Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De eerste keer iemand laten lezen

Misschien een vreemde vraag. Ik heb inmiddels al aardig wat hoofdstukken geschreven. Maar ik voel mijn erg onzeker over mijn verhaal. Er worden mensen vermoord. En sommigen stuken zijn best luguber. Ik bouw bewust de personen rustig uit. En geef ze allemaal een persoonlijkheid mee. Om zo de emotie bij de lezer op te roepen. Maar nu ben ik op een punt gekomen. Dat ik het zeker moet weten dat mijn personages leven. Dat je een verhaal als een soort achtbaan moet schrijven. Daar ben ik mijn eigen van bewust. Maar als de gene die het leest. Nu denkt dat ik een beetje ziek in mijn hoofd ben.(Niet dat het zo is.:) ) En ik bedoel mensen in mijn directe omgeving. Want er zijn zat enge boeken geschreven. En nog meer akeliger films gemaakt. Heeft iemand hier ook last van? Dit is wel de eerste keer dat ik met een soort van boek bezig ben.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste keer iets aan iemand laten lezen is altijd eng. Je geeft ze een kijkje in je binnenste. In je gedachten. Zo is ieder van ons begonnen, Stinger. Maar wil je weten of het iets is, dan moet je het een ander laten lezen, of een ander voorlezen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zoek een proeflezer die je niet persoonlijk kent? Dat lijkt me dan het meest handig. Dan maakt het ook niet uit wat ze eventueel van je vinden.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo walgelijk eng als American Psycho kan het niet zijn. Iemand anders was je dus al voor. Ben zijn naam even kwijt. Gewoon lekker eng doen hoor :D

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En toch nog even toevoegen met 'iemand anders was je dus al voor ' bedoel ik : no worries, de weg is vrijgemaakt. Als die man nog altijd gewoon lekker kan rondlopen en er nog mensen zijn die hem aardig vinden, dan gaat het dus nog goed meevallen voor jou.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat heel veel mensen in het begin lacherige en vervelenden opmerkingen krijgen uit hun omgeving als ze melden dat ze een boek schrijven. Laten lezen is nog enger. Gewoon doen wat goed voelt. Zet eens wat op http://zinnigerzinnen.nl/forum/index.php Dat kan anoniem en je krijgt goede bruikbare kritiek. Zo bouw je ontspannen aan je zelfvertrouwen.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor ik mijn columns naar de krant stuur, laat ik ze altijd door iemand lezen. Ik kijk dan naar hun gezicht. Verschijnt er een grijns, dan weet ik dat het goed zit. Maar, het blíjft spannend, hoor, die eerste keer. De raad van DeEllis over zinnigerzinnen is heel goed. Daar steek je heel veel op.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oké bedankte voor jullie adviezen. Ik heb mijn eigen aangemeld bij die site. Nu nog proberen er zo veel mogelijk spel foutjes er uit te halen. Nogmaals dank jullie wel.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
mijn vorige manuscript heb ik al na enkele hoofdstukken laten lezen door twee mensen (nooit eerder gedaan), en zeer bewust gekozen voor twee mensen die eigenlijk een hekel hebben aan lezen (hoop en al 10 boeken in hun leven gelezen); dat draaide zeer goed uit, ook door het continu aangespoord worden om verder te schrijven, zodat ze zouden weten hoe het nu verder gaat. Op drie maanden was ik klaar!