Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Columns

Het valt mij op dat er weinig berichten in het subforum "Columns en essays" staan. Ook lees ik in de andere topics weinig hierover... Zelf ben ik vorig jaar naar een plaatselijk krantje gefietst om mezelf als columniste aan te bieden, sindsdien schrijf ik regelmatig columns. Enkele weken geleden is mijn eerste column geplaatst in het D*agblad van het N*oorden, waar ik een jaar lang elke week een stukje zal schrijven over het eindexamenjaar. Maar ik ben een autodidact. Niemand heeft mij ooit verteld hoe een column in elkaar zit, wat de belangrijkste aspecten zijn, waar ze over moeten gaan, etcetera. Natuurlijk is Google gewillig, maar zelf daar vind je veel verschillende adviezen, definities en teksten. Vandaar dat ik het aan jullie voorleg. :) Dus: wat is een column? Hoe schrijf je een briljante column die, ongeacht het onderwerp, blijft boeien? Waar moet een column eigenlijk over gaan? Hoe moet een column opgebouwd worden? Welke schrijfstijl? Etcetera! ( Mijn schrijfsels voor het Dagblad, tot nu toe... )

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, haha! Ik zie het... :D Is het dan goed als ik in dit topic gewoon tips vraag voor mijn schrijfsels? Menschen, help mij alsjeblieft! ;)

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Mara, Dat is een leuke en heldere. Maken we daar een nieuw topic van: literaire achtergrond met moderne tips van ons allen.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"Menschen?" Bent u Belgische?...zoals ik ben? ;) Nog een vraagske : Kunje zomaar eenderwaar binnenwippen, bij libelle of flair, menshealth of de al dan niet zo plaatselijke krant, met een kort verhaaltje of column. Ben je zeker van plaatsing of snuiven ze eerst wantrouwig met de neus? omdat waarschijnlijk elke dag mensen binnen komen vallen.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker