Fictie verhaal
Ik weet niet of het goed is dat ik deze vraag hier stel, maar ik weet niet waar anders.
Ik loop al een tijdje rond met een verhaal in mijn hoofd, en aangezien er steeds meer ideeën bij komen ben ik nu erg gemotiveerd om hier een boek over te gaan schrijven.
Maar ik schrijf eigenlijk nooit fictie, hoewel het me dus wel heel leuk lijkt.
Dus daarom zou ik graag een vraag stellen; namelijk of het makkelijker is om in de ik- vorm te schrijven of als algemene verteller?
In het heel kort beschreven gaat het over een groot medisch experiment wat ze met iemand uitvoeren en tot de verbazing van de artsen lijkt er van alles te kunnen en lijkt hun onderzoek geslaagd.
Tot ze er op een gegeven moment achter komen dat ze met een aantal dingen geen rekening hebben gehouden en er van alles fout kan gaan, maar zij niks kunnen tegen houden.
Ik heb al drie belangrijke personages bedacht, waarvan er twee zijn waarvan het boek vanuit de ik- vorm geschreven zou kunnen worden; een vrouwelijke arts die twijfelt of dit wel goed is om te doen maar er toch mee doorgaat of degene op wie het experiment wordt uitgevoerd.
Maar misschien is dit wel veel te moeilijk en kan ik het beter vanuit een algemene verteller schrijven?
En andere tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!
Probeer het eens uit. Schrijf
Over het algemeen is
Het hangt ook af van hoe je
Perspectief/verteller Degene
Alida schreef: Ik heb al drie
Hekate schreef: Over het
Ik vind het niet makkelijker,
Het is gemakkelijker omdat je
Heb eens het een en ander
Waarom zou je in de derde
Ik bedoel meer gedachen
Inderdaad, wat in de eerste