Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eerste succes(je)

Wat was jullie allereerste succes(je) met schrijven?

Het mijne, zoals ik net in een andere draad heb verteld, was een ingezonden brief waarmee ik een compostbak verdiende.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn eerste succesje (hoewel het uiteindelijk helaas tòch niet is doorgegaan) was dat ik een uitnodiging kreeg voor een gesprek in Hilversum -met een programmaleider van een omroepvereniging- nadat ik hen een programmaformat had toegezonden. Toen hij mijn format in de eerste bestuursvergadering aan de leden voor had gelegd, waren ook die er over te spreken. Maar helaas, mijn format was te kostbaar (vanwege het publiek dat erbij moest zijn en dergelijke) voor hen.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nu heb ik een succesJE. Mijn elfje over de Tokkies staat op internet! :) Jeuh, mijn allereerste publicatie.

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeli!

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk Aart, gefeliciteerd! Kunnen wij 'm ook lezen? Mijn eerste succes is trouwens dat het eerste korte verhaal dat ik schreef toen ik serieus had bedacht dat ik wilde gaan schrijven, werd opgenomen in de debutantenbundel van Gottmer: Heksen, trollen en glazen bollen.

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk Aart! Ik zag er trouwens nog veel meer forummers tussen staan, actief hoor!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, dank je. Ik lees 'm weer en krijg meteen inspiratie voor nog een elfje :? komt er ook aan. Ooit vandaag. EDIT: ik heb hem af. Zie het elven-topic.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ing schreef: Mijn eerste succes is trouwens dat het eerste korte verhaal dat ik schreef toen ik serieus had bedacht dat ik wilde gaan schrijven, werd opgenomen in de debutantenbundel van Gottmer: Heksen, trollen en glazen bollen. GGGGGGGRRRRRRRR Ing, moet je dat boek weer oprakelen!! :( :( :( :( Ik had daar twee verhalen voor ingezonden en allebei werden ze afgewezen. En alle andere mensen die ik erop gewezen had werden wel geplaatst! Ggggggggrrrrrr. Maar ik heb revanche genomen: het boek Twinkel en Twan is een recyclede versie van een van de verhalen. }:) }:) }:) Even denken wat er met het andere verhaal gebeurd is. Ligt dat misschien nog te verstoffen in een la? He, ik ga eens zoeken. Bedankt Ing. :) :) :)

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:-) :-) :-) Zjors! Ik lig compleet in een deuk en mijn kinderen kijken me aan alsof ik malende ben... Maar die revanche van jou, daar teken ik voor. Well done! Duik jij maar snel die la in!

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk topic, zal ook eens een duit ... Van de lagere school weet ik niets meer, of ik leuke opstellen schreef? Ik durfde in ieder geval nooit iets te zeggen in groepsgesprekken volgens de rapporten, dus misschien schreef ik makkelijker. Als jongvolwassene schreef ik regelmatig brieven naar tijdschriften die geplaatst werden. Daar kreeg ik niets voor natuurlijk, behalve... he ik sta erin! Later ontdekte ik in een dagboek dat ik in 3 havo een verhaal moest schrijven. Mijn verhaal was de 2e keus van de klas. Alleen de 1e keus is verfilmd, we hadden toen een jaar filmkunde en hebben een echte film gemaakt. (1977) Mijn rol was toen de schmink en de lampen.... Later kwamen stukjes in blaadjes van clubs, verenigingen enz. Toen de kinderen naar school gingen ben ik weer begonnen, of eigenlijk voor het eerst bedacht dat ik wel meer zou willen schrijven. Ik heb nog een tijdje aan een patiententijdschrift meegewerkt, recensies, kookrubriek, kort interview. Schrijfwedstrijden heb ik tot nu toe nog nooit aan meegedaan omdat ik eigenlijk geen/nauwelijks verhalen schrijf. Ik ben nu bezig met een stuk voor een wedstrijd van de skvr over grens/grenzen. Maar het wordt eerder een soort column dan een verhaal, ik weet niet of ze dat accepteren. http://www.skvr.nl/kunstscholen/cursus.php?cursus… Voor wie het leuk vindt om mee te doen. Valt dit onder succes....?

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeker valt dat onder succes! Ik vind het super dat mensen de keuze maken om ervoor te gáán. Weten wat je wilt, dat is al een succes op zich.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aart, ik heb je elfje gelezen. Wel een ellendig onderwerp. Goed dat je erbij staat. Ik zag onderaan Oscar ook vaak staan. Wat een actieve dichters zijn jullie!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@M: welk elfje heb je dan gezien? Die van die atoombom of die van de Tokkies? :) Die van de Tokkies was ook niet echt gezellig namelijk :)

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn eerste succesje was toen ik nog heel klein was. Ik was het bijna vergeten tot ik voor het eerst weer eens door de versleten basisschool schriften bladerde. Daar vond ik een hilarisch stukje dat ik ooit had ingezonden over een computervirus dat verslagen werdt door de helden uit een computergame. Ik schreef in die tijd wel vaker gedichtjes en verhalen voor de schoolkrant.Toen was het een serieus bedoeld verhaaltje. Nu moest ik er om lachen, net als menig ouder dat het toen ook gelezen heeft. Nu jaren later mijn tweede succesje. Mijn debuut komt uit. Iets wat ik nooit had verwacht. Maar er zijn mensen die het uit willen geven dus zo slecht zal het wel niet zijn :) .Bovendien ben ik zelf toch nooooit tevreden ik heb er niet voor niets drie jaar over gedaan om dit manuscript wel tig keer te herschrijven. Dat het toch gelukt is vind ik stiekem toch wel een prestatie, vooral omdat ik toch enige last ondervind van mijn dislectie. Mijn kladversie manuscripten zijn dan ook standaard behangen met de rode word spellingscontrole strepen.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd, Nanouschka, wat een geweldige overwinning (zelfs het woord succes is niet groot genoeg in dit geval). Mijn eerste succesje boekte ik toen ik dertien jaar oud was. Ik won de tweede prijs in een schrijfwedstrijd van het Algemeen Nederlands Verbond. Voor deze wedstrijd moest je een journalistiek product maken. Ik schreef een stuk over de strijd voor zelfstandigheid van het dorp waarin ik woonde. Die strijd is inmiddels verloren, maar ik won er dus wel een prijs mee :p . Ik weet nog dat ik de burgemeester heb opgebeld vanuit een telefooncel om hem wat vragen te stellen. Het jaar erop deed ik weer aan de wedstrijd mee, maar toen zat ik een leeftijdscategorie hoger en kreeg ik alleen een eervolle vermelding. Ik kan me herinneringen dat het meedoen aan deze wedstrijd (en het feit dat ik ook iets won) een enorme stimulans voor me was. Ik ben later ook echt journalist geworden.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn eerste succesje was eigenlijk ook geen succesje. In de jaren tachtig heb ik een paar fantasy-verhalen geschreven en die in een moedige bui naar één uitgever gestuurd. Na lange tijd kreeg ik een brief terug waarin de uitgever per verhaal zijn kanttekeningen bij plaatste. Leuk dus omdat hij daarvoor in ieder geval de moeite had genomen. Einde van het verhaaltje echter was dat de verhaaltjes toch niet door de bewuste uitgever werden uitgegeven omdat volgens hem een ander subgenre (?) op dat moment erg populair was. Twee jaar geleden was het wel prijs; een non-fictie manuscript werd interessant bevonden en uitgegeven. Nu doe ik een derde poging met een actiethriller en wacht in spanning hoe de uitgevers daarop reageren.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn eerste succesje de 8 die ik kreeg voor mijn opstel voor het eindexamen Nederlands op de HAVO. De leraar drukte me zowat samen en noemde mij; zijn ster!!, lachen en schamen. Taaltechnisch ben ik helemaal geen ster. d en t heb ik nooit goed begrepen. Wellicht vinden mijn ouders mijn eerste stapjes mijn eerste succesje

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn eerste succesje was de plaatsing van mijn gedicht in een bundel van een goed doel. Ik was toen 8 jaar en had het gedicht in het Engels geschreven. De bundel staat nog steeds trots bij mijn ouders in de boekenkast :)