o.. nee, sorry...ik KON dat... (Oftwel je hebt me weer schaamteloos op mijn 55plussige stramheid gewezen. Nou bedankt! :crybaby: )

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En ik zeg nog zo, geen knopen leggen in jezelf! Oi jongens toch. Ik trek mijn knieen op en leg mijn armen er beschermend omheen. Dan leg ik mijn hoofd tegen mijn knieen en zucht. ´t Is soms zoveel moeilijker dan het eruit ziet.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Marlies Trema's maak je zo:ë = " en daarna e ö = " en daarna o é = ' en daarna e è = tekentje boven tab links en daarna e ^Dit is de bovenste die boven 6 staat. Druk op " en daarna e zo ë eerst zie je niets en daarna wel. Shift dus indrukken bij " en dan meteen op e o of andere letters drukken Hartelijke groeten van Roos van den bergh

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Getverderie! Het lukt me niet. Eén zo'n rottige zin. Niet te geloven! Tot nu toe heb: Ik trek mijn knieën op en sla mijn armen er omheen. Met een diepe zucht laat ik mijn hoofd ... ja, en dan zitten die knieën me wéér in de weg. Ik wil ze niet twee keer neerschrijven. Snik! :crybaby: Sorry LIM!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Zjors Wat die trema's betreft: Zoals ik het heb geleerd geef ik je nu weer, maar het kan zijn dat jou toetsenbord of die van Marlies anders is. Voor het typen van trema's en accenten moet je toetsenbord correct ingesteld zijn. Dat instellen doe je in het configuratiescherm. Klik op start/ klik op cofiguratiescherm. Klik opdatum tijd taal en landinstellingen. Klik op landinstellingen. Klik op het tabblad Talen/ klik op details.Klik op Nederlands verenigde staten (internationaal) is de goede indeling gekozen klik op oke. (ook kan je eerst een pictogram plaatsen op de systeembalk) Uiteraard is een qwerty toetsenbord anders ingesteld dan een Franse. Deze informatie is alles wat ik heb misschien weten anderen iets meer? Hartelijke groeten van Roos van den Bergh

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan neem je 'gewrichten', ...op de ondersteunende en troostgevende/ vertrouwde gewrichten zakken. Of beter laat het rusten tot morgen.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Ik trek mijn knieën op en sla mijn armen er omheen. Met een diepe zucht laat ik mijn hoofd zakken..." Klaar. En morgen gewoon een nieuwe zin maken.