Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Arabische chocoladeletters

Nu lees ik dat El Hema Arabische chocoladeletters verkoopt t.g.v. het Sinterklaasfeest. http://nieuws.marokko.nl/index.php?nav=nieuws&nid… Ik denk: het is toch gewoon léuk en een originele gedachte, maar lees het forum van deze site en verbaas je over de reacties. Dit is het bericht: De Amsterdamse culturele instelling Mediamatic verkoopt speciaal voor het Sinterklaasfeest het hele Arabische alfabet in melk en puur. Vanwege de aankomende feestdagen, sinterklaas, het offerfeest en kerstmis, is de El HEMA nu ook in de middag open. De openingstijden van de tentoonstelling zijn woensdag t/m zaterdag van 12.00 tot 20.00 uur, en op zondag van 14.00 tot 18.00 uur. Waarschijnlijk zijn dit de eerste Arabische chocoladeletters in Nederland. De afgelopen maanden heeft de Mediamatic de mallen voor de letters in het Fablab, de productieruimte van de EL HEMA gemaakt. Samen met het Amsterdamse bedrijf Chocolateria Jordino worden de chocoladeletters ambachtelijk en in kleine oplage geproduceerd. Het is een van de nieuwe digitale Arabische lettertypen die deze zomer de typografische aanleiding vormden voor de El HEMA. De El HEMA is een denkbeeldige Arabische Hema. Een tijdelijke winkel waarmee Mediamatic bijzondere uitingen van Nederlandse- en de Arabische cultuur en typografie samenbrengt. Ellis, vieren ze in Turkije eigenlijk Sinterklaas? Hij kwam toch uiteindelijk daarvandaan?

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat heb je nu eenmaal in een gemengde samenleving, dat er van elke cultuur elementen - en dus ook chocolade letters - aanwezig zijn. Ik word gek van die kleinburgerlijke "chauvinisten".

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Hij kwam uit Myra toch? Ik vind het een leuk initiatief. Ik was een paar maanden terug bij El Hema en toen hadden ze die letters ook al. Ze kosten € 7,50 :O Jammergenoeg zijn ze niet zo strak uit als gewone chocoladeletters. Meer alsof ze in elkaar geknutseld zijn.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Die enge moslims moeten met hun vieze vingertjes van onze sinterklaas afblijven! ;) Straks worden er ook nog roze chocoladeletters gemaakt speciaal voor homo's, het moet niet gekker worden! ;) Gewoon meedoen met de Nederlandse tradities, anders leren ze nooit om te integreren ;) Best leuk, dat soort debiele reacties te bedenken.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja hij kwam uit Myra. Zijn mooi bewerkte grafkist is er nog. Zijn botten zijn ooit door Spanjaarden gestolen. Ik denk daar ons gedoe dat hij uit Spanje komt zijn oorsprong vindt. En nee, hier vieren ze dat niet. Maar wat geweldig die Arabische chokoladeletters. Echt Nederland op zijn best. Toppie! :)

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanmiddag was er een gast bij Loretta (tvprogramma: MAX), die vertelde dat de monniken vroeger de kinderen leerden lezen met letters van brood. Als ze de letters kenden, mochten ze het brood opeten. Later werden de broodletters chocoladeletters.