Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Lezers die willen reageren uitnodigen om...

Langzaam maar zeker komen er wat (leuke en goede) reacties van lezers op mijn boekje binnen. Die wil ik natuurlijk graag op de website plaatsen en tegelijk andere lezers uitnodigen om eveneens te reageren. Nu probeer ik een "uitnodigende" zin op de site te zetten, waarmee ik de lezers vraag om hun ervaringen in te sturen. Op de één of andere manier blijft de tekst echter vreselijk stijf klinken en zeker niet uitnodigend. Dit is wat ik er tot nu toe van gebakken heb... - Als je 'Geluk... waarom NIET?!' hebt gelezen en je wilt je daar iets over vertellen, mail dan naar... - Als je 'Geluk... waarom NIET?!' hebt gelezen en je wilt je ervaringen met anderen delen, mail dan naar... Misschien heb ik er (veel) te lang over zitten piekeren, maar hoe vaker ik het lees... hoe geforceerder het klinkt! Hoe zouden jullie dit schrijven?

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(Heeft '...' je geholpen bij het vinden van geluk?) De schrijfster vind het erg leuk om reacties van lezers te ontvangen, dus aarzel niet en mail die door naar: .... Zoiets? Moet je er dan ook nog bij vermelden dat de reacties (eventueel) op de site worden geplaatst? (sommige mensen willen niet met hun naam op internet). Een gastenboek zou misschien ook een optie zijn?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Ik zou het leuk vinden om te vernemen wat u van mijn boek vond"...? Gastenboek is inderdaad ook een optie.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gastenboek lijkt me handig. Ik heb zelf iets als: Heb je mijn boek gelezen? Wil je er iets over kwijt? Zet het in mijn gastenboek! (Vrij vertaald naar jouw situatie). Ik vind Folens Suggestie ook erg leuk. Als je mails krijgt, moet je in ieder geval toestemming vragen om de inhoud op je website te zetten.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn dank voor jullie reacties, ik krijg er in ieder geval weer ideetjes van voor een meer 'pakkende' manier van aanspreken. Een gastenboek zie ik (nog) niet zo zitten. Dat loopt vaak uit op bijna chat-achtige berichtjes.
Als je mails krijgt, moet je in ieder geval toestemming vragen om de inhoud op je website te zetten.
Ja, dat is natuurlijk wel nodig. Er zijn van mij al enkele mailtjes onderweg -voor het vragen van toestemming- naar mensen die een reactie op mijn boekje hebben gegeven.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zou de reacties ook kunnen anonimiseren. Het gaat je toekomstige lezers toch om de reacties zelf, niet om de namen van de lezers. Dan hoef je ook geen toestemming te vragen.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zou de reacties ook kunnen anonimiseren. Het gaat je toekomstige lezers toch om de reacties zelf, niet om de namen van de lezers. Dan hoef je ook geen toestemming te vragen.
Ik denk dat bezoekers van de site dan (zouden) kunnen gaan denken dat de reacties/recensies verzonnen zijn door de auteur zelf. Van de week hoorde ik toevallig zoiets op de radio. Er zijn blijkbaar vrij veel schrijvers die zelf 'n gunstige reactie of recensie op hun eigen site zetten. Wie heeft hier ook meer over gehoord of gelezen?

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Mara Over het stellen van vragen heb ik de onderstaande tekst op de site staan. - Hiernaast staan de antwoorden op vragen die lezers stelden naar aanleiding van het boekje. Misschien staat jouw vraag er niet bij, maar heb je na het lezen van het boekje zelf ook een vraag. Stuur dan een mailtje met de vraag naar: info@gelukwaaromniet.nl Als de vraag voor anderen ook interessant is, kan hij eventueel op de site geplaatst worden.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Langzaam maar zeker komen er wat (leuke en goede) reacties van lezers op mijn boekje binnen. Die wil ik natuurlijk graag op de website plaatsen en tegelijk andere lezers uitnodigen om eveneens te reageren. Nu probeer ik een "uitnodigende" zin op de site te zetten, waarmee ik de lezers vraag om hun ervaringen in te sturen. Op de één of andere manier blijft de tekst echter vreselijk stijf klinken en zeker niet uitnodigend. Dit is wat ik er tot nu toe van gebakken heb... - Als je 'Geluk... waarom NIET?!' hebt gelezen en je wilt je daar iets over vertellen, mail dan naar... - Als je 'Geluk... waarom NIET?!' hebt gelezen en je wilt je ervaringen met anderen delen, mail dan naar... Misschien heb ik er (veel) te lang over zitten piekeren, maar hoe vaker ik het lees... hoe geforceerder het klinkt! Hoe zouden jullie dit schrijven?
Dus je hebt al positieve reacties. En je wilt er nog meer. Die wil je op je website zetten. (Ik vat het even voor mezelf samen). Waarom wil je die op je website zetten? Wil je een serie gelukkigmakende reacties zodat nog meer mensen gelukkig worden? Wil je een hogere omzet van je boek? Wil je voor jezelf positieve reacties vergaren? Wil je aangeven dat dit boek heel goed is, zodat de mensen een volgend boek van je kopen? Wil je dat recensenten en andere belangrijke mensen lezen dat je een goed boek hebt geschreven? Het hangt er zo vanaf wat je precies wilt met die positieve reacties? Afhankelijk daarvan kun je de zin waarschijnlijk beter / gemakkelijker formuleren.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil bezoekers van de site laten zien dat mijn boek door meerdere mensen gelezen is en dat ze er iets aan hebben gehad. Daarna merk ik vanzelf wel welk soort reacties er eventueel op gaan komen.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien dan zoiets: Heb je 'Geluk, waarom niet?' gelezen, en wil je anderen vertellen wat je eraan gehad hebt? Mail dan naar ... (en dan de gegevens hoe, waar etc.).

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je zou de reacties ook kunnen anonimiseren. Het gaat je toekomstige lezers toch om de reacties zelf, niet om de namen van de lezers. Dan hoef je ook geen toestemming te vragen.
Ik denk dat bezoekers van de site dan (zouden) kunnen gaan denken dat de reacties/recensies verzonnen zijn door de auteur zelf. Van de week hoorde ik toevallig zoiets op de radio. Er zijn blijkbaar vrij veel schrijvers die zelf 'n gunstige reactie of recensie op hun eigen site zetten. Wie heeft hier ook meer over gehoord of gelezen?
Op Amazon gebeurt dat veel. Het schijnt zelfs dat in 2004 een computerprogrammaatje de ware identiteit van amazonreviewers onthulde en dat sommige auteurs daarbij flink door de mand vielen. Ik vermoed dat dit op Bol.com ook veel gebeurd, omdat recensies anoniem zijn, kort, en soms verdacht veel op elkaar lijken, in de zelfde stijl geschreven zijn. Aan de ene kant begrijpelijk, je wil desperaat dat je boek zich naar een lezer beweegt, aan de andere kant moet je het maar kunnen...'valsheid in geschrifte'. Ik zou onder de lijst reacties zetten: Ook jouw reactie plaats ik hier graag! email naar... of Wil je ook kwijt wat je van het boek vond? email naar... Ook een (niet anonieme) reactie met daaronder, Jan van Woerden te Amsterdam kan een schrijver zelf verzonnen hebben. Een gastenboek komt dan echter over maar ook hoe de reactie geschreven is.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar ik vind jouw tekst ook heel goed, Scorpio. Niks mis mee, toch?
Het is misschien niet écht slecht, maar het "voelt" zo stijf en geforceerd. :confused: Ik heb er waarschijnlijk te lang naar zitten staren om er nu nog iets leuks of goeds in te ontdekken. Laat ik er morgen nog maar even naar kijken, dan zie ik het misschien weer anders.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben heel erg benieuwd wat je van mijn boek vindt. Je kan me altijd mailen om je reactie kwijt te kunnen! Graag zou ik het hier neerzetten. Ofzoiets :P zonder dat je de titel noemt. Of wil je die er persé in?

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:thumbsup: Leuk Scorpio en ook heel duidelijk hoe je het hebt geformuleerd. Wat een positieve reacties krijg je.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Madelief! Het is raar, maar het duurde vrij lang totdat er reacties kwamen op mijn boekje. Dat wil zeggen, schriftelijke reacties dan. Ik heb wel vrij veel (positieve) mondelinge reacties gehad, maar voordat mensen iets gaan ópschrijven...! En wat denk je, dit weekend ineens drie reacties vlak achter elkaar. Nou, dat zette mij wel even aan het werk voor de website.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk... nieuwe impulsen. Denk je wel eens na over hoe je verder gaat? Kokmt er een vervolg?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Scorpio: waarom zeg je: Als je 'Geluk waarom NIET?! zelf ook hebt gelezen... en zet je geen ' achter de NIET?! ? En waarom doe je niet het hele mailadres in de linkvorm, maar alleen t/m '...niet.n' en vergeet je de l van nl? (sorry, ff kritisch zijn :confused: anders staat het er ook een beetje raar)

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Scorpio: waarom zeg je: Als je 'Geluk waarom NIET?! zelf ook hebt gelezen... en zet je geen ' achter de NIET?! ?
Gevalletje van ernstige vermoeidheid op het moment van typen. Moet nu snel weg, zal het ontbrekende '-tje er later op de dag aan toevoegen.
En waarom doe je niet het hele mailadres in de linkvorm, maar alleen t/m '...niet.n' en vergeet je de l van nl?
Hier zie ik niet waar je precies op doelt. Ik zie wel dat de "l" van "nl" niet in de link is opgenomen. Ook dat herstel ik later op de dag. (de link werkt overigens wel)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier zie ik niet waar je precies op doelt. Ik zie wel dat de "l" van "nl" niet in de link is opgenomen. Ook dat herstel ik later op de dag. (de link werkt overigens wel)
Oeps, dat was niet helemaal duidelijk dus :o maar het is wel wat jij ziet, dat bedoel ik dus.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oeps, dat was niet helemaal duidelijk dus :o maar het is wel wat jij ziet, dat bedoel ik dus.
Hihihi... maakt niet uit! :D Het is in ieder geval weer in orde inmiddels.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Scorpio, Ik wil absoluut niet katten maar er staan twee foutjes in de reactie van Anita Breetveld. Naar mijn mening kun je het beter verbeteren. Nu staat er: Het is handzaam, goed geschreven en makkelijk te lezen boek. Kortom een handboek voor het leven. Ook een leuk boekje om iemand cadeau om te geven! Ik zou er van maken: Het is een handzaam, goed geschreven en makkelijk te lezen boek. Kortom, een handboek voor het leven. Ook een leuk boekje om iemand cadeau te geven!

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Scorpio, Ik wil absoluut niet katten maar er staan twee foutjes in de reactie van Anita Breetveld. Naar mijn mening kun je het beter verbeteren.
Ik heb de tekst letterlijk overgenomen (het was mij ook al opgevallen). Het is niet aan mij om de reactie van iemand anders aan te passen. Een reactie of recensie mág je ook niet aanpassen volgens mij. :?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb er geen idee van of daar regels voor bestaan. Toch zou ik als schrijver, die erg nauwkeurig omgaat met spelling en dergelijke, niet graag een reactie plaatsen waarin fouten staan. Als je het niet mag aanpassen zou ik overwogen hebben deze reactie dan maar niet te plaatsen. Op zich zou dat wel jammer zijn omdat de reactie op zich erg lovend is. Dilemma :smirk:

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op zich zou dat wel jammer zijn omdat de reactie op zich erg lovend is. Dilemma :smirk:
Precies!!! Misschien dat ik het toch ga aanpassen, waarschijnlijk valt het anderen helemaal niet op. Máár... als het anderen juist wél opvalt, denken ze misschien dat het geen echte reactie is! Lastig....