Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Parijs

Ik weet even niet waar het thuishoort, dus plaats ik het even hier, bij overig. In mijn boek wil ik graag een stukje vertellen over vriendinnen die in Parijs aan het winkelen zijn, ze zijn op vakantie en logeren in een hotel. Het zijn jonge meiden van rond de 20, die heel modieus zijn en van shoppen houden. ook gaan ze graag uit. Zelf ben ik helaas nooit in Parijs geweest. Nog niet althans. Kan iemand mijn nuttige informatie geven? Welk hotel zullen ze bezoeken? (hoewel dat kan ik zelf ook nog wel vinden op internet) Maar welke winkels zijn beroemd daar voor modieuze typjes? En welke cafeetjes/kroegjes moet je daar zien als je zo'n leeftijd hebt. Ik hoop dat iemand wat informatie kan geven, intussen ga ik flink googlen. Bedankt! groetjes, rianne

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je Google Earth gebruikt gaat een wereld voor je open. Je krijgt informatie over caffeetjes en alles. Met diverse foto's die ter plaatse zijn genomen. Tekst en uitleg bij bezienswaardigheden. Ik ben zelf wel een keer in Parijs geweest. Een bezoek aan het Moulin Rouge lijkt me wel goed, maar is zeer prijzig (die attractie had ik overgeslagen). Ik weet niet of 2 meiden van die leeftijd erna toe zouden gaan. Lijkt me niet gek, maar is wel afhankelijk van hun welgesteldheid. Voor wat ik gezien heb is de Champ Elisee (<---weet niet of het goed gespeld is) het Mekka om te shoppen in Parijs. Lekker koffie drinken kan je onder meer op de plein bij het Louvré en niet te vergeten rond de Notre Dame.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De vraag is of ze geld hebben. Voor de jetset: Rue Royale en Faubourg St Honoré, dan Avenue Marceau. Je kunt ze ook meenemen naar Galeries Lafayette. Laat ze een keer uit hun bol gaan in de Harry's bar of bij Bar Alexandre, Rue Georges Cinq. Laat ze eten bij Fouquet's. Hotel? heel rijk, Georges Cinq of Plaza d'Athenées, anders Hotel Suffren Latour. Ook: Hotel Meridien, Porte Maillot. Quartier Latin, Rue de la Huguette, Chez Hélène.... stukken goedkoper! Rietje het is te veel om op te noemen: Place de la Madeleine, Ralph Lauren Avenue Marceau, Gucci - Rue Royale Jean Patou. Er zijn twee districten in Parijs waar zich alles afspeelt: het 8e en 16e. Kijk virtueel daar maar eens rond. Anders verzin je maar wat. Zolang je in die 2 districten blijft kan je bijna niet in de fout gaan. Google op "Paris Shopping" en je vindt de hot places op de plekken die ik al genoemd heb. Houdt er rekening mee dat je 8 tot 9 euro betaalt voor een consumptie in een van de bars die ik genoemd heb. het nachtleven voor discomeiden speelt zich vnl af bij Eline's - maar ook hier kost het entree al gauw 50 euro en zijn de consumties iets van 10-15 euro. Nou, ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien leuk detail om te weten dat de prijzen voor een kop koffie op het teras hoger zijn dan binnen en binnen is aan een tafel zitten weer duurder dan aan de toog hangen. Het lang geleden maar zal ongetwijfeld nog zo zijn.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als Parijs een 'grotere' rol speelt in je boek, dan zou ik er toch een boek over lezen en/of op zoek gaan naar films die zich daar afspelen. Dan heb je de sfeer in elk geval.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het geheel met rudolf eens. Waarom laat je je niet inspireren tijdens een weekendje Parijs? Kost tegenwoordig zoiets van 100 euro en dan kun je drie dagen shoppen. Het komt, waarschijnlijk tegen je bedoeling in, oppervlakkig over als je niet verder komt dan het noemen van winkels en straatnamen. Couleur locale, weetjewel.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toen ik een jaar of 19 was, ben ik met school naar Parijs geweest. We verbleven in een jeugdherberg. Misschien is dat een optie. Ik ben het trouwens met Rudolf eens. Ga een weekendje naar Parijs om de sfeer te proeven. Meestal zijn die reisjes niet eens zo duur met de bus.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou zeker proberen om naar Parijs te gaan; het is een stad om te ontdekken met al je zintuigen. Ik ben er eens in februari geweest, de zon scheen... de tinteling van het voorjaar was voelbaar. Er was er een ijsbaan vlakbij Centre pompidou. Ik zie daar jouw personages wel een paar rondjes maken! Succes. Parijs kan wel verslavend werken. Ik merk nu al dat het een onderwerp is waar iki uren over kan praten. Als je er bent raak je vast niet uitgeschreven. :D

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Super bedankt allemaal! Ik wil zeker nog een keer naar Parijs, maar ja ik moet ook tijd hebben en daar ontbreekt het me echt even aan. De franse taal vind ik prachtig en ik kan ook wel redelijk wat spreken. Druk met school en ook nog een baantje op zaterdag, maar misschien van de zomer.. al is dat wat laat voor het boek. Maar met jullie opmerkingen en google earth kom ik heel ver. Overigens gaat het maar over 1 hoofdstuk in het boek, misschien 2. De vriendinnen maken een weekendreisje, maar ze doen nog vele andere dingen samen.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
De stad van de liefde, Rietje. De Seine, de mijne, hihi. Veel mimespelers. Duur wel allemaal, vooral de Changeli ... Changela ... Chancelisée (hoe schrijf je dat nou ook weer.)

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mara volgens mij Champs Elysees, ik weet nu dus niet of er nog streepjes op de 'E' moeten. Dat zou ik moeten opzoeken Of was het nou Champs de Elysees?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Saralitse Het is: Champs Elysées - tegenwoordig een grote vreetstraat, niets meer aan in vergelijking tot vroeger. Daar vindt je ook de luxe etablissementen niet meer.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk topic! Ben zelf laatst in Parijs geweest, voor de eerste keer. Ik weet niet precies wat voor mensen je hoofdpersonen zijn, maar ik zat in een tweesterrenhotel: net in de wijk Montmartre (Le Moulin Rouge) en de Sacré Coeur, in Hotel Pavia. Alles was scheef, kleine lift, steile trap, maar de mensen waren heel vriendelijk. Opvallend vond ik ook de gewoonte van de Fransen om constant in caféetjes enzo te zitten. De Champs Elysées is leuk om over te lopen, maar er zijn heel veel toeristen, net als alle andere toeristische trekpleisters ('t Louvre, dát was pas erg).

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jeetje, nog nooit in Parijs geweest? Vroeger ben ik naar Euro Disney geweest en dan ook een dagje Parijs erbij en daarna ben ik ook nog wel es paar dagen in parijs geweest. Met de Thalys kun je vaak voor 60 euro al naar Parijs, hotelletje bij Gare Du Nord, is niet duur en dan ben je met de metro zo in het centrum en hoppa, heerlijk weekendje voor weinig geld ;)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Adressen Printemps, 64 boulevard Haussmann (8e), Bon Marché, 24 rue de Sèvres (7e), The Puma store, 22 bd Sébastopol (4e), Adidas Megastore, 148 rue de Rivoli, Kiliwatch, 64 rue Tiquetonne (2e), Clone, 39 rue Etienne Marcel (1er), Nim, 16 rue du Bourg-Tibourg (4e), Culotte, 7 rue Malher (4e), Elite Company Limited, 25 rue du Dragon (6e), Shadé, 63 rue des Saints-Pères (6e), 27 rue Saint-Sulpice (6e), Sagesse et Délires, 10 rue de la Grange-aux-belles (10e), Stock & Marques, 65 rue de Lancry (10e), Ginger Lyly, 33 rue Beaurepaire (10e), Isabel Marant, 16 rue de Charonne (11e), Praktische informatie voor uw vakantie in Frankrijk | Mode in Parijs In Parijs is alle mode te vinden in verschillende winkels. ... In de mode zijn in Parijs, betekent de trends volgen http://nl.franceguide.com/Mode-in-Parijs.