Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Waarom een schuilnaam?

Waarom gebruiken veel schrijvers van dit forum eigenlijk een schuilnaam?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Persoonlijk schrijf ik onder een pseudoniem omdat het onderwerp waar ik over schrijf, een nogal 'gevoelig' punt is bij veel mensen.

In het verleden onder mijn eigen naam dermate veel bedreigingen ontvangen, dat het schrijven onder een pseudoniem voor mij eerder een 'must' is, als iets waarin ik een keuze zou hebben gehad.

Soms kan het dus ook 'slimmer' zijn om niet onder eigen naam te publiceren.

:wink:

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mijn naam komt van een hoofdpersonage (waar ik naam helemaal zelf voor vezonnen heb) wat ik in het verleden in veel verhalen liet terug komen.

Reden dat ik niet mijn eigen naam gebruik is in eerste instantie omdat ik problemen ondervonden heb om me met mijn eigen naam (Angelina) bij een forum in te schrijven. Vaak zit er al iemand met die naam en dan moet je als nog iets anders verzinnen. Angelina1 of iets anders er achter vind ik al helemaal niks, vandaar Calenzia. Ik ben hem tot nu toe nog nergens anders tegengekomen, met deze naam kan ik me altijd inschrijven. Bovendien vind ik het ook wel wat hebben om hier rond te lopen zonder dat mensen weten wie ik ben.

Pseudoniemen die ik ga gebruiken voor wedstrijdverhalen zijn ook namen van personages uit mijn verhalen, alleen geen Calenzia, die gebruik ik al zo veel dat veel mensen mij eerder onder die dan onder mijn eigen naam kennen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

een schuilnaam is gewoon super handig..
zo kwam ik er laatst achter dat een klasgenoot van mij op dezelfde verhalensite kwam als ik, hij zei dat hij -niet bedoelt als eigendunk- de verhalen van Debora (ik dus :P) wel leuk vond.. maar in real life moet hij mij totaal niet..
ik had de behoefte om te zeggen dat ik het was, trots waarschijnlijk, maar het heb niet gedaan..
ik wil graag gewoon rond kunnen blijven lopen mocht er ooit een boek van mij op de planken verschijnen ;)

Debora is een vervorming van mijn eigen naam -> zeg niet welke :P
Draguza bestaat uit Dragon en nog een achternaam van een turner (weet niet meer welke :oops: )

maar schuilnamen vind ik echt geweldig!

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Tjee, ik ben zo blij met mijn schuilnaam!
Ik had jullie na al die fouten niet meer onder ogen durven komen!

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het is eigenlijk mijn troetelnaam.
Eigenlijk heet ik Tom, maar dat klinkt zo dom.
Ik schrijf en perform gewoon onder m'n gewone voor-en achternaam.
Misschien neem ik later nog een pseudoniem, mocht ik later bekendheid hebben en het begint vervelend te worden.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je hebt al bekendheid Tommy. Ik zag je weer levensgroot in BN/Destem staan. :lol:

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Zjors wrote:
Je hebt al bekendheid Tommy. Ik zag je weer levensgroot in BN/Destem staan. :lol:

En binnekort weer :wink: Er is vandaag iemand van de lokale krant geweest voor een interview + foto. Gelukkig word ik nog niet zo vaak herkend op straat.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

wonderer wrote:
Ik heb trouwens eindelijk een goed pseudoniem gevonden dat bij me past ;)

Da's trouwens ook een reden waarom ik (nog) geen artiestennaam/pseudoniem heb. Ik weet niks dat goed bij me past én dat goed klinkt. Vroeger (laten we het er op houden dat ik toen +/- 14 jaar was) toen ik nog zanger wilde worden (ik zing werkelijk verschrikkelijk) zat ik te zoeken naar een naam en het meest zinnige waarop ik kon komen was: "Tommie Pringle" (omdat ik van Pringles hou) :cry: Waardeloos toch??? :?

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

wonderer wrote:
Ja, en nog kans dat je een proces aan je broek krijgt vanwege merkrecht ;)

Ook nog eens ja :P :wink: Ik hou voorlopig m'n echte naam aan, en iedereen die me bij m'n troetelnaam wil noemen moet dat vooral doen. :P Pas als mijn bekendheid uit de hand mocht gaan lopen, zal ik eens serieus na gaan denken over zo'n naam, maar dan laat ik ook meteen m'n hoofd veranderen. :P

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

'Ik zou geen pseudoniem nemen, behalve voor één serie die ik in mijn hoofd heb. Het si de naam vand e hoofpersoon en ik draag die hoofdpersoon al járen met me mee :) '

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Aart wrote:
Tommie Pringle klinkt anders wel heel erg melig hoor :lol: :lol:

Ik denk niet dat ik dan ooit nog serieus genomen wordt. :wink: :P

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tommie wrote:
Aart wrote:
Tommie Pringle klinkt anders wel heel erg melig hoor :lol: :lol:

Ik denk niet dat ik dan ooit nog serieus genomen wordt. :wink: :P

Daarom klinkt het ook zo melig :P

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Aart wrote:
Tommie wrote:
Aart wrote:
Tommie Pringle klinkt anders wel heel erg melig hoor :lol: :lol:

Ik denk niet dat ik dan ooit nog serieus genomen wordt. :wink: :P

Daarom klinkt het ook zo melig :P

Maar stel... (stel hè :wink: ) ik schrijf een zeer intelligent gedicht of verhaal over een maatschappelijk onderwerp die de mensen eens flink moet wakkerschudden. Een stuk waarvan men kan zeggen: "Daar zit potverdorie veel waarheid in en hij heeft helemaal gelijk".........
Dan is zo'n naam toch wel een minpuntje :wink: :P :lol:

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Tommie wrote:
Aart wrote:
Tommie wrote:
Aart wrote:
Tommie Pringle klinkt anders wel heel erg melig hoor :lol: :lol:

Ik denk niet dat ik dan ooit nog serieus genomen wordt. :wink: :P

Daarom klinkt het ook zo melig :P

Maar stel... (stel hè :wink: ) ik schrijf een zeer intelligent gedicht of verhaal over een maatschappelijk onderwerp die de mensen eens flink moet wakkerschudden. Een stuk waarvan men kan zeggen: "Daar zit potverdorie veel waarheid in en hij heeft helemaal gelijk".........
Dan is zo'n naam toch wel een minpuntje :wink: :P :lol:


Hahahaha ja :lol: dan wel :lol: ik zou denk ik heel erg moeten lachen :P