Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

vraagje voor creatieve geesten

Stel je hebt een beest dat lijkt op een kruising tussen een paard en een kameel. Hoe zou je die noemen? Suggesties graag!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Net als bij kruising tussen muildier en ezel (muilezel) zou ik van allebei de namen, paard en kameel, een gedeelte nemen. Kamaard Pameel ofzoiets. Maar dat vind ik misschien vind jij het helemaal niks :) Wel een leuke vraag trouwens. Hoe kom je erop om die beesten te kruisen.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kameel en Paard: 'KAROS' Ros In het algemeen heeft een kameel, Op zijn rug een bult te veel; Als dat evenwel niet waar is Noemt men hem wel dromedaris. Godfried Bomans Een leeuw is iemand, Die bang is voor niemand! Tenzij hij opgezet of dood is, Daar er dan volstrekt geen nood is. De Schoolmeester

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als dit gaat over een dier op een verzonnen plaats, een andere planeet of zo, dan zou ik het beestje ook een verzonnen naam geven en alleen beschrijven als kruising kameel/paard. De verzonnen namen kunnen van alles zijn. Kiselo, Dedak, S'mtik; enz, enz. succes met het verder schrijven.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht aan een bultrug maar dat is al een vis. :P Het hangt een beetje van de doelgroep af, als je voor kleine kinderen schrijft zou ik kiezen voor een grappige naam die tegelijk een soort omschrijving is. Gaat het om een paard met twee bulten? Als ie nou zwart-wit is kun je hem bultbra noemen. :)

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zebrameel, hippodaris, dromequus Leuk, om zulke namen te bedenken voor een fantasiebeest.:)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
roskam

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goh, jullie doen wel je best zeg! Wat een leuke vondsten! Er zit vast wel wat tussen wat ik gebruiken kan. :) Als ik er een gekozen heb, zal ik het laten weten. Ik heb het nodig voor een verhaal. Daar komt een rijdier in voor dat een beetje op een paard en een beetje op een kameel lijkt. Vandaar dus.

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Trenke schreef:
Het hangt een beetje van de doelgroep af, als je voor kleine kinderen schrijft zou ik kiezen voor een grappige naam die tegelijk een soort omschrijving is.
Daar had ik niet eens aan gedacht, maar je doelgroep maakt veel uit. Ik zat met mijn eigen doelgroep in mijn hoofd, tussen 15 en 20 jaar. Die houden meer van ingewikkeld of leerzaam. Iets als 'hippogimel'? (naar het Latijn/Hebreeuws voor paard resp. kameel.)

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het zou natuurlijk ook héél erg "niet-vergezocht" kunnen worden: Kameelpaard. Vergezocht is: Comibeest.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een paardkameel doet voor mij het meest natuurlijk aan. Ook ritmisch. Een kameelpaard is toch wat trager. Een paardkameel gaat in galop.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marriejeanne Geinig, een paardkameel kan harder lopen dan een kameelpaard! Ik "zie" het al haast voor mij... Hoe zou zo'n paardekameelbeest trouwens lopen? Een kameel heeft 'n èrg raar loopje en een paard loopt heel sierlijk. Waarschijnlijk wordt het dan een loopje dat lijkt op de beweging van een paard... maar dan wel eentje met 'n stuk in z'n kraag! :D

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een tweebultpaard, platrugkameel, ruigbultpaard. Waar lijkt het het meest op, is het een oneven- (paard) of even- (kameel) hoevig dier? Dat maakt wel verschil voor de naam denk ik. Of je noemt het gewoon een hobbelpaard. :)

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Joh, Marlies, de naam is niet alleen afhankelijk van je doelgroep, maar ook van de wereld waarin het zich afspeelt. Stel dat in die wereld de norm een kameel is, dan zal deze kruising eerder een drafkameel genoemd worden. Komt het van een wereld waar het paard de norm is, dan klopt woestijnpaard, zoals hiervoor al gesuggereerd. En komt het voor op een wereld waar paard noch kameel voorkomt en er gewoon een dier is dat in onze ogen een kruising tussen die twee aardse beesten is, dan is de naam ongetwijfeld een organder. Of vuurloper. Of was het nu een dren? Weet je wat, Marlies? Geef me de naam van je wereld en ik ga het navragen. :-) Leo

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een páárd-ka-meel loopt in 1,2,3 kwartsmaat, Scorpio. Dat is een telgang (*). Kamelen zijn telgangers. Een ka-méél-paard loopt met een opmaat, dus die loopt minder hard. :) (*)Telgang is een wijze van lopen voor vierpotige (of benige) dieren. Voor kamelen en giraffen is de telgang normaal, soms komt het bij paarden voor. Bij telgang worden de beide poten/benen van één zijde gelijktijdig verplaatst, en daarna die van de Onderwerpandere zijde. Dit noemt men een laterale beweging.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daarom kijkt een duizendpoot altijd zo chagrijnig, die moet zich verschrikkelijk concentreren, bij elke stap.