Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Het uiterlijk beschrijven, hoe belangrijk is dat?

Hoi medeschrijvers, wanneer ik mijn verhalen teruglees merk ik dat ik zelden of nooit iemands uiterlijk beschrijf, behalve als het er echt toe doet. Dat is geen bewuste keuze, maar nu ik het zo opmerk vraag ik me af of het niet toch belangrijk is om de lezer iets meer te vertellen over hoe iemand eruit ziet. Ik heb dat natuurlijk wel zelf in mijn hoofd, maar soms doet het er nauwelijks toe, of wel? Hoe zien jullie dat? Beschrijven jullie op enig moment het uiterlijk van de hoofdpersonen? En vind je dat dat eigenlijk altijd moet om de personen meer tot leven te laten komen?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie een type als Keira Knightley voor me. Zeker geen hysterische Jovovich of timide Lee Lee Sobiesky. We zijn er nu druk mee bezig. We weten wel dat ze ong. 1.67 mtr lang was, voor die tijd niet echt klein. Ik denk ook dat die kunstenaars die haar gestalte gaven wel iets in die geest hebben gedacht. Ik denk even terug aan Alexandre Dumas, hoe hij Lady De Winter beschreef. Ik denk dat ik dan nog heel wat te leren heb. Doe niets anders dan denken........

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Om eens iete te noemen: Botticelli's "Geboorte van Venus", ook naar hedendaagse maatstaven een schitterende meid!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wie kom je het liefst tegen in een park, als de schemering valt? 1. een man 2. een blonde man met blauwe ogen 3. een man met verward lang haar, een snor en baard, in een lange donkergroene regenjas 4. een skinhead 5. een oudere man in pak met een paraplu in de hand 6. een jogger met een i-pod
Die 6e. ThePhantom googlend op afbeeldingen van Jeanne d'Arc kom ik op ditte, maar dat lijkt meer een man :confused: 1.67, hm hoe zou het zijn als iemand van 2 meter met een tijdmachine naar die tijd ging? :D

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Helemaal geen man! Help Waus!!!!!! Ik krijg nog nachtmerries van die juffrouw. Maar ze is de vrouw van de regisseur/producent dus vandaar!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zou juist goed zijn als je nachtmerries van haar kreeg. Weet je eindelijk hoe ze eruit zag :wink:

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mila Jovovich is vroeger topmodel geweest. Maar dat heeft dus niks meer met het onderwerp te maken. Die foto van Keira lijkt wel op die van Aragorn (LOTR) @Phantom Ik vind dat je Jeanne goed hebt beschreven, zonder al te veel omhalen. Daar hou ik van.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mila werkte als model voor Dior-l'Oréal en maakte de film The Fifth Element met Jean Réno. Toen was ze nog niet zo gek. Op die set heeft ze Besson leren kennen. Mijn zuster leverde de dieren voor de film, JdA en daar was ze knetter! Ik heb Azincourt nu af en in het verhaal gevoegd, iedere keer maar een klein beetje want het kost me erg veel concentratie (zweet) omdat ik elke stap moet controleren. Ik zou haar, Keira Knightley, dolgraag voor de omslag van JdA willen hebben maar helaas kan ik dat niet behappen.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha, ik dacht aan niet-letterlijk, Jeanne jouw vrouw omdat jij een boek over haar schrijft :D die vrouw doet het inderdaad goed als Jeanne d'Arc. Ik zie haar zo op het slagveld. Alleen vraag ik me af of ze wel die kleren aanhad en niet een harnas :P

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, die foto is uit een van de "Pirates of the etc." No 2 of 3. dat weet ik niet, ik weet wel dat ik het een fantastische actrice vind. Ik heb een aantal films van haar, ze zou moeiteloos JdA kunnen spelen en dan een meer dan goede rolprent neerzetten. Helemaal met Wolfgang Petersen of Ridley Scott als regisseur.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vraag me af of het voor je boek nog nodig is om JdA te beschrijven. Iedereen heeft toch al een eigen beeld van haar door de films enzo.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Correct. Ik houd me op de vlakte. Je spreekt over films etc. Afgezien van de flops met Arcade en Besson, welke bedoel je?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat doet er toch niet toe? De films die de mensen gezien hebben en die dus meegewerkt hebben aan hun beeldvorming van Jeanne, of ze nou goed of slecht waren.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor het beschrijven van iemands uiterlijk, is het bij mij van enorm belang welke rol ze in het verhaal spelen. De belangrijkste hoofdpersoon krijgt af en toe een toevallige opmerking waardoor je op het einde toch een aardig beeld van hem zou moeten hebben. vb. zijn donkere ogen gleden over de omgeving... weet je ook gelijk hoe die eruit zien. Iets minder belangrijke personages krijgen meestal wel een hele beschrijving. Zij zitten op een bepaalde manier in mijn hoofd en willen er zo ook uit. Omdat het minder over hen gaat, moet dat dan maar door middel van die beschrijving. Het uiterlijk van (relatief) onbelangrijke personages is niet echt van belang en wordt daarom ook niet echt beschreven.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het meestal wel prettig om een paar basis uiterlijkheden (lang of kort persoon, kleur haar en ogen etc) te weten, maar ik denk dat het belangrijker is wat voor indruk de persoon op iemand zou maken. Is het een strenge lerares of een hyperactieve skater? =P Vooral als je een hele opsomming krijgt, wordt het al snel saai en zeker als je in dee eerste paar scenes een hele groep mensen gaat beschrijven.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De beschrijving mag dan wel in het begin, bij de introductie van het personage. Want als je je eerst als lezer een idee hebt gevormd, dat het een klein, kaal snel mannetje is, en het blijkt veel later een blonde reus te zijn, dan voel ik mij gefopt.