Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Samenvatting

Bij het volgende stuk: Gekke hond. Wat zou er toch in dat onschuldige snoetje van je omgaan? Een blijvende bruine vacht. Tegen bomen plassen zonder dat je raar aangekeken wordt. Niet te vergeten tot bepaalde delen van je lichaam kunnen wenden zonder ribben te breken. Wat een leven! Mag ik dat zo schrijven? en zo ja/nee, kan ik/is het niet beter het zo te schrijven: Gekke hond. Wat zou er toch in dat onschuldige snoetje van je omgaan? Een blijvende bruine vacht, tegen bomen plassen zonder dat je raar aangekeken wordt en niet te vergeten tot bepaalde delen van je lichaam kunnen wenden zonder ribben te breken. Wat een leven! Ik vraag dit omdat het een samenvatting is. Alleen lijkt het me op manier 1 prettiger voor de lezer en gebruik ik niet een lange zin. alvast erg bedankt voor de reacties!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Puntkomma's misschien? het is een soort opsomming. Ik vind het wel een rare tekst. De eerste twee zinnen stroken niet helemaal met de opsomming van de "voordelen" van hond-zijn, en geeft al helemaal geen antwoord op de vraag die je zelf stelt.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klopt, de opsomming is ook de reden dat hij zich af vraagt wat er in zijn snoetje om gaat ^^ "een blijvende bruine vacht" bedoel ik enigzins symbolisch voor het graag bruin willen zijn van mensen, maar dat dit bij ons niet blijvend is. Tegelijkertijd geeft dit een beschrijving van het uiterlijk van de hond. "tegen bomen plassen zonder..." is humoristisch bedoeld Hoewel ik de kritiek op prijs stel, hoop ik eerder dat er nog iemand is die een mening heeft over welke leestekens ik het beste zou kunnen gebruiken?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
"Gekke hond. Wat zou er toch in dat onschuldige snoetje van je omgaan? Een blijvende bruine vacht. Tegen bomen plassen zonder dat je raar aangekeken wordt. Niet te vergeten tot bepaalde delen van je lichaam kunnen wenden zonder ribben te breken. Wat een leven!" Als je zo'n vraag oproept: "Gekke hond. Wat zou er toch in dat onschuldige snoetje van je omgaan? " Dan kan het antwoord toch niet zijn: "Een blijvende bruine vacht." Want die gaat niet in dat onschuldige snoetje om. Dus in plaats van je zorgen te maken over de interpunctie zou je beter kunnen proberen, de goede woorden te kiezen. Mijn suggestie is dan: "Gekke hond. Wat zou er toch in dat onschuldige snoetje van je omgaan? Het verlangen naar een blijvende, bruine vacht? Of om tegen bomen te plassen, zonder dat je raar aangekeken wordt?" En deze zin snap ik echt niet: "Niet te vergeten tot bepaalde delen van je lichaam kunnen wenden zonder ribben te breken." ??? Wat bedoel je?

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begrijp dat je antwoord wil op de vraag welke leestekens je dient te gebruiken. Ik zal dan ook niet ingaan op de inhoud. Persoonlijk stel ik de lange zin versie voor. Je hoeft je lezers niet te onderschatten. Maar wat je je nog wel moet realiseren is dat het is 'zich wenden tot'. Dus de zin: "en niet te vergeten tot bepaalde delen van je lichaam kunnen wenden zonder ribben te breken." zou moeten worden: en niet te vergeten JE tot bepaalde delen van je lichaam kunnen wenden...

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het helemaal met astridhart eens. De inhoud van de samenvatting begrijp ik niet. Een samenvatting moet laten blijken waar het verhaal over gaat, maar dat kan ik hier niet uit opmaken.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marriejeanne: "Niet te vergeten tot bepaalde delen van je lichaam kunnen wenden zonder ribben te breken." Daar bedoelt Wes22 denk ik het krabben van de hond mee -bijna driekwart naar achteren gedraaid- en het schoonmaken van de hondenvacht.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is ook geen inleiding, dit is een kort stukje uit een verhaal van ong. 700 woorden. Het verhaal gaat niet over de hond zelf maar over de gedachtenspinsels van het hoofdpersonage. ik begrijp heel goed dat het daarom nu een raar stukje is trouwens zo op zichzelf :P Toch bedankt voor de reacties! Ik ga inderdaad voor de eerste versie.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gekke hond. Wat zou er toch in dat onschuldige snoetje van je omgaan? Een blijvende bruine vacht, tegen bomen plassen zonder dat je raar aangekeken wordt en niet te vergeten tot bepaalde delen van je lichaam kunnen wenden zonder ribben te breken. Wat een leven... Is dit een ideetje? Gekke hond met je onschuldige snoetje en bruine vacht. Jij kunt tegen bomen aanplassen zonder dat er raar naar je gekeken wordt en laten we niet je duizelingwekkende caprioles vergeten naar al die bepaalde delen van je lichaam. Wat heb je toch een leven.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste versie zou ik zeggen. Veel duidelijker, in de tweede versie is het zo'n gigantisch lange zin.