Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

subroza.nl

Kennen jullie het boek subroza.nl? Ik kwam het toevallig tegen in de bieb. Het is een thriller voor kinderen. Van Marcel van Driel. Twee kinderen (die eerst elkaar niet kennen omdat ze van verschillende moeders zijn) krijgen van hun overleden vader de opdracht om via allerlei puzzels op het internet de plaats te ontdekken waar een virtueel gezichtsherkenningsprogramma dat hij heeft geschreven zich bevindt. Als ze het niet binnen drie dagen oplossen, vernietigt het programma (dat miljoenen waard is) zichzelf. Het leuke is dat je de puzzels als kind zelf op kunt lossen via www.subroza.nl Een soort combinatie van boek met computer dus. Ik vind het wel vernieuwend. Hij heeft trouwens een leuke website www.marcelvandriel.nl Hij zegt in een van de interviews op Omroep Brabant dat hij een marketingbedrijf heeft waar hij boeken onder de aandacht van journalisten probeert te brengen. Aha. Het is hem in ieder geval met zijn eigen boek goed gelukt, want in 4 weken waren de 3000 boeken uitverkocht. Het zet me wel aan het denken om wat extra's met je boek te doen. Niet enkel een boek om in te lezen, maar dat je als lezer er verder ook wat mee kunt. Leuk om over na te denken.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een tijdje van gedachten gewisseld met hem naar aanleiding van een interview op zijn site (nadat hij mij had aangeschreven of ik zijn boeken op mijn site wilde zetten), en sindsdien krijg ik de nieuwsbrief. Op zich leuk om kids aan het lezen te krijgen, maar het komt me ook wel als een marketingtrucje voor.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik ken hem. Met een vriendin van me, Femke Dekker heeft hij een soort duoboek geschreven. Ze hebben allebei een boek geschreven (Drakenei en Cowboy Roy) dat je apart kunt lezen, maar als je ze allebei leest, dan lees je het hele verhaal. Ook erg leuk bedacht, vind ik!

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat zag ik op zijn site. Ik heb ze nog niet gelezen. Lijkt me ook leuk zo'n duo-project. Natuurlijk is het een marketingtruc, Wonderer. Maar we zullen hoe dan ook leuke extra's moeten verzinnen, vrees ik, om de kids aan het lezen te houden.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Is een boek zélf niet een marketingtruc om een gedachte onder de aandacht te brengen? Volkomen legitiem, wat mij betreft, wat die man doet. Ik vind het creatief. Bovendien is het nog helemaal niet makkelijk om zo'n idee goed in elkaar te zetten. Ik vind het dus ook knap.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een beetje een dubbel gevoel, dat gaf ik toch al aan? Ik vind het gewoon een beetje eng dat die reclamejongens met de Kunst aan de haal gaan. Wie weet waar dat schip uiteindelijk strandt, ik moet er niet aan denken. Maar het is wel leuk opgezet en zeker voor kinderen loopt het lekker. Doet me een beetje denken aan de X-serie van Leopold een paar jaar geleden. Werkte ook met websites enzo. Spannend verhaal was dat.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is echter wel de toekomst, de realiteit, of je er nu van gecharmeerd bent of niet. Alleen boeken lezen is niet genoeg om de aandacht van de jeugdige lezers te (be)houden. Een interactief instrument is de enige methode om die aandacht vast te houden en met een beetje geluk kun je ook nog achter wat persoonlijke gegevens komen van de lezers, om het volgende boek alvast aan te kondigen of wat éxtra's te kunnen verkopen. Da's bizznizz zeggen ze dan...

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, zo is het wel. Maar ik moet ook denken aan de jeugdpockets van vroeger, waar achterin heel wervende teksten stonden als: 'Wil je weten hoe het verder gaat met ...? Lees dan ook ... ' Of: 'Oók bij [...] verschenen: de spannende avonturen van ...' Met een kaartje erbij dat je kon invullen, en een nieuw boek bestellen. Dat was vroeger. Nu doen ze het zo. Aan de consument om het verschil te zien tussen Kunst en Reclame.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had er wel eens iets over gelezen. Dit is echt iets voor mijn zoontje. Een soort Da Vinci Code voor kids?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vond vroeger een 'pop-up-boekje' al vernieuwend genoeg. En al die boekentrailers ook! (Weet je hoe duur dat kost om die te maken? Drieduizend euro voor dertig of veertig seconden film)!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het leuke is dat je de puzzels als kind zelf op kunt lossen via www.subroza.nl Da's nog moeilijk ook! Leuk, puzzel 1 heb ik opgelost maar de link naar puzzel 2 kan ik niet vinden... maar die aanwijzing snap ik ook niet.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vernieuwend moeten ze ook hebben gedacht bij http://www.movels.eu/ Je verhaal uitgeven via het display van een mobieltje? iiieeeeuwww... je moet er toch niet aan denken! Maar dit terzijde...

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je moet dan net zoals je bij puzzel 1 deed, puzzel 2 in de naam zetten van de site, dan kom je op puzzel 2. (Staat in het boek, anders had ik het ook niet geweten)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kwam ik ook achter ja. Maar de sleutel tot puzzel 3 vond ik ook al alleen heb ik die nog niet ontcijferd... ben wel benieuwd :P

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is dat die met dat je alle letters 13 plaatsen op moet schuiven? Ik doe het even uit mijn hoofd.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat is zo :) heb dat nog niet gedaan maar ook nog niet echt genoeg tijd... telkens is er hier weer wat dan daar :P