Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

rooddoorlopen?

met rooddoorlopen ogen of hoe zeg ik zoiets? met rood doorlopen ogen? Of kan deze uitdrukking helemaal niet. Ik wil duidelijk maken dat ide hoofdpersoon ontzettend veel heeft liggen huilen.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spelsites die ik check kennen het woord rooddoorlopen niet. Ik denk dus dat het los moet, maar kan het niet met 100% zekerheid zeggen. Gewoon rode ogen scrhijven geeft ook aan dat iemand gehuild heeft. Ik heb ook nogal eens moeite met het los of aaneen schrijven van woorden. Ik heb de topics hier niet doorgespit, dus misschien is er al een topic over, maar als er nog sites zijn waar hier informatie over staat, die nog wel te behapstukken is, dan hoor ik er graag over.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je ontzettend hebt gehuild, heb je volgens mij gewoon rode ogen. Of je moet echt allemaal van die geknapte adertjes in je oogbol hebben gekregen, dat je oogwit rood ziet. Dan zijn het bloeddoorlopen ogen. Wat overigens weer wezenlijk anders is dan een rood waas voor je ogen krijgen. ;)

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Rooddoorlopen kan wel. Een nieuwe vorm op bloeddoorlopen. Ik vind het leuk als mensen eigen woorden hebben.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken de uitdrukking bloed doorlopen ogen niet wel rood doorlopen. (los van elkaar iig) Bij googlen ontdekte ik beide uitdrukkingen.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rietje, jouw boek is toch in ikvorm geschreven? Hoe weet de ikpersoon dan dat ze rooddoorlopen ogen heeft?

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara schreef:
Rooddoorlopen kan wel. Een nieuwe vorm op bloeddoorlopen. Ik vind het leuk als mensen eigen woorden hebben.
Oh ja? Ik juist niet. Ik vind dat hinderlijk, eerlijk gezegd. Ik struikel over zoiets in een tekst en ben dan meteen helemaal uit het verhaal. Smaken verschillen!

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik kan het soms wel waarderen als mensen nieuwe woorden bedenken, hoewel het dan om echt mooie en verrassende woorden moet gaan. Dat vind ik in dit geval niet. Bovendien bestaat altijd bestaat het risico van 'gezochtheid' en 'woordgeknutsel'. Daar houd ik dan weer niet van. Voor mij geldt hier: 'bloeddoorlopen ogen' en niet 'rooddoorlopen'. :) Ariadne