Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Grapjes, verwijzingen en de plot

In het verhaal waar ik nu aan werk, tracht ik ook enkele grapjes/verwijzingen (de componisten Bijthof en Braams (Beethoven en Brahms)) in te voegen. Ook dingen waarvan ik later zou kunnen zeggen: "In het hele boek komt dit niet voor, behalve op het eind, daar blablabla...." Maar hiervan denk ik nu: is dit niet veel te geforceerd, is het eerder juist níet grappig dan wel? Wat denken jullie?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je het moet "proberen", dan komt het over het algemeen wel als geforceerd over, ja. Waarschijnlijk komen de echt leuke "grapjes" vanzelf.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Moeilijke. Zou je er zelf om moeten lachen? Dat je dat niet weet (d.w.z. het hier vraagt) zegt toch al wat. En aan het einde van het boek - moet je niet het boek gelezen hebben om het te snapen? Denk ik?

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het ligt er ook aan hoeveel mensen het snappen en of het vervelend is als ze het niet snappen. Ik zie de grap niet in je voorbeeld, misschien kun je het iets beter uitleggen? Bijthof en Braams bijvoorbeeld zou ik niet direct herkennen als Beethoven en Brahms. Ook weet ik nu niet wat de context is. Algemeen advies lijkt me om zoals MichaM zegt het niet te forceren, want dat merk je als lezer.