Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe schrijf je 'Alles O.K.'? 'Alles ok?' 'Alles okee?' 'Alles oké?' 'Alles o.k.?'

Goeie middag, Al een paar dagen is deze site mijn "pauze" tijdens het schrijven. Ik had al meteen gemerkt dat jullie erg veel aan elkaar hebben. Met raad en daad, met steun en medeleven. Prachtig gewoon! Nu durf ik ondertussen ook een vraagje te stellen. (ik hoop maar dat ik op de juiste plek zit) In mijn verhaal gebruik ik: 'Alles O.K.?' Maar dat ziet er na het herlezen zo raar uit. Is dit de juiste schrijfwijze, of moet het anders? In de titel hierboven heb ik een paar mogelijkheden uitgetest, en nu weet ik het helemaal niet meer. Kan er iemand mij helpen? Alvast bedankt. Groeten van Dio

Lid sinds

19 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een openbaring. Als een Fries zegt: 'Krekt!' dan bedoelt hij dat precies: 'Correct.'

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ja maar als een fries zegt "ken krekt" dan bedoelt hij, het past precies... dat heeft niets te maken met correct

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik gebruik gewoon altijd 'okee'. Geen streepjes op de é want dat leidt af, heb ik wel eens gelezen.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ja ook dat wel :P maar dat is toch voor juist... en ken krekt... is voor past/kan precies das weer wat anders dan juust