Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Het lukt niet...

Nee, niet het schrijven. Dat gaat prima. Aan het eind van het schooljaar wil ik een boek naar de uitgever sturen. Dus ben ik aan het herschrijven gegaan van het verhaal. Maar dan komt het probleem: het boek waar ik al anderhalf jaar mee bezig ben roept me. "Schrijf," smeekt de ikpersoon, "schrijf!" En ik wil het ook wle schrijven en tegelijk herschrijven van het boek dat ik wil uitgeven maar dat gaat niet samen... HELP!!!!

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dan wissel je het af. Dan maak je met jezelf een afsraapk wanneer je gaat herschrijven en wanneer je verder gaat schrijven aan je andere boek...

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kiezen is moeilijk he? Waarom gaat het niet tegelijk? Zelf vind ik het prettig om meer dingen onderhanden te hebben. Van corrigeren word ik erg moe, dus meer dan tien pagina's per dag doe ik niet. Herschrijfrondes gaan meestal snel, omdat ik telkens scan op een bepaalde verhaallijn. Dat is ook echt een werkje voor als de hoofdpijn weer opduikte. En van nieuw werk maken krijg ik heel veel energie, maar dan moet er ook rust zijn. Al dat werk door elkaar stoort me niet, ik las vroeger al zes of zeven boeken door elkaar, al naar gelang mijn stemming.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij mij werkt dat niet zo Fré, ideeën op een papiertje. Tenzij ik die ideeën meteen al uit werk in lange lappen tekst, om de sfeer te vangen. Maar de ervaring leert dat ik die lappen later nooit meer uitwerk. Veel werk ookm niets, dan. Daar kan ik echt niet meer aan beginnen. Het is echt een kwestie van de manier moet zoeken die bij je past.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Lúthien: eigen een prima oplossing maar het ligt er voor mij maar net aan in welke bui ik ben. Als het wat minder gaat ga ik vanzelf met het niet-herschrijvenboek verder... @Ceridwen: het gaat niet want telkens als ik denk 'nu ga ik herschrijven' gaat de ikpersoon uit het eerste boek (niet dat herschrijven-boek) smeken. En dat kan ik niet negeren... als ik schrijf over hem ben ik de ikpersoon zoals ik dat bij geen enkel ander verhaal ben. Beetje ingewikkeld is wat er verder achterzit, waarom ik dan zo de ikpersoon ben ;) En jouw werkmanier kan ik niet. Daar heb ik overdag niet genoeg tijd voor naast school enzo. Aah, nu heb ik opeens zo'n zin in vakantie maar toch ook in school... @Fré: dat herschrijven-boek begon ik pas mee nadat ik al een jaar ofzo schreef aan dat andere boek. Dus volgens jouw regel zou ik aan het andere boek moeten gaan werken... maar het herschrijven-boek roept ook hard! @Cheops: wat is een sequel?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gisteren is het gelukt om weer te herschrijven. Ik wist niet hoe het met het eerste boek verder moest dus ben ik maar gaan herschrijven 'totdat ik wist hoe het verder moet'. Nou, niet dus. De hele avond lekker zitten herschrijven! Bedankt iedereen. Nu weet ik hoe het wel kan :)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lukt wel. Nog 5 a5'jes en ik zit op de helft... En het voelt raar. Om de personages dingen te zien doen die ik eigenlijk alweer vergeten was. Alsof ik het helemaal niet heb geschreven toen bij de marathon... Maar tegelijkertijd schrijf ik aan 2 andere verhalen dus dat herschrijven gaat wat langzamer ;)

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wauw Aart. Dat allemaal tegelijk kunnen, is best uniek voor een man, weet je dat? Knap hoor, als je dat nog lukt ook!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mannen staan erom bekend dat ze maar een ding tegelijk kunnen, maar dat ene ding dan wel goed doen. Ik neem niet aan dat je twee verhalen exact op hetzelfde moment kan bewerken, dus echt multitasken is het niet... ;)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, switchen kan ik niet makkelijk. Kan ook niet want het zijn 3 verschillende werelden die verhalen en 3 verschillende hoofdpersonen :)