Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Rita Verdonk: een oefening om je fantasie te prikkelen.

Het topic over originaliteit liep een beetje uit de rails.

(Zie aldaar op pagina twee)

Een regenachtige zondag leent zich blijkbaar bij uitstek om je fantasie te prikkelen zodat de woordenstroom weer gaat lopen.

Op het laatst zat Rita Verdonk met een kapsel van Wilders (ochgut dat kind).

Wie volgt met de geest die een loopje neemt met onze Rita.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zeker mogen en moeten schrijvers politiek ge-engageerd zijn. Maar ik denk ook dat je als schrijver de zaken objectief moet kunnen bekijken.

Zo verbaas ik me al een tijdje over het verschijnsel dat rechts altijd denkt dat de kranten links zijn 'kranten kiezen altijd de kant van de linkse kerk, alsof dit per definitie de underdog zou zijn' terwijl links denkt dat de kranten rechts zijn 'kranten durven zich niet meer vrijelijk uit te spreken, uit angst voor links te worden uitgemaakt'. De cursieve opmerkingen geven verkort weer wat ik me herinner uit de stukken die ik hierover las.

Als ik mensen hierover wil laten nadenken mag mijn eigen politieke voorkeur niet van invloed zijn. Ik kan deze observatie overdragen op een van mijn karakters, maar als ik een kant kies ontneem ik mensen de kans er zelf over te denken.

Ahum, dat was heerlijk off topic. Iemand nog een leuke trofee bijdrage?

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Quote:
Ik kan deze observatie overdragen op een van mijn karakters,

P.s., ahum en zo; 'karakter' in de betekenis van 'personage' is een anglicisme.
In fantasy / AD&D / (levend) rollenspelen hoor je die fout zo vreselijk vaak. 'Character' wordt door daar veelal foutief vertaald als 'karakter'.

Niet aanvallend bedoeld hoor.
Ik hoor het te vaak. :roll:

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

En ik praat te veel engels :lol:

Nee echt, mijn ouders spraken thuis fries, wat anglicaans is, terwijl nederlands germaans is. Je merkt dat toch (bijvoorbeeld in de snelhied waarmee je op school engels leren kon, hihihi, lekker hoor, zo' n makkelijk hoog cijfer).

Ik zal er op letten!

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors, op 16 september 2006 schreef jij: Tuurlijk. Wat denk je van 31 december 2006. En dan zullen wij voor 30 juni 2007 de uitslag bekend maken. Wat denk je daarvan? Ik heb niets gemeld gekregen. Betekent dat dat de Rita Wilderstrofee mijn neus voorbijgegaan is? Snik.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh help, schreef ik dat echt. Oh dan moet ik snel het andere jurylid wakker porren. Ik weet niet waar hij is, hij komt hier zelden meer. Oh help, nu kom ik natuurlijk over als een zeer onbetrouwbaar sujet. Wat ik natuurlijk, misschien ook wel ben. Oh, hoe red ik me hieruit. Laat me even denken. Ik weet het al. Bij gebrek aan jury mogen alle inzenders stemmen wie de beste was. Je mag aleen niet op jezelf stemmen, ook al ben je de allerbeste. Omkopen mag, onder zware psychologische druk zetten ook. Zet je stem hier in het topic en dan zal ik op 31 december 2007 (ja, een jaar later) de stemmen tellen en de winnaar krijgt gratis en voor niks De Kwijte Winkelkar kado of als hij/zij dat al heeft krijgt hij/zij de Hemelvaart van een gevallen vrouw. Wat vind je van deze creatieve oplossing?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wegens gebrek aan inspiratie deed ik vorig jaar niet mee. Maar ik heb alles natuurlijk wel gelezen. Mijn stem gaat uit naar... (tromgeroffel) Het gedicht van Oscar Z.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan stem ik op... Ravendice, ook omdat ze de blonde toupet uit mijn gedicht gebruikte.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O ijdelheid der ijdelheden, uw naam is Rita, oh nee, Wilders, of ... Halsje. Halsje Femkema.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mag ik een stem uitbrengen op Maire? Zij bracht het gedachtegoed van Wilders terug waar het hoorde: in een toilet dat zo grondig van reinigingsmiddelen voorzien was dat het alle vervuiling kon weerstaan.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is er ook een geweldige geldprijs aan verbonden? En is de termijn voor inzending al gesloten?

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeer gewaardeerde juryleden, Is het mogelijk dat de prijzen worden gesigneerd? Daar zou ik, mocht ik winnen, nog blijer mee zijn.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rozen172: >ik had nog wel zo'n mooi kut gedicht over Rita...Echt mooi. Genieten van dit genre is niet aan sluitingstermijnen gebonden, hoor! Wat mij betreft: kom op! Leo

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(kamerleden in de west, om te kijken hoe de Antillen al drie honderd jaar worden onder-ge-drukt. Het bevalt steeds beter, zeiden de Antillen. Wel komen wij nog 12 miljard te kort.) Rita en Wilders, een ijdel paar, Stonden samen voor de evenaar, Rita was heel slecht! (ter been) Wilders schopte haar er dwars doorheen Hij deed dat echt kwaadaardig. Is dat niet evenAardig? rosen172 (kut gedicht, maar als ik maar op de long list kom.)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oscar Z. het gras is groen de lucht is blauw stem jij op mij ik stom op jouw rosen172 (niet ten behoeve van trofee, maar het moest even gezegd)