Leven van de pen
De vraag wie er zou willen leven van de pen is geen onbekende op dit forum.
Schijnbaar heeft iedereen zijn of haar eigen voorwaardes. Er blijven mensen voor wie een goed betaald schrijverschap overbodige luxe is. Voor de meeste schrijvers is er toch een streven dat moet eindigen in een gewaardeerde schrijver zijn. Maar op welk moment zouden jullie je een erkende schrijver voelen? Wie vindt dat hij of zij al iets gepubliceerd moet hebben? Allicht dat jullie een startstipendium van het Fonds voor de Letteren een vereiste vinden. Of zijn er toch waaghalzen onder jullie die gewoon hun baan durven opzeggen om een echte schrijver te worden?
Ik ben verder benieuwd naar de tactiek die jullie gebruiken om tot het schrijfcircuit door te dringen. Zijn er mensen die het via de journalistiek proberen, zijn er onder jullie die hun leermeester in de familie hebben, of hebben jullie heel andere methodes om dit te bereiken?
Leven van de pen
Hahahaha! Nee, maar ik weet nu wel wie jíj bedoelt! :D Voldoet ook aan de beschrijving, ja.
Leven van de pen
Ik verkeer in diezelfde 'gelukkige' omstandigheid. Het ontslagen zijn geeft wel het voordeel van een tijdlang een WW uitkering. Ik vraag me af hoe het verplicht solliciteren te combineren zal zijn met het schrijven.
Het voelt voor mij een beetje alsof ik ga 'profiteren' uit algemene middelen.
Leven van de pen
Zjors en Eufrie,
Ik wil jullie even de hand schudden.
Ik heb een maand geleden mijn ontslag genomen, alleen zal ik het zonder een uitkering moeten doen. Geen probleem.
Schrijven is mijn leven en dus weet ik wat mij te doen staat.
Laten we er gewoon alle drie op onze eigen manier het beste van maken.
Verder vind ik ook dat we trots op ons zelf mogen zijn. We proberen dat te doen wat slechts weinig mensen durven; alle tijd in je passie investeren en volledig geloven in een goede afloop!
Leven van de pen
Hoi Cobra,
Ten eerste mijn felicitaties voor de beslissing die je genomen hebt. Ik ben vooral benieuwd naar hoe jij je over 3 maanden en 6 maanden voelt. (Ik denk dat jij over mijn ervaringen gelezen hebt...dus dat hoef ik niet te herhalen)
Heel veel geluk...heel veel succes met het schrijven (maar benieuwd ben ik wel wat er in je "koppie" gaat plaatsvinden in de komende maanden.
Groet,
G.
Leven van de pen
Bravo!!!! En die goede afloop komt er!!
Leven van de pen
Griseo / Kim,
Ik heb goed geluisterd en dus geleerd van de verhalen van mensen die hetzelfde meemaakten.
De eerste maand ben ik prima doorgekomen. Ik heb heel veel geschreven en ik weet gelukkig de discipline te vinden om dit vol te houden. Nu nog hopen dat het verdere verloop met de uitgeverij goed uitpakt. Zo niet, dan is het nog geen ramp. Ik schaaf het verhaal dusdanig lang bij dat het uiteindelijk echt glimt.
In ieder geval bedankt voor jullie belangstelling!
Wie van jullie kan leven van
Ik ben ook wel benieuwd nu
He, hier komen allerlei oude
off topic: Ik ben wel
Daar heb ik een apart kastje
En - heel brutaal - kun je er
Hoe schrijf jij Zjors?
Ik zie het al... Een gevoelig
Via schreef: En - heel
Four Seasons schreef: Hoe
En waar haal je die zon dan
Wow, Zjors, gefeliciteerd