Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Broers en zussen

De ikpersoon in mijn belangrijkste verhaal heeft 1 oudere broer, 1 jonger broertje en 1 oudere zus. Ik dacht dat hij ze zou noemen 'broer, broertje en zus', maar ik twijfel sinds ik iemand die ik ken hoorde zeggen 'mijn broertje en zusjes' ook al is één van die zusjes ouder dan zijzelf. Ik heb zelf 2 broertjes dus dat is geen vergelijkingsmateriaal. O ja, de ikpersoon is 8.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij zeggen de meeste mensen 'broertjes en zusjes', ook al is er een (of meerdere) ouder dan die persoon. Ik hoor het in elk geval regelmatig.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien is die persoon die je dat hoorde zeggen wel een uitzondering. Ik denk dat echt niemand erover gaat vallen, wat jouw hoofdpersoon zegt. Ik denk ook dat op achtjarige leeftijd er nog ontzag is voor oudere "siblings" (waarom is daar in het nederlands geen woord voor?) dus dan wordt het "mijn broer en zus" als ze ouder zijn.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn broers en zus? Ik zou er verder niet heel moeilijk over doen. Het is inderdaad jammer dat het Nederlands geen woord voor "siblings" heeft, want het is toch een heel nuttig woord, blijkt maar weer!

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik ken het woord ook alleen maar vanuit die context, dekinderoncologie. Het tijdschrift van de ver. Ouders van kinderen met kanker. In hun announcement staan dit soort brussenbijeenkomsten aangekondigd.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken brusjes vanuit de brusjes van autisten in een blad over autisme :) zo noem ik ze dus niet. Door MichaM hou ik 't op 'mijn broer, zus en broertje' of een andere volgorde.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dus brusjes is een woord uit een sector waar we liever niet mee te maken hebben, maar die desalniettemin bestaat

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha, nee hoor, van autisten kan ik er niet genoeg kennen. Kinderkankerland wil je liever niet op bezoek. Maar er zijn geweldige mensen die met liefde dit soort bijeenkomsten organiseren. En het zieke bruje proberen beter te maken.