Hoeveelheid getallen
Zaterdag is het 2 weken geleden dat ik ben begonnen met een nieuw verhaal. Het gaat over een woontoren van negenenveertig verdiepingen. Ik gebruik veel getallen, vinden jullie het teveel? Hieronder een stukje van de eerste pagina. (Het is nog ruwe versie dus let niet op de schrijfstijl, het gaat zuiver en alleen of de hoeveelheid getallen teveel is of niet.)
Hij kan ver kijken want hij woont op de tweeëndertigste verdieping van de woontoren. Zijn ouders, broers en zussen zijn niet thuis, en hij is blij dat hij even alleen is - hij heeft genoeg van alle drukte in de woontoren. En dan slaapt hij ook nog eens op één kamer met twee van zijn broers… Als hij groot is wil Reyhan weg uit de woontoren en in een groot huis gaan wonen waar je tenminste gewoon naar de lucht kon kijken, niet altijd maar een dak boven je hoofd. Want de woontoren heeft negenenveertig verdiepingen.
Reyhan is acht en nog nooit uit het gebouw geweest. Bijna niemand die boven de vijftiende verdieping woont is ooit uit het gebouw geweest, alleen een paar ouders die van buiten het gebouw komen. Scholen, winkels, kantoren, politie en een bejaardenhuis zitten ook in het gebouw. Het is een hele stad op zich. Ze hebben zelfs een burgemeester, die woont op de eerste verdieping maar is nog nooit boven geweest.
De politie zit op de drieënveertigste verdieping. Eén keer moest Reyhan daar naartoe, hij had toen samen met een vriend wat uit een winkel op de veertigste verdieping gejat. Niks bijzonders, alleen een reep chocola. Toch deden ze erg flauw: hij moest een nacht in de cel zitten. Voor zo'n stomme reep chocola…
Reyhan heeft veel vaker iets gestolen, gewoon omdat zijn ouders te weinig geld hebben om hem tussen de middag eten te geven. Twee andere kinderen uit zijn klas hebben hetzelfde, samen gaan ze dan maar jatten uit de winkels op de veertigste verdieping. Reyhans school staat op de zesendertigste verdieping.
Wat is het nut van het
Curiosity killed the cat. Gelukkig ben ik geen kat!
Ik vind het juist goed en
Dit gaat een beetje de kant
@ wonderer: aan
Uitschrijven is dus wat je
Hoi Aart, het zijn wel veel
@ wonderer: kwam ik
Hoi Aart, ik vind er
Ik vind het erg leuk,
@ Pluisebol: goed idee, het
Aart, je schrijft: 'En als
@ marriejeanne: allemaal nog
Ik kan me niet helemaal