Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoe plannen jullie het schrijven in?

Dat vroeg ik me zomaar af. Ik doe sinds ongeveer twee jaar schrijfklussen op freelance basis. Als ik tien uur per week aan het schrijven ben, en dat week in week uit, zit ik wel aan mijn maximum. Terwijl ik met andere dingen gemakkelijker hele dagen door kan gaan. Als ik met een schilderij bezig ben, ben ik bijvoorbeeld zo gedreven dat er in die periode niets anders meer bestaat. Dan moet ik mezelf dwingen ook andere dingen te doen. Ik vraag me af hoe het bij andere schrijvers is. Kunnen jullie hele dagen en/of nachten doorschrijven? Wellicht hangt het ook van het onderwerp af. Als iets zwaar op de maag ligt, is het moeilijker daar continu mee bezig te zijn. Ik ga komende week verder schrijven aan mijn manuscript. Ik wil een planning maken, zodat het overzichtelijk blijft (lees: ik me niet in het onderwerp en/of het schrijven verlies). Ik ben er erg benieuwd naar hoe anderen dit doen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf 's avonds laat voor het slapengaan. Daarnaast schrijf ik graag op zondag. Ik schrijf het liefst op momenten waarop het lekker rustig is in en om het huis, ook als ik huiswerk moet maken voor een (schrijf)cursus.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
en hij is geboekt hoor 3 dagen heerlijk naar apeldoorn in mijn uppie en alleen maar schrijven en wandelen enz

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een schema gemaakt waarin staat wanneer ik wat af moet hebben en daar houd ik me aan.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hallo allemaal, Long time no seen. Maar fijn om hier weer te zijn. Het lukt me nog altijd niet om een goede schrijfdiscipline te hebben. Het wordt zo langzamerhand wel eens heel erg tijd! Daarom heb ik dit topic maar eens doorgelezen. Wat me nog het meest aanspreekt is om een schema te maken of een rooster, zoiets als een schoolagenda, zeg maar. ;)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schema's werken bij mij alleen als er daarnaast ook genoeg druk op de ketel zit. Het liefst heb ik een duidelijke deadline. Ik heb wel eens ooit een deadline gemist, maar dan kon ik achteraf meestal vaststellen dat ik niet genoeg in dat verhaal geloofde. Heb ik (gelukkig meestal wel) genoeg vertrouwen in mijn verhaal, dan komt die schrijfflow zo'n beetje vanzelf, gewoon omdat het moet... ;)