Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Geen zin meer op papier.

Ik was met een boek bezig en had zelf het idee dat het wel een goed boek was, maar nu heb ik geen inspiratie meer. Ik had echt alles al bedacht. Hoe alles zou gaan en zou aflopen, maar ik weet niet meer hoe ik het moet omschrijven. Normaal heb ik hier nooit problemen mee. Dan hoefde ik niet na te denken en stond alles zomaar ineens op papier. Nu krijg k geen zin meer op papier Ik denk dat het komt omdat ik al een lange tijd niet meer heb geschreven en ben nu helemaal de draad kwijt. Hoe kan ik dit op de beste manier weer oppakken, zodat ik zonder problemen weer verder kan aan mijn boek?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Iedere schrijver schijnt dit weleens te hebben. En het gaat vanzelf over ook. Soms duurt het wat langer. Dan kun je je verhaal het beste even wegleggen. Een maand. Of hoelang je ervoor nodig hebt om het met een bepaalde afstand te bekijken. En dan ineens... weet je iets.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ze heeft het juist te lang weggelegd, Mara, ze weet niet meer hoe het verder moet ;) Anna, heb je wat je tot nu toe had goed doorgelezen, desnoods een paar keer achter elkaar, zodat je er weer "in" zit? Niet weten hoe je ergens moet komen, ken ik wel. Sla dat stuk even over en ga verder met een stuk waarvan je wel weet hoe het moet. Meestal kom je er dan vanzelf achter hoe dat andere stuk moet.

Lid sinds

17 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dat zou ik ook doen, lezen! Het gedeelte van het boek dat je nu hebt opnieuw lezen. Eventueel achtergrondinformatie erbij zoeken. Foto's van de personages of de omgeving, proberen weer in de sfeer van het boek te komen, je verdiepen in de hoofdpersoon, karakter, uiterlijk, voorkeuren. Marria

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne, wat rot voor je. Ik herken je probleem trouwens wel. Ik zat maar naar een leeg beeldscherm te kijken, zonder dat er iets uit mijn vingers kwam. De verhalen zaten in mijn hoofd, maar ze wilden er niet uit. Ik dwong mezelf om minimaal een bladzijde te typen (ook al was het onzin) en kwam toen weer in het ritme. Anne, sterkte!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anne, misschien kun je een bestandje maken met een karakterschets van de hoofdpersoon. Maak een uitgebreid profiel van hem of haar. Bedenk van alles: of het nu relevant voor je boek is of niet. Zo ben je wel lekker met je hoofdpersoon bezig, kom je misschien wel op kleine verhaallijntjes voor je boek en... schrijf je weer aan je roman! Succes.