Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Moleskine notitieboekje

"'The legendary notebook of Hemingway, Picasso, Chatwin.’ En binnenkort ook van jou?" lezen we op onze site onder KIOSK. Kan iemand me uitleggen wat er zo bijzonder is aan dit opschrijfboekje? Behalve dat enkele bekende mensen kennelijk ook iets dergelijks hebben gebruikt? Ga je er dan beter van schrijven? Krijg je er een verhevener identiteit van? Ik schrijf altijd in de goedkoopste dummy's van de 2,50 shop. 'The legendary notebook of Marriejeanne.' En jullie?

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het boekje gekregen bij mijn abonnement op schrijven magazine en het is niets bijzonders. Ziet er wel wat chic uit voor een opschrijfboekje, maar uiteindelijk zijn het gewoon velletjes papier in een hoesje. Ik zou het zelf niet nog eens kopen.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, ze zitten gewoon heel netjes in elkaar. Echt gebonden, vouwt goed recht open, handig pocket dingetje achterin. Lintje, elastiekje. Zo klein en compact mogelijk. Fijn papier. Fijne lijnafstand. Ze geven me het gevoel dat ik serieus bezig ben. Dan kan door de prijs komen, door de marketing campagne, wat maakt het uit. Voor mij werkt het. Pas toen ik moleskines kocht ging ik serieus notities maken. Je kan het ook gewoon eens proberen! Zie ook http://www.dachtikhetniet.nl/pivot/entry.php?id=13

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
En ik heb nooit een kadootje gekregen toen ik abonnee werd van Schrijven!!!!!!! (dat is dan ook al heel lang geleden, denk wel 10 jaar. Kan dat eigenlijk?) ps ik noteer in een Hema note book. Ik moet wel zeggen dat ik heeeeeel gevoelig ben voor nieuwe notitieboekjes, net alsof het schrijven daardoor een nieuwe impuls zal krijgen. Heb mezelf daarom een koopverbod opgelegd en nu heb ik paperclips in mijn hema boek gedaan en achter elk zit het deel voor de boeken waar ik aan werk. Maarr, is het ook jullie ervaring dat de béste ingevingen komen als het notitieboekje daar is waar ik niet ben? Het boek is dan ook gevuld met beschreven treinkaartjes, liturgieën, lege stukken krantenpapier, aanmaningen en achterkanten-van-brieven van allerlei instanties. Nog net geen briefgeld. Want daar koop ik dan die hema boeken van.

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het bijzondere van dit boekje is, dat wanneer je bij het opgeven van je abonnement op Schrijven Magazine 'nee' aangeeft bij het boekje, en 'ja' bij de korting, dat je dan tóch het boekje krijgt en het volle pond voor het abonnement moet betalen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik gebruik zelden een notitieboekje, ik heb wel een schrift met een harde kaft om aantekeningen in te maken of stukken te schrijven als ik niet over mijn pc kan beschikken.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik koop eindeloos veel schriftjes bij de Action a 1,59 per stuk. En daar kladder ik al mijn ideeen in en het werkt als een trein. Voor die prijs zitten er zelfs op de buitenkant glitters op geplakt. Nou vraag ik je, waar vind je dat nog.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Slechts heel af en toe schrijf ik in een schrift (en gezien het mooie weer denk ik dat ik de komende dagen dat weer ga doen). Aantekeningen doe ik meestal op een piepklein priegelblaadje van nog niet eens 10x10 cm, ooit een keer 1000 gekregen en nog steeds niet op. Soms ook gewoon op mijn hand - maar dan moet ik oppassen dat het niet al vervaagd is voor ik het verwerk in het verhaal.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ikzelf gebruik het liefste collegeblokken. deze vouwen makkelijk en als je wil kun je het allemaal in een ringband stoppen. Het enige nadeel is dat het niet echt compact is daarom heb ik daarnaast in mijn tas een klein A6 formaat kladblokje waar ik alle ideeen onderweg weer in opschrijf. Helaas ben ik een echte computernerd, dus gebruik ik de computer veel. Ook voor het maken van mindmaps en het daadwerkelijk uitwerken van ideeen kan ik niet zonder mijn pc'tje en usb stickie. groetjes christina

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik vind ze ook niet goedkoop, maar ze zitten goed in elkaar, er zitten scheurrandjes aan de pagina's, er is een elastiekje om het boekje dicht te houden en de agenda heeft een leeslintje. Al die dingen bij elkaar heb ik nog niet in een ander boekje kunnen vinden. Dummy's zijn zeker goedkoper, maar zijn vaak heel groot en hebben een harde kaft. Als je op zoek bent naar een klein boekje met aantekeningen die je wilt bewaren vind ik Moleskine een goede optie. (p.s. ik ben natuurlijk niet helemaal neutraal: ik werk immers voor deze site, maar dit is mijn objectieve mening)

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Eufdrie:
Het bijzondere van dit boekje is, dat wanneer je bij het opgeven van je abonnement op Schrijven Magazine 'nee' aangeeft bij het boekje, en 'ja' bij de korting, dat je dan tóch het boekje krijgt en het volle pond voor het abonnement moet betalen.
Dat lijkt mij een foutje. Iets wat heel gemakkelijk met een mailtje op te lossen is.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Die harde kaft vind ik juist prettig. Geeft ondergrond bij het schrijven. En je kunt ze op een rij naast elkaar zetten. Ik schrijf er trouwens ALLES in, telefoonnummers, ideeën, to-do-lijsten, gedachten, afspraken, gedichten. En heb ik ooit korting gehad op mijn abonnement? Tig jaar geleden? Dit Moleskine-boekje in elk geval niet.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Tien jaar geleden was Tijdschrift Schrijven, zoals het toen nog heette, nog van een stichting. Er moest soms zelfs geld bij om het in leven te houden. Zou vreemd zijn om dan ook nog korting of cadeautjes te geven. Overigens is een abonnement altijd goedkoper geweest dan losse nummers. Dus voordeel heb je sowieso.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb sinds een jaar Moleskine voor alles. Om op reis te gaan (prachtige boekjes), om notities in te noteren (heerlijk authentiek), om telefoonnummers te onthouden (handig), agendaatje ('t is een Moleskine, what need I say). Ik ben een fan. Zo duur zijn ze overigens niet.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het boekje zat bij mijn abbonement van schrijven magazine en al vanaf het moment dat ik hem vast had vond ik hem heel bijzonder. Inmiddels heb ik er verschillende aantekeningen in gemaakt (iets wat ik voorheen alleen in verschillende documentjes op de computer deed). Het papier schrijft super, hij is fijn omklapbaar, met die harde kaft kan er in de hand in geschreven worden, het stiek is handig om alles bij elkaar te houden. Kortom ik ben verliefd op dat boekje, in zoverre je verliefd kan zijn op een object. Heb er naderhand gelijk nog eentje besteld + 1 in een groter formaat.

Lid sinds

18 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Notitieboekjes werken bij mij niet. Toch als ik in de Hema loop, is het moeilijk leuke notitieboekjes te laten liggen. Maar ja, achteraf gebruik ik ze amper. Schriftjes werken voor mij het beste, liefst a4, maar als het niet in mijn tas past pak ik een a5 schriftje in.

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik koop me suf aan notieblokjes! Het is een soort verslaving geworden... ik word ook sjaggie als ik geen papier bij me heb... Al schrijf ik er heel soms wat in op... meestal tik ik het in op de computer. Al hoewel... mn laatste brainstrom doe ik steeds liggend op bed in mijn mooi hema blokje... (dat was liefde op het eerste gezicht..)

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf zelfs gewoon op een ordinair beige kladblok. Of in een 23-rings ringband. Bij gebrek aan eigen laptop, we hebben met zijn allen één pc, daarom zet ik alles eerst op schrift. Kan ik het uitwerken op de pc doen.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ken dat ook, Mara. De pc is meestal bezet dus schrijf ik alles in mijn schrift. Nu moet ik echter al weer op zoek naar een ander (vakantie levert me altijd zoveel nieuwe ideen op).Maar ik schrijf eigenlijk alles door elkaar in dat schrift. Verschillende kortverhalen staan erin met daar tussen door mijn lange fantasyverhaal. Nu moet ik alleen nog eens momenten vinden om het over te typen op computer. Dat vind ik om eerlijk te zijn stomvervelend.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf vaak ook eerst op papier en als ik het dan nalees en dan ga typen, herschrijf ik meteen sommige dingen en is de 1e correctie vast gedaan. Werkt bij mij altijd wel goed het overtypen, dan komt er opeens nog vanalles bij en fouten eruit etc.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
teddyje8: Nu moet ik alleen nog eens momenten vinden om het over te typen op computer. Dat vind ik om eerlijk te zijn stomvervelend.
Heerlijk herkenbaar :) de reden dat ik bijna altijd op de computer schrijf.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mara, je moest je diep schamen dat je voor JEZELF nog steeds geen laptop hebt gekocht van de royalties die eraan zitten te komen! En anders blaas je iedereen achter JOUW computer weg, want mama WERKT! Mogen zij erop als jij even wat anders doet. Kom op meid, het is je gereedschap! Zeg je ook tegen je man: sorry schat je kunt nu even niet de boormachine gebruiken want ik speel er even mee (bij wijze van spreken).

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als de vrouw met de boormachine van de man speelt, heeft hij geen enkel commentaar... :jawdrop:

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik werk altijd achter de computer. Ik heb in mijn handtas wel altijd twee leuke minischriftjes (10 bij 15 cm): één voor losse ideeën en één voor het boek waaraan ik werk. Ook heb ik altijd een dictafoon bij me. Op mijn nachtkastje ligt altijd een blaadje en een pen. De beste ideeën komen als ik ontwaak en mijn man het bed uitgaat (als hij te lang blijft liggen krijgt hij rugpijn). Ik rol dan door naar zijn 'plek' en sudder nog door. Voor ingevingen op die momenten gebruik ik het blaadje op het nachtkastje. Het gaat dan vaak om specifieke formuleringen en zinnen voor verhalen die al bijna af zijn.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn ideetjes en verhaaltjes zitten in mijn hoofd. :o Als ik iets op papier zou schrijven, de achterkant van een kassabonnetje of zo, raak ik die toch maar kwijt. :\\ Ik heb op mijn nachtkastje een schrift met pen. In mijn rugzak een keurig notieboekje. Ik gebruik ze zelden en als ik dat wel gedaan heb kijk ik het toch nooit meer in. :retard: Ik ben een enorm warhoofd met afspraken en verjaardagen, maar verhalen. Die raak ik nooit en nimmer kwijt. Zelfs al heb ik ze ruim zes jaar geleden verzonnen. :? Mara, zijn twee computers een idee? Heb ik hier en we hebben nooit meer gezeur of gedoe. Een goedkoop tweedehandsje is genoeg voor het simpele tikwerk, toch?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een notitieboekje van V&D, ongeveer net zo groot als een (grote) portomonnee, met 4 verschillende kleuren blaadjes, die je af kan scheuren, heel handig als je het voor verschillende (schrijf)doeleinden wil gebruiken. De kaft is rood en er staat "4 NOTE BOOK" op. Ik heb er al 1 volgeschreven. Verder gebruik een dummy, zo een met een stoffen kaft in A5-formaat (van de slegte)