Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het oude huis in de duinen

In een boek heb ik 'het oude huis in de duinen'. Hoe kan ik dit het beste noemen? Dat 'oude huis in de duinen' is te lang. Duinhuis of duinenhuis dacht ik, maar dat is ook niks...

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er mag niet in de duinen gebouwd worden, da's beschermd natuurgebied ;) Ik lul ook maar wat hoor, maar volgens mij klopt het wel. Dan zou je huis achter de duinen staan. Of niet in Nederland.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op Texel mag dat zo te zien wel :) linkje Het verhaal is wel in Nederland. Aan de Noordzee, dat weet ik nog wel. Maar verder niet. @Pluis: dat zou 't wel kunnen zijn... ik slaap er nog een nachtje over.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
In de duinen mag inderdaad al heel lang niet meer gebouwd (of verbouwd) worden. Dat weet ik uit eigen ervaring, omdat ik lang de gelukkige medebezitster ben geweest van een huis aan de rand van de duinen in Noord Holland. Ik heb mijn aandeel helaas moeten verkopen vanwege een drastische terugval in inkomsten... :( Op de waddeneilanden zullen er wel allerlei ontheffingen bestaan vanwege het toerisme. Het oude huis in de duinen.... ik vind het wel mooi klinken. :)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ariadne: mooi is het wel ja :) maar te lang. Vind ik. Mensen die het al jaren kennen praten zo volgens mij niet over dat huis. Volgens mij mag je dan niet meer bouwen sinds nog maar een korte tijd, dat huis op mijn linkje zag er nog aardig nieuw uit. EDIT: laat maar zo nieuw is het ook weer niet.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
duinhuis, strandhuis e.v.t buitenhuis, maar je kunt ook het type huis beschrijven zoals vissershuisje of cottage.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het oude huis wat hier in de duinen staat noemt iedereen 'het oude huis wat bij de duinen staat' :lol: of, simpelweg, het huis van Groot (zo heet die familie niet, dat verzin ik).

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha het kan dus toch in het echt xD nou ja om te schrijven vind ik het te lang. Dat van eef, een vissershuisje of cottage, doe ik niet want daar let de hoofdpersoon (12 jaar) niet op, hij let meer op andere dingen dan wat voor soort huis het is :) Alleen de eerste keer beschrijf ik het. Nou ja. Die van Pluisebol is toch wel het beste. Het oude duinhuis. Dank je Pluis :nod:

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb hier een 12 jarige zoon en ik vroeg hem als hij een huis zou zien in de duinen wat hij dan zou zeggen en hij zei...een huis in de duinen dus het oude huis in de duinen is zo gek niet :) het oude duinhuis van Pluisebol vind ik ook wel goed

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op Ameland staan prachtige huizen in de duinen, met rieten daken. Als ik een boek zou zien met de titel 'Het oude huis in de duinen' zou ik het zo kopen. Dat roept iets op, en waarom is het te lang? Jaike.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jaike: zo heet het boek niet denk ik :) dat heeft meer te maken met het onderwerp van het boek. Dit is maar een plek in het boek - maar wel een hele belangrijke. @Saralitse: hee leuk, je maakt me weer aan het twijfelen :nod: dat wordt een lange nacht.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
sorry Aart dat ik je nu laat twijfelen. ik dacht even aan mijn 12jarige vragen. Ik weet namelijk zelf niet wat er in 12jarigen hun hoofd speelt en aangezien het personage in je verhaal 12 jaar is. In ieder geval succes!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Saralitse. En sorry hoeft niet hoor ;) ik kan wel tegen een stootje. Ik schrijf gewoon wat er in mijn hoofd opkomt. Maar bedankt voor het vragen aan een echte 12-jarige :)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
in het boek van vonne van der meer schrijft ze volgens mij ook duinhuis (ken je dat boek eilandgasten?) en bouwen in de duinen mag vaak niet, maar er zullen wel uitzonderingen zijn. VAak mag je het niet permanent bewonen, alleen als recreatiewoning etc.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Rietje, bij Eilandgasten, en de andere eilandboeken, zit het zand tussen mijn tenen, en het zout in mijn mond.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eilandgasten heb ik wel eens gelezen ja. Maar na een paar hoofdstukken legde ik het weer weg, vond het niks al die verschillende verhaaltjes, en dat woord duinhuis weet ik niet meer. Dat huis in mijn boek is trouwens erg oud :) de bovenste verdieping is al weg maar op de onderste staan de meubels nog. Zoals het in de steek gelaten werd. Dus volgens mij kan het nog net gebouwd zijn voordat het niet meer mocht. Of daar al voor. Dank je Rietje voor je bericht.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
prachtig vind ik dat boek eilandgasten en dan heeft ze er nog 1. Duinroos heet dat huis geloof ik.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet een huis in de Noord-Hollandse duinen, een oud joods kinderhuis, dat JOJOBA heet. Een oud hollands huis in de duinen...... Wat is er niet goed aan? ik vind het zinnetje een sfeerbeschrijving.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk eens in het kinderboek 'Gek in Schellebelle.' Dit gaat over een dorp in Zeeland. Misschien ook over een duinhuis?

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht ook Duinzicht. Als bouwen in de duinen niet mag, dan maar uitzicht erop.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou eerst het lange nemen, maar als mensen over een huis praten willen ze weinig woorden gebruiken. Ik zou voor het simpele duinhuis gaan. (Zeker als er niet in de duinen gebouwt mag worden, dan staat er dus maar 1 huis in de duinen en weet iedereen wat bedoeld wordt met het duinhuis:))

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Okee, dan doe ik dat. Het oude huis in de duinen, maar als ze het snel willen noemen heet het 't duinhuis (of het oude duinhuis, dat weet ik nog niet :) )

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aart dat kan dan toch gewoon nadat je het een keer met eenhoofdletter hebt beschreven en zo hebt genoemd? Later kun je het afkorten als het huis, het duinhuis, het huis in de duinen. Volgens mij is dat zelfs literair verantwoord.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Duinhuis, huis in de duinen. Geen van beide gek denk ik. En hier op Schouwen staan echt huizen IN de duinen, dus het kan wel.