Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Drie verhaallijnen samenbinden

Lieve mensen, ik heb een probleem en heb ontzettend behoefte aan een brainstorm over enige oplossingen, als jullie iets weten... Het zit als volgt: mijn verhaal gaat over drie mensen, die elkaar in het begin van het verhaal, wanneer ze jong zijn, ontmoeten. Vervolgens splitsen hun wegen voor lange tijd, om elkaar tegen het eind van het verhaal weer te kruisen. Het grootste deel van het verhaal bestaat daarom uit drie verschillende verhaallijnen, die schijnbaar los van elkaar staan. Iemand die het verhaal voor het eerst zou lezen, kan nog niet weten dat de drie elkaar weer zullen ontmoeten. Hierdoor ben ik bang dat ik de aandacht niet kan vasthouden, dat een lezer zich zal afvragen: waarom lees ik over deze persoon, en dan weer over een volgende, en zelfs een derde? Waar gaat dit naartoe? Wat te doen? Wat te doen? Ik zou in een achronologisch proloog één van de drie kunnen laten terugblikken wanneer hij veel ouder is, en de lezer op die manier alvast laten weten dat de drie de strijd waar mijn verhaal over gaat, gedrieën zullen afronden. Maar helaas heb ik mijn proloog eigenlijk hard nodig om een heel ander aspect van mijn verhaal te introduceren. Ik schrijf fantasy. Wat vaak gedaan wordt, is een profetie of iets dergelijks: er wordt gewoon door een hogere macht van te voren voorspeld dat mijn drie mensen elkaar weer zullen ontmoeten. Helaas ben ik allergisch voor profetiën. Weet iemand iets wat me zou kunnen helpen?

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt al veel nuttige adviezen gehad maar ik zou er nog iets aan willen toevoegen, iets waar een eerdere poster ook al een opmerking over heeft gemaakt: Onderschat de nieuwsgierigheid van je lezers niet. Een deel van je spanning zou zelfs kunnen komen door de vraag: wat hebben deze mensen met elkaar te maken, hoe komt dit bij elkaar? Je moet het inderdaad niet te lang laten duren voordat lezers een antwoord krijgen, maar zoals ook eerder gezegd: vooruitwijzingen naar de situatie in de toekomst die ze gemeen hebben helpen daarin.