Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gordel uitdoen/afdoen/...?

In de ouwe stad waar mijn verhaal speelt droegen vrouwen alleen een rok en een gordel. Maar hoe beschrijf je wanneer ze die gordel weghaalt/uitdoet/... ? Ze haalt de gordel weg. Ze doet de gordel uit. Dat klinkt allebei niet :confused:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, dank je Eliza :) ik had staan "haar gordel doet ze weg" maar nu "haar gordel doet ze af".

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, iedereen zit die gordel af te doen, uit te trekken, los te maken, uit te doen, te ontknopen, maar niemand denkt er aan, dat haar rok dan afzakt. En dat was het enige wat ze aan had, als ik het goed heb gelezen. Ik hoop maar dat het mooi zonnig weer was.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
als het van dat robuuste weer zoals vandaag is in die stad, kunnen we allemaal een gezonde rode blos op de billen van de betreffende dame bewonderen, lijkt je ook niet, Ros?

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, Joost, en dan wordt haar rok door de storm weggeblazen, en daar staat ze dan met haar rode koontjes. En Waus doet er niets aan, die denkt maar aan één ding: Die gordel moet af!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het blijft dus gordel afdoen, Eef dank je :) "Haar gordel maakt ze los doet ze af" is het nu. Ros en Joost :lol: :lol: Maar dat haar rok dan loskomt is juist de bedoeling. Ze zit trouwens, dus die gordel zakt niet af, ze doet de rok gewoon omhoog en over haar hoofd uit.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar dat is toch omslachtig? meestal doe ik een rok naar beneden uit, zodat ik er uit kan stappen. Waarom over je hoofd?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja... laat ik maar zeggen dat ze daarna iets doet wat de meeste mensen in bed doen, ze zit al op z'n buik :P

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja... laat ik maar zeggen dat ze daarna iets doet wat de meeste mensen in bed doen, ze zit al op z'n buik :P
oke, dan begrijp ik het. Toch is het een heel gedoe om een rok over je hoofd te halen, vooral als het een hele lange rok is. :p

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het een gordel met een knoop? Of met een gesp? Of met sluithaken? Op het plaatje zie een soort vrouwenfiguur met een zware gordel? Enig idee waarom zo zwaar?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, die rok komt maar tot op de knieën :) en volgens mij wel aardig ruim als die rok een gordel nodig had (ervaring trouwens, Saralitse? met die rok over je hoofd uitdoen bedoel ik dan :P ).

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ThePhantom gordels met gespen zijn het volgens mij. En de vrouwen in die tijd waren behoorlijk behangen met juwelen dus dat zijn denk ik de andere versierselen. Zie ook dit plaatje. Daarop lijkt het trouwens net of ze zo'n soort supermini-rokje aanheeft.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom maak je er niet een wikkelrok van die wordt vastgehouden met een gordel? Dan heb je die hele heisa niet. Waus, elke vrouw heeft die situatie wel eens gehad :p

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een wikkelrok? Hehe. Of een soort rok uit twee gedeeltes, eentje aan de voorkant en eentje aan de achterkant, dat kan volgens mij ook nog volgens dat plaatje :confused: nergens las ik welk soort rok het nou was. Enne... elke rokdragende vrouw dan denk ik :)

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja... laat ik maar zeggen dat ze daarna iets doet wat de meeste mensen in bed doen, ze zit al op z'n buik :P
Ow, dus het betreft hier geen kuisheidsgordel.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk meer een grote lap stof om haar heupen gewikkeld. Een rok uit twee gedeeltes? Ik kan me er niks bij voorstellen.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Draaikever: hihi, niet echt nee :) zij begint. Saralitse: Dan bedoel ik 2 lappen stof die vastgemaakt worden met een gordel, maar dat kan dus niet?