Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

kinderboekenweek 2008

De kinderboekenweek van 2008 staat in het teken van poëzie. Is er iemand die hier iets mee doet?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit oude topic maar eens nieuw leven inblazen. Wie gaat er iets doen in de kinderboekenweek? Ik mag alvast naar het boekenbal op dinsdagavond. Tralalalala!!! :D Wie tref ik daar nog meer? Verder uiteraard veel scholen bezoeken en wellicht nog als afsluiting naar de kinderboekenbeurs op 12 oktober in Den Haag. LIL komt speciaal naar hier, toch? Wat ga jij allemaal doen? Heeft er verder trouwens niemand iets geschreven rondom het thema poezie??

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet/mag ook iets doen in de kbw, nl op school van mijn kinderen. Ik struin nu wat af rond het thema poezie, de zinnenverzinzin ed., maar ik heb geenidee hoe ik daar een les van moet maken. Gedichten maken met de kinderen een uurtje? Is dat wel speciaal? Ze zijn er nog niet uit welke groep, ik heb er drie, maar waarschijnlijk groep 8. Iemand enige sjoege?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk eens op de site van de SSS wat anderen allemaal als programma aanbieden. Daar vind je zat inspiratie!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors: vrijdag vlieg ik! :D Ik heb ondanks de zeer korte tijd alsnog wat aanvragen binnen gekregen, pffff. Het was even stressen, maar het is gelukt! Voor KBW heb ik een R&R workshop (rijm en rap) - een programma waar ik in 2003 mee ben begonnen hier en dat heel goed aansloeg. Mijn enige uitdaging nu: vertalen in NL! Ik ben zeer benieuwd of het dezelfde werking zal hebben daar. We zullen zien. Ondine: ik heb een vast programma en daarnaast allerlei alternatieven op zak (spelletjes, verhaaltjes... rond thema), want je weet nooit van tevoren hoe een klas gaat reageren, waar ze zin in hebben, wat ze leuk vinden etc. En inderdaad, 1 uur! Dus, afhankelijk van leeftijd van groep pas je je programma aan. Kinderen vinden het vaak leuk om wat over de schrijver te weten, of over het schrijven zelf. Mijn advies: bereid wat onderdelen rond thema voor, weet van tevoren wat je over jezelf en je werk wilt vertellen, maar ga vooral met gedachte 'we gaan samen plezier maken hier!' Laat het zijn gang gaan en maak het gezellig, dan komt het goed! ;) Een speciale dank aan die geweldige SO-leden die me op laatste moment direct of indirect hebben geholpen om op zeer korte termijn mee te kunnen doen met KBW - bijv. om mij op hun site te plaatsen of wat contacten te regelen... Jullie zijn allemaal geweldig! Masha, masha danki! :zoen: (ik zie al 2 in dit topic) ;)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
He gaaf! Zien we je dan ook bij Pluis de vijfde? Ik heb nog een paar scholen naar je website gestuurd die voor mij te ver weg waren of op dagen wilden dat ik al te vol was. Pppfffttt, ik zit te vol dan, dat is niet leuk meer. Op een dag heb ik zelfs 8 klassen. Ik zoek nog iemand om me daarna bij elkaar te vegen :D Ik weet niet of je contactknop inmiddels werkt LIL, anders zijn ze vast niet aangekomen. :confused: En inderdaad: applaus voor Sjee die via haar site de scholen naar onze sites leidde. Dat zijn de leuke dingen van het leven!!! Dank Sjee!!

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is lief van jullie. :) En jullie weten me te vinden wanneer er weer reclame gemaakt moet worden, voor een nieuw boek of zo. Dat kan altijd.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors: vijfde bij Pluis, absolutamente! Ik zit alleen te twijfelen of het niet te koud en te vroeg is voor Piña Colada. Wat denk je? :confused: Hoezo of mijn contactknopje inmiddels werkt? Deed het niet dan? :confused: Vraagje: je gaat naar de Boekenbal, he? Mag je een introducé meenemen? Zo ja, heb je er al een? Zo niet, mag ik je date zijn? :D Sjee: Dankje! Zal ik zeker doen, okee? :nod:

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, je contactknopje op de site deed het niet, dat had ik via je gewone mail laten weten. Hoe oud ben je? Ik mag een volwassene meenemen (dat is mijn trouwe proeflezer uiteraard geworden) en twee kinderen tussen de 8 en 12. Als je nu voor kind door wilt gaan? Ik heb nog geen kinderen die ik meeneem. Ik kan natuurlijk wel vragen of ik twee kinderen mag inruilen voor een Arubaanse schone. Maar ik vrees dat dat niet mag :\\

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors: ik wil graag undercover, hoor. :D Ik wilde graag een KBW-reportage maken, inclusief boekenbal, dan is het completer, vind ik. Een aantal schrijvers interviewen... ;) Laat me maar weten, ik heb geen enkel probleem om me te verkleden trouwens :p De zon veroudert, toch? Ik lijk wel dertig!!! Ben eigenlijk net 12 geworden :D

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga hen bellen en leg hun het belang uit van jouw komst. Misschien lukt het :D Mail me nog even je www-adres door dan kan ik hen vertellen wie je bent. Dat maakt indruk misschien. Ik geloof dat ik je adres even kwijt ben (heb opruiming gehouden in mijn mail) , of staat het hier in je profiel?

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dank voor jullie suggesties! Zjors, 8 optredens, lieve help. Mijn kinderen gaanal voor de derde keer naar het boekenbal, maar ik mag niet mee. Tja. Veel plezier!!

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tatatatatata!!!!! Geregeld LIL!!!! :lol: :D :nod: Je mag geen kinderen inruilen voor volwassenen, anders zitten er straks alleen maar volwassenen op een kinderbal. Maar.... als ik dan mijn tweede kindplaats zou inruilen voor iemand van de pers die er niet meer bij kon en die zij er graag wilden hebben dan mocht het. Snijdt het mes aan twee kanten. Die andere plaats is nu dus meteen door haar al weggegeven, dus nu moeten de andere schrijvers met 'een goed verhaal' niet mij nog een keer daarheen sturen, zei de mevrouw. Weg is weg. Ik heb gezegd dat jij de expert op Aruba bent van de leesbevordering en dat je de ervaringen van deze week wilt inzetten voor je Arubaanse leesbevorderingswerk, bla, bla, bla. Mail me even het adres waar ik je gratis treinkaartje heen kan sturen en we moeten even afspreken hoe we elkaar daar treffen. Ik weet natuurlijk niet hoe je eruit ziet. Heb je een donker kleurtje? Dan vind ik jou daar eerder dan jij mij, want de vorige keer was het er erg wit wat de gezichten betrof. Ondine, ik hoop je kids daar weer te zien. Mogen ze weer met Jet mee??

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ZJORS, je bent een wonder, wist je dat? :nod: :zoen: Ik mail je zsm, maar eh, alvast een vraagje; wat voor outfit heb je nodig bij zo'n gelegenheid? Moet het zoiets als je avatar zijn? Kind-vriendelijk? Of meer rode loper-vriendelijk? :p En ik heb een moeilijk kleurtje; hier ben ik bruinig, maar ik kan in een paar dagen verbleken, als het koud genoeg is. Hoe is temperatuur daar? Dan kan ik mijn kleurenpalet doorgeven. ;)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is hier erg koud nu. Bbbrrrr, weinig bruinmakends in de lucht. En als kledingadvies kregen we: 'Kom in een outfit waarin je altijd al naar een bal had willen gaan'. Als tip: weinig schrijvers dossen zich vreemd uit, dus als je dat wel doet (net als ik vorig jaar met mijn gekke hoedje) kom je gegarandeerd jezelf in de pers en in het Boekblad weer tegen. Goed voor je naamsbekendheid! Ik zou iets lekker kleurigs Arubaans aandoen als ik jou was. Het hoeft zeker niet deftig te zijn.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, daar heb ik weer een weekendje denkwerk! Ik heb net een een zilveren bubbeltjesenvelop de uitnodigingen ontvangen voor het bal. Heel sjiek! Er zitten vier grote badges bij die je met een magneet 'op je hart' kunt dragen (tenzij je een pacemaker hebt, dat staat erbij) :D De badge is een lichtkrantje waar letters doorheen lopen. Foeilelijk overigens, maar het idee is leuk. Je moet in dat ding via een infraroodkabeltje en een schijfje en je computer en zo gedichten zetten die dan op je eigen lichtkrantje te lezen zijn. Voor anderen dus. Een gedicht van Joke van Leeuwen staat er al in. Maar de beschrijving alleen al hoe je dat ding moet laden via je compu kost twee pagina's. En dan zitten er ook nog maar twee ieniemienie knopjes op waar je het hele menu mee af moet leren spelen (leesbril vereist). Sneller of langzamer, helderder of gedempt, gedicht 1 tot en met 8 en nog wat keuzes die je kunt maken. :confused: Het is dus net zoiets als wanneer je een nieuw mobieltje hebt gekregen en dan hoopt dat een buurjongetje even langskomt en zegt: laat mij het maar even doen :D LIL ik kan hem niet voor je opsturen, want er zit maar een oplaadding bij. Dus ik zal ze allemaal even van gedichten voorzien als ik door heb hoe het werkt :confused: Anders helaas pindakaas. Laat maar weten welke dichtregels je erop wilt, max 255 tekens per gedicht. Dan kun je hem (als het mij lukt om hem te laden) dinsdag aanzetten met je eigen gedicht erop. :D

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ga naar de kinderboekenmarkt 12 oktober :Y

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik misschien ook, maar misschien heb ik dan al al mijn energie verschoten. Het is nl erg druk in de kinderboekenweek :\\

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb voor school mede een verhaal rond gedichten uitgedacht. En nu mag ik er nog in mee-acteren ook... jippie. :smirk:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors: moeten het je eigen gedichten zijn of gedichten die je leuk vindt? Kan ik ze naar je mailen? Is het puur tekst of moeten/kunnen er ook beeld-bestanden bij? Laat maar weten. Goh, wat een vernuft! :D Ik ben benieuwd (wat voor stimulerende effecten het op me zal hebben :eek:) Heb je je baljurk al klaar? Ik neem in ieder geval een mega-tas met allerlei gereedschappen, nu nog een bijpassend kostuum en klaar. Ik had eerst een uitbundige carnaval outfit met grote veren en een headpiece, maar het past allemaal niet in mijn koffer! Ik hou me in, denk ik. Mara: wat leuk! Schrijf je gedichten? En doe je ook met de Kinderboekenweek mee? Micha: ik ga naar de boekenmarkt (als ik alles overleef), ik hoop je ook daar te zien (en 5 oktober natuurlijk) ;)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eigen gedichten kunnen erop, maar je mag er ook gedichten of dichtregels van anderen opzetten. Maar... ze mogen maar 255 tekens per gedicht zijn. Ik ben er nog niet uit of het gaat lukken....

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors: 'k Heb je al wat opgestuurd. Ik weet niet eens of ik over mijn aantal tekens ben. Oeps! :o Alvast bedankt voor je inzet(ten)! :zoen: (alsof je 't niet druk genoeg hebt) Gij zult beloond worden voor de goede daden... :D

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vrees dat je ver over het aantal tekens bent, maar ik kan ook pogen om een deel of enkele regels erop te zetten. Eerst nog uitzoeken of het uberhaupt lukt. Zit je nog niet in je airmobiel? Vlieg ze! Je uitnodiging is onderweg naar je logeeradres, net zoals jij!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Haal anders die laatste weg: de vertaling? Of zal ik die in Papiamento weglaten? Of die Pantoumin? Kijk maar, ik vind het goed. Ben nog niet aan het vliegen; koffer open (krijg 'm niet dicht en zwaar overgewicht!); loop nog opgerold in handdoek rond, moe nog douchen; komt net een last-minute aanvraag binnen - doe ik; moet nog een 'converter' halen voor al mijn elektra; strandzand halen inclusief schelpjes (waar stort ik het allemaal in?); ik moest nog wat, ik moest nog wat... :eek:

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, mijn zelfgeschreven Vies Vers vonden ze zelfs TE vies... Nu gaat iemand anders een vies, heftig vers uitzoeken. Ik had dit (voor groep 7/8): GROOT, VIES VERS Verse, vieze, vuile, verschrikkelijke lul- lige spaghettisliertjes die drijven in dikke, donkere, druipende, dampende gore ballen- zakjes. Is dat nou zo erg??? :confused: