Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Afgrondelijke eenzaamheid

Wie spreekt heeft iets te zeggen. Het hoeft dan nog niet van levensbelang of van enig gewicht te zijn, wat iemand te zeggen heeft. De schrijver zegt niet alleen iets hij schrijft het ook op. Hij wil dus dat het blijft. En hij laat het ook uitgeven, hij wil dus dat het gelezen wordt, door meerdere mensen, bij voorkeur door iedereen. De schrijver, dat is diegene die, vanuit de meest afgrondelijke eenzaamheid en sprakeloosheid, per se nog een pen in de hand moet nemen. Dat heb ik dus gelezen vandaag. Herkennen jullie dit of is dit te heavy?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedoel je misschien zelfgekozen afzondering?
Ja, intuïtief of bewust. Maar dat kan heel zwaar zijn voor iemand die er niët op gebouwd is. Denk bijvoorbeeld aan kluizenaars. Wat het dragelijk kan maken is een bepaald doel. Je hoort toch ook vaak genoeg van schrijvers die eens een weekend weg gaan met het doel meters te maken. ... alles wat niet zelfgekozen is lijkt me niet in orde. Wat overigens net zo goed uit onderzoek naar creativiteit blijkt.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zat wel even met mijn ogen te knipperen toen ik die blokkade las. De posts van Janneke vertrouwde ik al niet, maar drie in één is pas echt ziek.
Dat is iemand die net iets te veel last heeft van afgrondelijke eenzaamheid.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedoel je misschien zelfgekozen afzondering?
Ja, intuïtief of bewust. Maar dat kan heel zwaar zijn voor iemand die er niët op gebouwd is. Denk bijvoorbeeld aan kluizenaars. Wat het dragelijk kan maken is een bepaald doel. Je hoort toch ook vaak genoeg van schrijvers die eens een weekend weg gaan met het doel meters te maken. ... alles wat niet zelfgekozen is lijkt me niet in orde. Wat overigens net zo goed uit onderzoek naar creativiteit blijkt.
Hier ben ik het helemaal mee eens Schli en volgens mij kloppen die onderzoeken ook nog. Ook zeldzaam dat ik het met de conclusies van een onderzoek eens ben. Punt is dat ik ervaringsdeskundige ben in niet zelf verkozen stilte om me heen. Stilte? ja, geen eenzaamheid maar wel alleen, dus stilte. Ik hoef de deur maar uit te gaan voor weet ik veel en ik ben niet meer alleen. het is overigens heerlijk om eenzaam achter mijn pc te zitten en in een flow te komen. Daar is stilte voor nodig, bij mij in ieder geval.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eenzaamheid en afzondering zijn niet hetzelfde hoor. Maar volgens mij weten we waar het nu over gaat.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zat wel even met mijn ogen te knipperen toen ik die blokkade las. De posts van Janneke vertrouwde ik al niet, maar drie in één is pas echt ziek.
Ik vraag me nu wel af van wie de profielfoto's echt zijn en of hier oneigenlijk gebruik is gemaakt van iemands beeltenis. Verweij en Wonschik kon ik al nooit uit elkaar houden, dus dat verbaast me eigenlijk niet dat dat één en dezelfde persoon is.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En dan durfde dat drietal mij 'laf' te noemen... Je bent erg dapper als je drie accounts maakt en gebruikt om stennis te schoppen op anoniem internet. Zoals ik hier al eerder zei: volgens de beginpost ben ik geen schrijver. Daar zou ik bijna trots op zijn, pfff. @Hekate: dat vraag ik me ook af.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vroeg me hetzelfde af als Hekate en kwam een foto van "Janneke" tegen, die toch heel erg op een zekere Anne vd B leek. Dus vermoedelijk gewoon ergens van internet gejat.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
De foto kwam mij ook inderdaad bekend voor. Geen idee waarvan.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Jongens, dit is niet de bedoeling. Aangezien een geblokkeerd iemand het topic heef gestart sluit ik deze.