Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Meerdere verhalen tegelijk?

Hey allemaal, ik ben nieuw hier op het forum en heb meteen al een vraagje: Hebben jullie ervaring met het schrijven van meerdere verhalen/romans tegelijk? Is dat niet te verwarrend? Of stimuleert het net? Tot nu toe schreef ik altijd één verhaal tegelijk en begon aan het tweede als het eerste echt àf was. Nu zou ik het dus eens anders willen aanpakken. Wat denken jullie?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan het niet, twee tegelijk. Dan lopen er ook twee verhaallijnen door mijn hoofd en haal ik alles door elkaar. Als ik met het ene bezig ben krijg ik ideeën voor het ander. Maar je kunt het toch gewoon proberen?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik doe het wel, vanalles door elkaar. En dan ook echt heel verschillende dingen door elkaar. Als ik in het ene even geen zin heb, werk in aan het andere, net als ik verschillende boeken tegelijk kan lezen. Kwestie van je brein even uitschakelen of zo, kweenie ;)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik doe ook veel verhalen tegelijk. Meestal werk ik aan het een in de ene kamer en aan het ander in de andere kamer. Maakt het overschakelen makkelijker.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf aan drie verhalen tegelijk. Overschakelen is soms best lastig, heb gisteren al ontdekt dat ik het innerlijk van de ene ikpersoon verward had met de andere ikpersoon... :S

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf van alles door elkaar. Columns, verhalen, boek. Ben momenteel met zoveel schrijfwedstrijden bezig, dt er iets van 6 verhalen half klaar liggen. De verhalen zijn zo verschillend dat ik ze niet door elkaar haal.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jee, knap! Nee, concentreren is niet mijn grootste punt. Met die medicijnen al helemaal niet. Ik word denk ik teveel afgeleid. Ook door mijn eigen gedachten!

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pluis: Hi, hi, Zjors! Hoeveel kamers heb je? Ik heb een kamer en vier kamertjes, Pluis. In de kamer die men doorgaans de huiskamer noemt, wonen de kanaries en de honden en er staat een enkele gammele stoel om in te zitten. De visite klaagt over het gebrek aan zitvermogen en brengt af en toe een nieuwe stoel mee uit de kringloopwinkel of uit eigen overschot. Ook een eettafel waar nooit iemand aan eet. Daar staat de lappentop nogal eens te draaien. Kamertje 1 is 'mijn kantoor'. Daar mail ik met jullie op mijn nieuwe compu :) Kamertje 2 is mijn nieuwe werkkamer, voorheen logeerkamer. Opgeheven vanwege een chronisch tekort aan vrienden die bereid waren er te komen logeren. :? In kamertje 3 slaap ik 's ochtends ('s nachts zit ik in kamertje 1) In kamertje 4 is het een niet-doordringbare puinhoop van manden was en overtollige spullen en gereedschap en dozen en...en...en... Zo. Plattegrondje erbij? Oh ja, alles is gelijkvloers dus lekker dicht bij elkaar. Luxe he?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een echt schrijversnest. En ja Aart, ik hoop ook dat ze iets van sanitair heeft. Alhoewel ik, in tegenstelling tot Zjors, één schrijverskamer heb, ben ik met diverse verhalen tegelijk bezig. Ik moet wel. Mijn column moet iedere veertien dagen de deur uit, maar die kinderverhalen en de korte verhalen, wil ik ook op mijn scherm geprojecteerd zien. Gewoon even een knopje omdraaien.

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik werk ook aan meerdere dingen tegelijk en op de een of andere manier haal ik het nooit door elkaar. Heel soms lees ik ook boeken door elkaar, daar heb ik ook geen moeite mee (behalve vandaag :P) @ zjors, sjouw je dan je computertje mee door alle kamers (dat doe ik wel:P) of heb je over een overvoorraad aan schrijfblokken en pennen liggen?

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf aan een lang verhaal tegelijk, maar daar tussen door werk ik wel aan kortverhalen of gedichten. Maar ik probeer me te focussen op het lange verhaal, ook omdat ik nog nooit een lang verhaal af gekregen heb, dat wil ik deze keer toch wel eens proberen.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is wel een goed idee eigenlijk. Ik schrijf altijd recht vooruit, aan één stukje tekst. Als ik even niet verder kom schrijf ik gelijk een paar dagen niet. Zo'n columnverhaaltje van 500 woorden kan daar eigenlijk makkelijk tussendoor piepen. Hoe lang is een lang verhaal eigenlijk? Ik ben nu al een paar dagen bezig, ongeveer driekwart en 4000 woorden. Is dat kort?

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ja dat is kort, zeker als het 3/4 is... bij een lang verhaal zit je al snel boven de 30.000 en hoger

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf nu een lang verhaal (thriller)en 2 korte ( meer artikels op wetenschap gebaseerd. Maar ik vind het lastig!! Eerst maar het serieuze werk, daarna maar weer eens flink fantasie gebruiken.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi! Ik schrijf wel meerdere verhalen tegelijk. Maar ik raak eigenlijk nooit verward met de personages. Mijn stemming bepaalt aan welk verhaal ik schrijf. Maar ik ben dan ook nog maar een beginnende schrijver, ik ben 15 en zit nog op school, ik heb nog nooit een boek echt helemaal afgeschreven, dus ik schrijf wanneer ik tijd en zin heb. Maar meerdere verhalen door elkaar gaat echt wel!;)

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf meerdere verhalen tegelijk, maar heb er geen enkel probleem mee die uit elkaar te houden. Daar verschillen ze teveel voor. Het is leuker; als je dan even vastzit in het ene en toch wil schrijven, grijp je gewoon naar een ander. Bovendien heb je meer vrijheid. Als je iets bedacht heb, kun je het (meestal) in één van de andere verhalen inpassen en je hoeft het niet te laten vallen omdat het niet in dat ene verhaal past.

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar stoppen jullie dan niet per ongeluk 'hetzelfde stukje' in een tweede verhaal? Zodat je in herhaling valt. Dat mensen achteraf zeggen dat ze dit bepaalde stuk al eens eerder hebben gelezen?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor zover ik weet nog niet :) en ik heb nog nooit zo'n verhaal gelezen als het mijne, zelfs niet wat er op leek.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop dat het zo blijft, Mara :) maar zeker weet je dat natuurlijk nooit, zeker niet met een verhaal met zoveel lijntjes als dat van mij.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar stoppen jullie dan niet per ongeluk 'hetzelfde stukje' in een tweede verhaal? Zodat je in herhaling valt. Dat mensen achteraf zeggen dat ze dit bepaalde stuk al eens eerder hebben gelezen?
Ik had wel het probleem dat twee karakters (beide moeder) nogal op elkaar gingen lijken. Toen heb ik in het tweede verhaal dat karakter maar zo veel mogelijk geschrapt. Die schrijf ik er later wel weer bij als ik niet zo met mijn hoofd bij het eerste karakter zit.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf een verhaal. Het is voor mij een groot project. Een paar maanden geleden dacht ik, dit nooit meer. Dit is het enige verhaal wat ik schrijf en dan is het helemaal klaar. Nu ik bezig ben met een heftige eindspurt om het verhaal af te ronden, is er een nieuw idee in mijn hoofd ontsproten, om over te schrijven. En zowaar het lijkt me erg leuk om dat te doen. Aan dit tweede verhaal schrijf ik nog niet letterlijk. Er staan dus nog geen woorden op papier. Maar op de achtergrond broeit het en krijgt het steeds meer vorm. Zo kan je dus ook met twee verhalen bezig zijn.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mmm, dit topic is toch pas ook al geweest? Ik ben met meerdere verhalen bezig. Voor verhaal A doe ik research, verhaal B is bijna af, verhaal C ligt bij een proeflezer, verhaal D en E hebben al vier hoofdstukken en verhaal F t/m Z zit in mijn hoofd. Tussendoor schrijf ik wat gedichten en zo af en toe doe ik met een schrijfwedstrijd mee. Ik vind het fijn om met meerdere dingen bezig te zijn. Loop ik vast met het ene, dan ga ik verder met het andere.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf wel aan meerdere zaken tegelijk, maar niet aan zoveel als jij doet? Waar haal je al die inspiratie vandaan? Voor het momet zit ik gewoon zo vast als het maar kan :( Mijn fantasyverhaal komt niet verder, ik heb geen inspiratie meer, en voor mijn tweede lang verhaal (een roman) kan ik maar geen goed begin bedenken. Ik heb al in het kort de scenes neergeschreven, maar het begin maakt me helemaal gek.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Quote: Maar stoppen jullie dan niet per ongeluk 'hetzelfde stukje' in een tweede verhaal? Zodat je in herhaling valt. Dat mensen achteraf zeggen dat ze dit bepaalde stuk al eens eerder hebben gelezen? Dat probleem heb ik niet, omdat mijn verhalen compleet andere genres zijn. Handig om uit elkaar te houden en leuk als je eens ergens anders zin in hebt.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Meerdere verhalen schrijven kan, maar het schiet dus niet echt op. Ik zelf ben bezig aan 2 kinderverhalen, drie verhalen voor volwassenen en 2 romans. Daarnaast schrijf ik zo nu en dan ook nog thuis aan een artikel voor mijn werk. Je kunt je beter op één ding richten, dan komt het tenminste af. Maar ja, ik ben nu eenmaal zo'n onrustige ziel.