En nu?
Hoi allemaal, ik heb me hier aangemeld omdat ik graag een boek wil schrijven over een verhaal wat ik zelf heb meegemaakt.
Mijn zusje kreeg op 10jarige leeftijd een hersenbloeding en ik als 12jarige zus heb dit van dichtbij meegemaakt. Ik zou graag een boek willen schrijven over hoe ik als zus dit heb ervaren en wat het voor ons gezin o.a. heeft betekend.
Nu heb ik een aantal jaren geleden, toen ik 16 was (ben nu 20) al een verslag geschreven van 10 bladzijdes als een soort verwerking. Mijn familie heeft dit verslag gelezen en ze waren allemaal erg aangeslagen. Mijn familie vond dat ik het heel erg goed had geschreven en ja... Waarom zou ik niet proberen om dit door te zetten? Het verslag is vanuit mij geschreven (ik-vorm) en in de verleden tijd.
Hoe maak ik hier een boek van? Maak ik van mij en mijn zus een ander karakter, een verzonnen karakter? Of laat ik het zo vanuit de ik-persoon en in de verslagvorm? Wat is nou mooi om te lezen als lezer?
Ik heb al de belangrijke gebeurtenissen op een rijtje gezet, wat ik er nog in wil verwerken. Op de manier hoe het verslag er nu staat, had ik van verschillende mensen al gehoord dat het erg mooi en emotioneel was.
Hopelijk hebben jullie voor mij wat tips en ideeën.
Hoi Juf Guusje, het hangt er
Ik zou eerst vragen wat je
De achterliggende vraag bij
Nog wat aanvulling bij
Aan al die goede adviezen kan
Een belangrijke vraag om te
Welkom op dit forum!
Bedankt allemaal voor jullie