Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hij streelt haar haar ?

Ik vraag me af of dat wel goed is. Hij streelt haar haar of Hij streelt haar haren Haar haar vind ik zo dubbel klinken.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerst was het zelfs 'heur haar.' Maar dat vind ik niet mooi klinken. Ik doe ook altijd 'haar haren.' Of 'de haren.' (Ontwijkmanoeuvres.)

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dit moeilijk. Haar lokken werkt niet echt in het verhaal. Misschien moet ik er toch maar 'haar haren' van maken.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haar haar is op zich goed maar staat wel raar ja (hoe wil je trouwens haren stelen? afknippen? daar zal ze toch wel wat van merken, zelfs als ze slaapt? :) ). Dank je, hier heb ik ook wat aan :) ik ga voortaan voor haar haren.

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf ook altijd haar haren ipv haar haar. Of misschien er iets tussenin zetten? Bijvoorbeeld: hij streelt haar kastanjebruine/blonde/ravenzwarte haar?

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel, helemaal duidelijk. Ik ga soms twijfelen hoe het ook alweer zit. Bo, jouw suggestie is ook goed!

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hij streelt over de haren van zijn vriendin/vrouw/anders namelijk: Zelf probeer ik dit soort dingen ook te vermijden. Het klinkt niet mooi. Net als 'dat dat' of 'je je', maar die zijn gemakkelijker te omzeilen. Dit is moeilijk, inderdaad. Mijn oplossing kan, of voeg een bijvoeglijk naamwoord in.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ALs je dan toch een prepositie wenst te gebruiken, gebruik dan "hij streelt haar door het haar", aangezien je vast bedoelt dat de man zijn vingers door haar kapsel laat glijden.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gewoon alle vrouwelijke personages schrappen, heb je hier nooit meer last van 8)
Dat gaat dus niet lukken. Dan mag ik wel aan een ander verhaal beginnen... :p

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Of met haar naam? Hij streelt Iris' haar? (wel zorgen dat de naam in de zinnen ervoor niet genoemd wordt) Ik vind haren minder mooi dan haar. Haar is meer één geheel, bij haren moet ik meer denken aan een borstel of penseel. Je zegt tenslotte ook nooit: Pam, je haren dansen! :-)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gewoon alle vrouwelijke personages schrappen, heb je hier nooit meer last van 8)
Dat gaat dus niet lukken. Dan mag ik wel aan een ander verhaal beginnen... :p
Saralitse gewoon alle vrouwelijke vervangen door homo's, dan komt het goed :) die kunnen toch zo vrouwelijk zijn als jij wil.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hmmm... is lang haar bij mannen en homo's dan uit? Jammer hoor ;). Ik houd er wel van om zijn haar te strelen ;). In mijn verhaal streelt de hoofdpersoon ook soms haar haar, soms streelt hij over haar hoofd en soms speelt hij met een lok haar. Zijn vingers kunnen ook liefdevol door haar haren bewegen of de haren uit haar gezicht strijken (bijv. bij stormweer ;) ). Een lok haar klinkt bij mij logischer dan een lok haren, maar ik kan het niet onderbouwen (je zegt ook niet: een kudde koe). Volgens mij kan het dus allebei. Als ik zeg dat ik blond haar heb, vraagt immers niemand zich af of ik slechts één haar heb (houdt er wel rekening mee dat je zoiets misschien niet van een blondine moet aannemen ;-) ).

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gewoon alle vrouwelijke personages schrappen, heb je hier nooit meer last van 8)
Dat gaat dus niet lukken. Dan mag ik wel aan een ander verhaal beginnen... :p
Saralitse gewoon alle vrouwelijke vervangen door homo's, dan komt het goed :) die kunnen toch zo vrouwelijk zijn als jij wil.
Pff. Hetero's kunnen ook verwijfd zijn, daar hoef je geen homo voor te zijn :P

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gewoon alle vrouwelijke personages schrappen, heb je hier nooit meer last van 8)
Dat gaat dus niet lukken. Dan mag ik wel aan een ander verhaal beginnen... :p
Saralitse gewoon alle vrouwelijke vervangen door homo's, dan komt het goed :) die kunnen toch zo vrouwelijk zijn als jij wil.
Pff. Hetero's kunnen ook verwijfd zijn, daar hoef je geen homo voor te zijn :P
Ik ben ze nog niet tegengekomen :) (maar dat wil dus niet zeggen dat ze niet bestaan, als jij 't zegt :P ) Toch, als ze van alle vrouwelijke personages homo's maakt kan het boek best erop blijven lijken alleen wordt het dan door wat ander publiek gelezen denk ik...

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, ik denk het niet. Ook verwijfde homo's zijn nog steeds man, die reageren anders dan vrouwen. Niet op alle gebieden, maar je kunt vrouwen niet zomaar inruilen voor mannen, zonder dat dat opvalt, geaardheid en karakter ten spijt. Enige dat je zou kunnen doen, is ze transseksueel maken :P

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik zou zeggen, haar haren want je kunt moeilijk 1 haar strelen nietwaar? haar is enkelvoud en dus 1 haartje haren zijn er meer en die kun je wel strelen dat is hoe ik erover denk, wellicht is hij streelt door haar haren, nog beter maar dat weet ik niet.