Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Een onbekende gevoel

Hoi allemaal, Ik zit al heel lang vast met iets. Als ik in me tuin of buitenlucht ben, dan krijg ik hele leuke fantasie gedachten. Ik denk dan echt opeens aan iets heel bijzonders. Vooral aan fantasie; vogels die fluiten en een teken geven aan de boeren en boerinnen dat een onbekende wezen naar jullie dorp zal komen. Meestal denk ik dan verder waar ik was gebleven. Ook heb ik meestal het zelf niet door dat ik een bijna volledige overzicht van een verhaal heb verzonnen. Ik moet alleen naar de bomen kijken en weer heb ik een idee. Meestal ben ik dan met mij gedachten heel ver weg. Ik kan dit gevoel niet precies beschrijven. Laten we het zo zeggen dat in vijf seconde wel honderden gedachten door mij hoofd flitsen. Zit er iemand ook met dit gevoel vast? Heeft iemand tips? Alvast bedankt,

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heeft iemand tips?
Wat jij beschrijft, zal iedereen die schrijft wel herkennen. De gedachten waar je het over hebt, zijn vluchtig. Ze fladderen er vaak weer vandoor voordat je er een vinger op hebt kunnen leggen. Zorg dus dat je altijd een pen en aantekenboekje bij de hand hebt en probeer in een paar trefwoorden vast te leggen wat bij je opkomt. Dat zal niet altijd lukken, want soms valt zo'n gevoel gewoon niet in woorden uit te drukken. Doe dan binnen een paar dagen iets met je notities. Als je te lang wacht, kun je je het gevoel wat erbij hoorde niet meer voor de geest halen en dan worden je notities gewoon wat losse woorden zonder betekenis.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Of maak een foto om het gevoel met beelden weer op te kunnen roepen. Met een smartphone maak je niet alleen gelijk de foto, maar zet je er ook de trefwoorden bij (of een zin die het verhaal samenvat) en dan stuur je het gelijk door naar een (privé) online site (als backup bijvoorbeeld). Je kunt een smartphone ook als dictafoon gebruiken. Spreek bijvoorbeeld de voicemail van een tweede (supergoedkoop) mobieltje in, als het niet standaard in je smartphone zit. Een voice-recorder kan sowieso handig zijn. En als je een duurdere smartphone hebt, maak je gelijk een fimpje (beeld en geluid) waarin je zelf uitlegt wat je denkt bij het beeld.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit doet me ook wel aan het citaat "ideas are cheap" denken. Het is goed inspiratie op te doen, maar als je er verder niets mee doet, is zo'n flard van een idee niet veel waard...

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Daarom heb ik tijdens een lange autorit (als passagier, niet als bestuurder) vaak een notitieboekje bij. Ongelooflijk wat er dan door je hoofd kan zweven, kijkend naar de wolken, de horizon. Maar als je het niet neerschrijft, vliegt het zo weer weg. :-)

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mij komen de ideetjes ook vaak tijdens het autorijden. Schrijven tijdens het rijden kan ik (nog) niet. Dus spreek ik het vaak in op de stemrecorder van mijn telefoon. Dat lijkt dan vaak qua vorm wel eens een beetje op het gesproken gedeelte van een filmtrailer. Alleen dan wel eentje waar de clous al weg worden gegeven. Thuis knoop ik de losse flarden een beetje aan elkaar tot ik iets heb waarmee ik echt kan beginnen.